اپل به‌دلیل تبعیض در استخدام جریمه 25 میلیون دلاری پرداخت می‌کند

اپل به‌علت تبعیض در استخدام جریمه ۲۵ میلیون دلاری پرداخت می‌کند


اپل با پرداخت ۲۵ میلیون دلار به‌علت از بین بردن ادعاهای مربوط به تبعیض در استخدام موافقت کرده است. مطابق اظهار وزارت دادگستری ایالات متحده، از این مبلغ ۱۸.۲۵ میلیون دلار صرف ساخت یک صندوق بازپرداخت برای افراد صدمه‌دیده خواهد شد و ۶.۷۵ میلیون دلار باقیمانده به‌گفتن مجازات مدنی در نظر گرفته شده است.

بر پایه گزارش ورج، وزارت دادگستری (DOJ) ادعا دارد که ا‌پل زمان استخدام از طریق یک برنامه گواهینامه کار دائمی (PERM) که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد کارگران خارجی را به‌طور دائم در ایالات متحده استخدام کنند، قانون مهاجرت و ملیت را نقض کرده است. به حرف های DOJ، اپل زمان استخدام کارمندان از طریق این برنامه، برخلاف استانداردهایش، زمان‌های شغلی خود را در وب‌سایتش تبلیغ نمی‌کند.

اپل به‌علت تبعیض در استخدام جریمه ۲۵ میلیون دلاری پرداخت می‌کند ۱۲

وزارت دادگستری این چنین فهمید‌شده که اپل خواست‌های مربوط به PERM را فقط از طریق ایمیل قبول می‌کند:

«این راه حلهای استخدامی کمتر مؤثر تقریباً همیشه تبدیل خواست‌های کم یا عدم خواست برای موقعیت‌های PERM از متقاضیانی می‌بشود که مجوز کار آن‌ها منقضی نمی‌بشود.»

جواب اپل به ادعاهای نقل‌شده

اپل هرچند با پرداخت جریمه موافقت کرده است اما منفعت گیری از روشهای استخدام غیرقانونی را رد می‌کند. «فرد ساینز»، سخنگوی غول سازنده آیفون با ارسال ایمیلی به The Verge می‌گوید:

«وقتی که فهمید شدیم به‌طور ناخواسته از استاندارد DOJ پیروی نکرده‌ایم، با حل‌و‌فصل نگرانی‌های آن‌ها موافقیت کردیم. با ادامه استخدام کارمندان آمریکایی و رشد در ایالات متحده، ما یک مطرح اصلاحی قوی برای مطابقت با الزامات سازمان‌های دولتی گوناگون اجرا کرده‌ایم.»

1699605123 901 اپل به‌علت تبعیض در استخدام جریمه 25 میلیون دلاری پرداخت
اپل به‌علت تبعیض در استخدام جریمه ۲۵ میلیون دلاری پرداخت می‌کند ۱۳

علاوه بر جریمه ۲۵ میلیون دلاری، وزارت دادگستری از اپل می‌خواهد تا موقعیت‌های PERM را در صفحه زمان‌های شغلی وب‌سایت خود ثبت کند و با پذیرفتن دیجیتالی آن‌ها «استخدام گسترده‌تری برای همه موقعیت‌های PERM انجام دهد». این چنین مطابق حرف های وزارت دادگستری، ‌اپل هم‌اکنون به برخی از این مشکلات رسیدگی کرده است.

ادامه مطلب
اپل با «هوش اپل» در iOS 18 به جنگ غول‌های هوش مصنوعی می‌رود!_اصفهانیا

علاوه بر اپل، وزارت دادگستری این چنین شکایت تبعیض استخدام شبیهی را علیه اسپیس ایکس نقل کرده و ادعا دارد که شرکت متعلق به «ایلان ماسک» از استخدام پناهجویان و پناهندگان خودداری کرده است. یقیناً SpaceX با این استدلال که قضات اداری ناظر بر این پرونده «برخلاف قانونی اساسی منصوب شده‌اند» فعلاً موفق‌شده تا جلوی این پرونده را بگیرد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments