هیچ نشانی از اصفهان نیست!

هیچ نشانی از اصفهان نیست! » اصفهان امروز آنلاین


فرودگاه شهید بهشتی اصفهان و باشگاه سپاهان به‌عنوان‌مثال می‌توانستند در CIP فرودگاه و روی میزها از سفره قلمکار زیبای اصفهان بهره ببرند و یا روی میزها گلدانی میناکاری قرار می‌دادند، همین دو صنایع‌دستی ساده اما زیبا می‌توانست در عکس‌های AFC و خبرگزاری‌های خارجی وارد شوند

روزگارانی فوتبال تنها یک ورزش محبوب بود که تماشاگران و علاقه مندان بسیاری در سراسر جهان داشت. اما چند سالی است که فوتبال تنها یک ورزش پرطرف‌دار نیست بلکه به ابزار مهم تبلیغی تبدیل شده است. نیاز نیست برای پیداکردن مصداق این موضوع جستجوی زیادی انجام دهیم بغل گوشمان عربستان سعودی، کشوری که سعی دارد با کمک فوتبال گردشگری، اقتصاد و فرهنگ خود را به نمایش گذاشته و به جهان نشان دهد و سری توی سرها درآورد. نیازی به یادآوری نیست که خرید ستارگان فوتبالی همچون بنزما، نیمار و کریستین رونالدو بخشی از پروژه فرهنگی و اقتصادی عربستان سعودی است که تا اینجای کار در معرفی این کشور و ایجاد تصویر مثبت از این کشور موفق عمل کرده است. شاید روزی پوشیدن لباس عربی رؤیایی برای اعراب بود اما ریال‌های سعودی، عبای عربی (البشت) را به تن دوستاره مهم فوتبال جهان مسی و رونالدو پوشاند تا جهان را با عربستان سعودی و رؤیای توسعه‌اش آشنا کند. فوتبال برای عربستان فرصتی برای درخشش است اما برای ایران و به‌ویژه اصفهان ظاهرا چنین نیست نمونه‌اش را می‌توان در تشریفات ورود تیم فوتبال الاتحاد عربستان (هرچند بدون ستاره‌شان بنزما) به اصفهان مشاهده کرد. الاتحاد عربستان برای بازی حساس با سپاهان شنبه وارد اصفهان شد اما مسئولان و برنامه‌ریزان استقبال از این باشگاه در فرودگاه اصفهان انگار فراموش کردند که از این فرصت می‌توانند برای نمایش فرهنگ و هنر اصفهان استفاده کنند. منظور از نمایش فرهنگ و هنر غنی اصفهان اهدای فرش چندمیلیونی یا هزینه‌های نجومی نیست بلکه استفاده از نمادهایی است که نشان دهد الاتحاد عربستان به اصفهان شهر جهانی خلاق صنایع‌دستی سفر کرده است. عکس‌های مربوط به ورود باشگاه عربستان را در خبرگزاری‌های ایرانی و خارجی مشاهده کنید؛ اگر ندانید که الاتحاد با سپاهان بازی دارد و سپاهان تیم اصفهانی است چه تفاوتی میان  CIP فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فرودگاه‌های دیگر کشورها مشاهده می‌کنید؟ روی میزهای پذیرایی و دکوراسیون داخلی چه نشانی از اصفهان هست؟ هیچ.

ادامه مطلب
تیغ عوارض زیر گلوی شهروندان » اصفهانیا

فرودگاه شهید بهشتی اصفهان و باشگاه سپاهان به‌عنوان‌مثال می‌توانستند در CIP فرودگاه و روی میزها از سفره قلمکار زیبای اصفهان بهره ببرند و یا روی میزها گلدانی میناکاری قرار می‌دادند، همین دو صنایع‌دستی ساده اما زیبا می‌توانست در عکس‌های AFC و خبرگزاری‌های خارجی وارد شوند و بخشی از هویت فرهنگی و هنری اصفهان را به نمایش بگذارند اقدامی که هزینه زیادی ندارد اما نشانی از اصفهان را در دل خود جای‌داده است. درهرحال برای تغییر رویکرد استقبال از تیم‌های خارجی در اصفهان، دیر نیست و سپاهان به‌عنوان نماینده ایران دو بازی دیگر در نصف جهان برگزار می‌کند البته امیدواریم این دو بازی به بازی‌های بیشتری ختم شود و نهایتا به مرحله نهایی برسد و فرصت به‌دست‌آمده برای معرفی بیشتر اصفهان باشد اگر برنامه‌ریزی و سلیقه چاشنی کار باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان قرار گیرد.

ادامه مطلب
ریشه جرایم خرد و کلان جامعه در بالادست رودخانه است » اصفهان امروز آنلاین



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments