امروز در فضا: پرسیوال لاول درگذشت

امروز در فضا: پرسیوال لاول درگذشت


۱۲ نوامبر ۱۹۱۶، «پرسیوال لاول»، ستاره‌شناس آمریکایی، درگذشت.

لاول ستاره‌شناس آمریکایی می بود که وجود سیاره پلوتو را پیش‌بینی کرد و جست‌وجویی را اغاز کرد که به کشف آن ختم شد.

آرامگاه لاول در نزدیکی کلیسا

او این چنین مشتاقانه متعهد به یافتن‌ مدرکی مبنی‌بر وجود حیات هوشمند در مریخ می بود. او در سال ۱۸۹۴ رصدخانه لاول را به‌گفتن اولین رصدخانه نجومی آریزونا تأسیس کرد.

پرسیوال لاول با مطالعه مریخ، شبکه‌ای متشکل از صدها خط مستقیم و تقاطع آنها را در تعدادی واحه با جزئیات پیچیده ترسیم کرد. او نتیجه گرفت که مناطق روشن بیابان و مناطق تاریک تکه‌هایی از پوشش گیاهی می باشند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
هزینه آلودگی‌های کربنی روسیه در جنگ اوکراین 32 میلیارد دلار برآورد می‌شود_اصفهانیا

او معتقد می بود که آب از کلاهک قطبی درحال ذوب از کانال‌ها به سمت منطقه استوایی جریان می‌یابد تا پوشش گیاهی را فراهم کند.

پرسیوال لاول زیاد تر به‌خاطر مشاهداتش از مریخ شناخته شده‌ می بود، اما نقشه‌های سیاره زهره را نیز ترسیم کرد.

امروز در فضا پرسیوال لاول درگذشت.webp
نقشه لاول از مریخ

اگرچه نظریه‌های لاول درمورد کانال‌های مریخ، ویژگی‌های سطحی زهره و سیاره X اکنون بی‌اعتبار شده‌اند، عمل او برای ساختن‌ رصدخانه‌ها در موقعیتی که بهترین کارکرد را دارند به‌گفتن یک اصل پذیرفته‌ شده‌ است.

سیارک ۱۸۸۶ لاول، که توسط «هنری گیکلاس» و «رابرت شلداخ» در سال ۱۹۴۹ کشف شد، دهانه لوول در ماه و دهانه لاول در مریخ به نام او نامگذاری شدند.

جنگ جهانی اول، لاول را که یک صلح‌طلب فداکار می بود زیاد اندوهگین کرد. همراه با برخی عقب‌نشینی‌ها در کار نجومی، سلامت او تضعیف شد و در سن ۶۱ سالگی بر تاثییر سکته درگذشت.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

ادامه مطلب
اپل روی ربات خانگی شخصی کار می‌کند_اصفهانیا

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments