ایلان ماسک رسماً اعلام کرد که بهزودی دو سطح اشتراکی جدید برای ایکس (توییتر سابق) راهاندازی خواهد شد تا گزارشهای قبلی در مورد پولیشدن این شبکهاجتماعی را تأیید کند.
براساس پست جدید ماسک در ایکس، دو سطح جدید اشتراک Premium بهزودی برای این شبکه اجتماعی راهاندازی خواهد شد. یکی از این سطحها با هزینهای کمتر از برنامه فعلی ۸ دلار در ماه ارائه خواهد شد که البته شامل تبلیغات میشود. سطح دیگر گرانتر خواهد بود و علاوه بر ارائه تمام ویژگیها، تبلیغات نیز در آن حذف شده است. میلیاردر مالک ایکس به قیمت این سطوح جدید هیچ اشارهای نکرده است.
چند هفته نیز یکی از منابع به کدهایی اشاره کرده بود که از اضافهشدن سه سطح پریمیوم جدید به ایکس خبر میدادند. بلومبرگ نیز در گزارش دیگری گفته بود که این شرکت در حال آزمایش چندین طرح اشتراکی جدید است تا همانطور که «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل ایکس وعده داده بود، این شرکت از اوایل سال ۲۰۲۴ سودآور شود.
تلاش ایلان ماسک برای افزایش درآمد ایکس
ماسک از زمان خرید ایکس (توییتر آن زمان) تلاش کرده تا با ارائه راههای جدیدی به افزایش درآمد آن کمک کند. اوایل این هفته در گزارشی گفته شده بود اگر کاربری بخواهد در کشورهای نیوزیلند و فیلیپین عضو ایکس شود، باید سالانه ۱ دلار هزینه بپردازد. البته این شرکت گفته بود که رویکرد جدید میتواند باعث کاهش باتها شود و صرفا برای کسب سود نیست.
![بهزودی دو طرح اشتراکی جدید به ایکس اضافه میشود 10 1697798258 59 بهزودی دو طرح اشتراکی جدید به ایکس اضافه میشود](https://esfahaniya.ir/wp-content/uploads/2023/10/1697798258_59_بهزودی-دو-طرح-اشتراکی-جدید-به-ایکس-اضافه-میشود.jpg)
در اوایل این ماه میلادی نیز رویترز در گزارشی گفته بود که از زمان تصاحب ماسک، درآمد تبلیغاتی این شرکت دائماً کاهش یافته است. بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که ماسک با رویکردهای جدیدی به دنبال تقویت درآمد شرکت باشد.
در حال حاضر، یاکارینو بهعنوان مدیرعامل ایکس در تلاش است تا تبلیغکنندگان سابق این پلتفرم را دوباره جذب کند و برای تحقق این امر، سعی میکند تا آمار جذابی درباره آن منتشر کند. اوایل این ماه یاکارینو گفته بود که ایکس حدود ۲۴۵ میلیون کاربر فعال روزانه و ۵۰۰ میلیون پست روزانه دارد.