از آزادی اخوانی تا آزادی فلسطینی؛ زیر پوست فرهنگ غزه

 از آزادی اخوانی تا آزادی فلسطینی؛ زیر پوست فرهنگ غزه » اصفهان امروز آنلاین


به گزارش «»_ یادداشت زیر از وبسایت مسلمنا در نگاهی متفاوت سعی کرده است تحلیلی از عمق نفوذ آزادی خواهی در بین مردم غزه که با روایت جمعیت اخوان المسلمین که سران حماس به آن دلبسته اند و برخی جریان های شیعی طرفدار فلسطین در مورد آزادی به کلی متفاوت است، ارائه دهد:

این شب و روزها غزه و بمباران ساختمانهای آن خبر اول جهان شده و تصور رایج عمومی از فرهنگ مردم غزه، ترسیم افرادی بی اطلاع، دور از آداب شهری و بیگانه با آرای روشنفکران عرب است.

اما اگر لایه های زیرین فرهنگ غزه را دقیق تر واکاوی کنیم، نواندیشی و نفوذ آرای دگراندیشان عرب را می توان به خوبی در آن منطقه رد یابی کرد.

این تصاویر «روز جشن ملی غزه» امسال گرفته شده است و بر روی دیوار بتنی حائل بین غره با شهرک های صهیونیستی پرتره «نوال سعداوی» حک شده است.

ادامه مطلب
نظر سفر دلنشین داریوش ارجمند برای نوروزگردی » اصفهانیا
آخرین مطالب

سعداوی بانوی فعال اجتماعی، فمنیست شهیر مصری است که از رنج زنان نوشته و مخالف سرسخت حجاب است. کتاب «چهره عریان زن عرب» بارها در ایران ترجمه و چاپ شده است و به عبارتی او سخنگوی اصلی فمنیست اسلامی است. سعداوی به دلیل مواضع تندش بر ضد حجاب، اعلام علنی بی خدا بودنش و مخالفتش با اسلام و شریعت بارها از سوی اخوانیون تهدید به مرگ شده است.

در عکس پیوست شعری از او بر روی دیوار حائل درج شده که نمایانگر بخشی از فرهنگ غزه نشینان است.

ادامه مطلب
جزییاتی از کنسرت‌های «بهارانه» پاپ و سنتی در تهران و شهرستان‌ها

 از آزادی اخوانی تا آزادی فلسطینی؛ زیر پوست فرهنگ غزه

وی سروده است: ‏«الوطن حیث یکون الحب وحیث تکون الحریه» وطن آنجاست که عشق باشد و هر جایی که آزادی آنجاست وطن ما آنجاست.

این شعر در سرزمین غزه که وطن و سرزمین اصلی فلسطینیان است، تأثیر آزادی و ناسیونالیسم در لایه های پنهان غزه را به خوبی نشان داده است. با تمرکز اندکی در عکس پیوست، نکات بدون سانسور دیگری از زندگی و نفوذ آزادی های غربی در غزه نشینان را می توان رصد کرد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments