آژانس فضایی اروپا با همکاری دو شرکت خصوصی جانشین ISS را می‌سازد

آژانس فضایی اروپا با همکاری دو شرکت خصوصی جانشین ISS را می‌سازد


ایرباس، آژانس فضایی اروپا (ESA) و شرکت وویجر اسپیس تفاهم‌نامه جدیدی برای همکاری در حوزه فضا امضا کرده‌اند. این تفاهم‌نامه در خصوص جایگزینی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) و اکتشاف و منفعت‌برداری فضایی به‌خصوص در مدار پایینی زمین تنظیم شده است. نقطه مرکزی این توافق، ایستگاه فضایی استارلب است که اندازه کوچک‌تری نسبت به ISS خواهد داشت اما زیاد گسترش یافتهتر از آن خواهد می بود.

بر پایه گزارش انتشار‌شده، این تفاهم سه‌جانبه تازه توسط شرکای ترنس-آتلانتیک در اجلاس فضایی ESA در سویل اسپانیا امضا شد. این توافق‌نامه مشخص می کند که ایستگاه‌های احتمالی جانشین ISS چطور خواهند می بود و چطور کار خواهند کرد. ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار است در سال ۲۰۳۰ کاملاً کنار گذاشته بشود و مدتی سپس نیز از مدار خارج بشود. اولین ماژول این ایستگاه ۲۵ سال پیش در مدار قرار گرفت و از آن زمان به یک غول ۱۰۰ تنی تبدیل شد که سنگ بنای پروژه‌های فضانوردی در مدار به شمار می‌آمد.

ادامه مطلب
آژانس فضایی اروپا سرانجام راکت تازه آریان 6 را هفته آینده پرتاب می‌کند_اصفهانیا
آژانس فضایی اروپا با همکاری دو شرکت خصوصی جانشین ISS را می‌سازد ۷

همکاری سه‌جانبه برای راه‌اندازی ایستگاه فضایی و استارلب

کشورها و پیمانکاران خصوصی در سراسر جهان درحال برنامه‌ریزی برای جایگزینی ISS می باشند. این جایگزینی به معنی یک نسخه تازه و بهبودیافته نیست، بلکه این ایستگاه به طور ناوگانی از پایگاه‌های کوچک‌تر خواهد می بود و هر کدام توسط مجموعه‌ای از سازمان‌های دولتی و خصوصی اداره خواهد شد.

تفاهم‌نامه سه‌جانبه ایرباس، آژانس فضایی اروپا و وویجر اسپیس، نحوه گسترش فناوری‌های ملزوم برای مأموریت‌های آینده در مدار پایین زمین را مشخص می کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
شرایط فروش اقساطی وانت نیسان دوگانه‌سوز اظهار شد + جدول اسفند 1402

با دقت به تصاویر مفهومی، به‌نظر می‌رسد که ایستگاه استارلب یک اکوسیستم کامل شبیه ISS با اسکله‌هایی برای فضاپیماها خواهد می بود. در تکه پشت نیز چیزی همانند یک ماژول برای ایمن‌سازی تجهیزات، آزمایشات و این چنین یک بازوی رباتیک تعبیه شده است. در سمت دیگر نیز یک ماژول با رانشگرهای نگه‌دارنده ایستگاه و صفحه‌های خورشیدی برای فراهم نیرو قرار می‌گیرند.

در نهایت، شرکا تصمیم دارند یک اکوسیستم کامل همانند به ناسا تشکیل کنند تا همه زیرساخت‌های موردنیاز حمایتاز این چنین پایگاه مداری را مدیریت کند.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments