هزارپای درخشان Attack On Titan چیست؟ - ویجیاتو

هزارپای درخشان Attack On Titan چیست؟


دنیای Attack On Titan پر از چیزهای عجیب و غریب و باورنکردنی است؛ از خود تایتان‌ها گرفته تا «مسیرها». ولی یکی از شگفت انگیزترین پدیده‌های Attack On Titan، هزارپای درخشان به شمار می‌آید. این ناهنجاری یکی از محوری‌ترین و کلیدی‌ترین موجودات در روایت Attack On Titan محسوب می‌شود اما با این حال داده‌های کمی درباره‌ی این هزارپای درخشان در دسترس است. آیا خاستگاه همه‌ی مواد ارگانیک یک وجودیت پلید به حساب می‌آید؟ یا به دنبال کمک به نیازمندان است؟ شاید هم تنها نیرویی نیادی‌ست که فقط مسیری که در برابرش قرار گرفته است را می‌پیماید.

خطر اسپویل

این نوشته بخش‌های مهمی از داستان Attack On Titan را لو می‌دهد. اگر نمی‌خواهید این اتفاق بیفتد، از خواندن آن صرف نظر کنید.


برجسته ولی بی‌نام

با این که در این نوشتار از نام هزارپای درخشان برای اشاره به این وجود استفاده می‌کنیم ولی هرگز اسمی رسمی برای این موجود Attack On Titan به کار برده نشده است. «خاستگاه همه‌ی مواد ارگانیک» یکی از نام‌های مرسومی‌ست که برای این ناهنجاری استفاده می‌شود ولی از اسامی «هزارپای درخشان» یا «چیز درخشان» نیز که ظاهرش را توصیف می‌کنند هم بهره برده شده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
۵ عادت مالی افراد موفق + ۲۳ مسئله کاربردی برای مدیریت مالی شخصی

به عنوان خاستگاه نیروی تایتان‌ها هم از گزاره‌های «تایتان پایه‌گذار» یا «نهاد راستین نیروی تایتان‌ها» برای اشاره به این ارگانیسم استفاده می‌شود. با این وجود برخی باور دارند که هزارپای درخشان Attack On Titan در واقع «شیطان همه‌ی زمین» یا خود «خدا» است.


مطلب پیشنهادی:معرفی شرلوک هولمز – بزرگ‌ترین کارآگاه دنیااولین و تنها کارآگاه مشاور جهان
معرفی شرلوک هولمز – بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا

وجودیتی حشره‌گونه

هزارپای درخشان Attack On Titan چیست؟ - ویجیاتو

خاستگاه همه‌ی مواد ارگانیک در روایت Attack On Titan ظاهری حشره‌گونه به خود می‌گیرد. نزدیک‌ترین موجودی که می‌توان به آن در طبیعیت یافت می‌تواند یک هزارپا باشد (برای همین نام هزارپای درخشان به آن داده شده است). البته که این ناهنجاری صورت و اجزای چهره‌ی آشکاری ندارد و بیش‌تر شبیه به یک ارگان یک تکه‌ی مارپیچ به چشم می‌آید که روی آن بخش‌هایی همچون بازوهای حسگر قرار گرفته‌اند. اندازه‌ی هزارپای درخشان نیز در طول داستان دگرگون می‌شود و از چند سانتی‌متر تا چند ده متر تغییر می‌یابد.

ادامه مطلب
پراید و پژو، تقصیر کار مهم تلفات تصادفات نوروزی 1403

هر چند اگر به گذشته‌ها و دوران باستانی سر بزنیم، موجودی را خواهیم یافت که شباهت بیش‌تری نسبت به هزارپایان امروزی با با هزارپای درخشان Attack On Titan دارد. کرم کابوس یا هولوسیجینیا (Hallucigenia) موجودی باستانی از دوره‌ی کامبرین به شمار می‌آید که با موجود زنده‌ی Attack On Titan شباهت فراوانی دارد. حتی هنگام سخنرانی ژیک یگر درباره‌ی خاستگاه زندگی نیز به این کرم باستانی اشاره می‌شود تا همسانی کرم کابوس و خاستگاه همه‌ی مواد ارگانیک در روایت Attack On Titan نمایان‌تر شود.

پدیدآورنده‌ی تایتان‌ها

هزارپای درخشان Attack On Titan چیست؟ - ویجیاتو

سر و کله‌ی هزارپای درخشان به طور رسمی در چپتر ۱۲۲ام مانگای Attack On Titan با نام From You, 2,000 Years Ago پیدا می‌شود. در این روایت می‌بینیم که پایه‌گذار یمیر در حال فرار از دست سربازان و برای نجات جان خود وارد یک درخت می‌شود که به طرز شگفت‌انگیزی غول‌آساست. درون این درخت، یمیر به درون حوضچه‌ای از آب زیرزمینی فرو می‌رود. اینجاست که برای نخستین بار رد پای هزارپای درخشان در داستان دیده می‌شود.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خاستگاه همه‌ی مواد ارگانیک با ظاهر عجیب و غریب و درخشان خود به سمت یمیر درون آب می‌رود و پیچک‌ها و بازوهای روی سطح بدن خود را با ستون فقرات این دختر پیوند می‌زند تا نخستین تایتان پدید آید.

ادامه مطلب
ایلان ماسک در سفر به مریخ، گرانش مصنوعی در استارشیپ تشکیل می‌کند

با این داده‌ها، نمی‌توان گفت که آیا خاستگاه همه‌ی مواد ارگانیک دقیقاً خاستگاه همه‌ی مواد ارگانیک است یا خیر. هر چند می‌توان گفت که این ناهنجاری سرچشمه‌ی تایتان‌ها و همه‌ی پدیده‌ها و نیروهای پیوندخورده با آن‌ها به شمار می‌آید.

آشکار نیست که هزارپای درخشان چه مدتی در این حوضچه‌ی آبی قرار داشت، پیش از آن از کجا سر برآورده است یا در این مکان سرگرم به چه کاری بود. تنها می‌توان گفت که به دلیلی ناآشکار این جاندار در این حوضچه‌ی آب زیرزمینی به طور منفعل قرار داشت اما انگار باعث دگرگونی‌های زیستی اطراف خود همچون رشد غیرعادی درخت این مکان بود.


مطلب پیشنهادی:معرفی کثولهو – نماد وحشت لاوکرفتی«در خانه‌اش در ارلیه، کثولهوی مُرده در خواب منتظر است»
معرفی کثولهو – نماد وحشت لاوکرفتی

یک ناهنجاری که تاریخ را دگرگون کرد

هزارپای درخشان Attack On Titan چیست؟ - ویجیاتو

پدیدآمدن تایتان‌ها و هر آن چه به آن‌ها مربوط است به لطف این چیز درخشان ممکن شد. همین مورد نشان از نیروی فرای تصورِ خاستگاه همه‌ی مواد ارگانیک می‌دهد. به واسطه‌ی خلق تایتان‌ها، پادشاه فریتز توانست الدیا را گسترش دهد و آن را تبدیل به یک امپراطوری ترسناک و شکست‌ناپذیر کند. با این وجود در پایان، این امپراطوری نیز همانند همه‌ی سرزمین‌های باستانی سقوط کرد. البته الدیا مردمش تبدیل به منفورترین سرزمین و نژاد روی زمین شدند.

ادامه مطلب
نشانه‌های قلدری در محیط کار؛ پیامدها، روش مقابله فردی و سازمانی

با این حال و در چپترهای پایانی مانگای Attack On Titan باز هم با این ارگانیسم رو به رو می‌شویم. زمانی که در آرک War for Paradis ارن و ژیک تلاش دارند تا با پیوندخوردن با یکدیگر توانایی تایتان پایه‌گذار را به دست بگیرند، گابی با یک شلیک در لحظه‌ی پایانی باعث جدا شدن سر ارن از بدنش می‌شود.

هر چند، در واپسین دم و پیش از مرگ کامل، ژیک و ارن پیوندی با یکدیگر برقرار می‌کنند و اینجاست که دوباره هزارپای درخشان (و نخستین بار در خط داستانی زمان حال) در Attack On Titan پدیدار می‌شود. این ناهنجاری سر جدا شده‌ی ارن را دوباره به بدنش می‌چسباند تا او از بین نرود.

بار آتی و هنگامی که سرِ حالتِ تایتانِ پایه‌گذارِ ارن جدا می‌شود، دوباره هزارپای درخشان پدیدار می‌شود تا دوباره سر و بدن او را به یکدیگر پیوند بزند. با این وجود این بار، دیگر شخصیت‌ها جلوی این موجود زنده که اکنون بسیار بزرگ‌تر از بار پیش بود را می‌گیرند.

ادامه مطلب
تاثیر صحیت های یک قاضی فدرالی به زندگی مردم

در نبرد پایانی Attack On Titan، خاستگاه همه‌ی مواد ارگانیک از ارن جدا می‌افتد و به نظر این رویداد به شدت باعث خشمش شده است. این موجود درخشان شروع می‌کند به آزاد کردن میزان فراوانی گاز که همانند گاز ترکیب شده با مایع نخاعی ژیک عمل و الدیایی‌ها را تبدیل به تایتان‌های خالص می‌کند.

پس از نبرد پایانی و هنگامی که همه‌چیز به اتمام رسیده و نیروی تایتان‌ها نیز در ظاهر از بین رفته است، دیگر خبری از هزارپای درخشان نیز نیست. این که این موجود برای همیشه نابود شده یا به گونه‌ای تنها به وضعیت پیشین خود (پیش از یافته شدن به دست یمیر) بازگشته است آشکار نمی‌شود.

تنها چیزی که می‌توان با یقین درباره‌ی هزارپای درخشان گفت این است که این جاندار پایه‌گذار همه‌ی رویدادهای عجیب و غریب Attack On Titan بود که به اندازه‌ی همان رخدادهای باورنکردنی، شگفت‌انگیز و مرموز باقی ماند. اما نمی‌توان آن را شرور و پلید دانست و اگر گفته شود تنها بخشی از طبیعت بود که به واسطه‌ی انسان‌ها تبدیل به نیرویی نابود کننده شد، اشتباه نیست.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments