بررسی کوییک از دید روس‌ها، فناوری قدیمی و قیمت ارزان!

بررسی کوییک از دید روس‌ها، فناوری قدیمی و قیمت ارزان!


خودروسازان ایرانی پس از یک دوره تعلل، نسبت به شرکت در بازار خودرو روسیه علاقه نشان داده‌اند. ایران خودرو و سایپا محصولات خود را در نمایشگاه خودرو مسکو به معرض نمایش روس‌ها گذاشتند. روس‌ها نیز بلافاصله به بررسی کوییک و دیگر خودروهای ایرانی حاضر در این رویداد پرداختند.

بلاگرهای روس ویدیوهای مختلفی را از سایپا کوییک در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند. یکی از این ویدیوها مربوط به کانال یوتیوب Travelling with Russell است. این بلاگر روس در قالب یک ویدیو، غرفه خودروهای چینی و ایرانی را در نمایشگاه مسکو به علاقه‌مندان نشان داده است. خودروهای چینی به‌خصوص محصولات شرکت چری و زیرمجموعه‌های آن نظیر کایی، جتور و اکسید در روسیه حضور گسترده‌ای دارند. بااین‌حال قیمت خودروهای چینی فراتر از یک میلیون روبل است و مشتریان روس به خودروهایی نیاز دارند که ارزان‌تر باشد. خودروسازان ایرانی نیز با همین هدف وارد بازار روسیه شده‌اند.

ادامه مطلب
Ou4، سحابی ماهی مرکب غول‌پیکر_اصفهانیا

بررسی کوییک ‌از دید بلاگرهای روس

بااین‌حال خودروساز ایرانی عملکرد مطلوبی در زمینه ارائه خودروهای اقتصادی نداشته است. بلاگرهای روس به سرعت متوجه نکات ضعف کوییک شدند. این نکات ضعف از مدت‌ها پیش توسط مشتریان ایرانی در رسانه‌ها مطرح شده بودند، اما سایپا توجهی به آن‌ها نشان نمی‌دهد. به‌عنوان مثال قاب درب‌های عقب خودرو محلی برای قرارگیری اهرم شیشه بالابر دارد. این محل با یک تکه پلاستیک کور شده است تا اندکی بالاتر از آن، کلیدهای شیشه بالابر اصلی قرار گیرند. همچنین پیشرانه هشت سوپاپ این خودرو راندمان مناسبی ندارد، درحالی‌که رقبای این خودرو از موتورهای کم‌حجم و مدرن‌تری بهره می‌برند. البته سایپا تمامی این موارد را با ارائه قیمت ارزان توجیه کرده است، هرچند قیمت پایین یک خودرو نمی‌تواند دلیل بر کهنگی و کیفیت پایین آن باشد.

همچنین بخوانید: اصرار بر صادرات کوییک به روسیه با وجود نظر نامساعد روس‌ها

ادامه مطلب
گوشی S19 و S19 Pro با باتری قوی توسط Vivo معارفه شدند_اصفهانیا
آخرین مطالب

به نظر می‌رسد فعالیت طولانی‌مدت سایپا در بازاری بسته و محدود،‌ باعث شده است تا این شرکت تمایلی برای بهبود از خود نشان ندهد. درواقع هر آن‌چه سایپا در اختیار مشتریان ایرانی قرار می‌دهد به‌راحتی فروخته می‌شود، چرا که مصرف‌کننده ایرانی راهی به جز خرید کوییک و ساینا ندارد. بااین‌حال رویه بازار انحصاری در بازارهای نیمه آزاد به هیچ عنوان جواب نمی‌دهد. بنابراین سایپا یا ناچار می‌شود کیفیت خطوط تولید خود را افزایش دهد، یا آن‌که پس از مدتی بازار صادراتی خود را ترک می‌کند. براساس تجربه‌های ما، خودروسازان ایرانی همواره راهکار دوم را انتخاب کرده‌اند.

ادامه مطلب
نکاتی که باید قبل از خرید ماشین منطقه آزاد مورد نظر داشته باشید



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments