مشارکت ۵۰۰ میلیون تومانی اسنپ در طرح توسعه‌ گروه‌های خودیار زنان 

شراکت ۵۰۰ میلیون تومانی اسنپ در مطرح گسترش‌ گروه‌های خودیار زنان 


نوروز ۱۴۰۲، اسنپ در راستای مسئولیت اجتماعی خود طرحی را با همکاری بنیاد گسترش‌ کارآفرینی زنان و جوانان برای گسترش‌ گروه‌های خودیار زنان در چابهار و شهرستان دشتیاری اغاز کرد. در این مطرح که جانشین هدیه‌های مرسوم نوروزی اسنپ شد، این شرکت در کل مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای تامین هزینه‌های مطرح گسترش‌ گروه‌های خودیار زنان سوزن‌دوز از طرف دریافت‌کنندگان هدیه پرداخت کرد.

به حرف های روابط عمومی اسنپ، این مطرح با مقصد توان‌افزایی اقتصادی و اجتماعی زنان حاشیه‌نشین چابهار و دشتیاری از طریق آموزش هنر سوزن‌دوزی و در مناطق حاشیه‌نشین کمب شهر چابهار و روستای کرمبل خداداد و شهر نگور در قسمت دشتیاری اجرا شده است.

بیشتر از هزار نفر-ساعت آموزش برای ۱۰۶ زن سوزن‌دوز

اسنپ توانست با شراکت در این مطرح به آموزش و توان‌افزایی ۱۰۶ زن سوزن‌دوز عضو گروه‌های خودیار حاشیه‌ شهرستان چابهار و دشتیاری با برگزاری هزار و ۲۹ نفر-ساعت کارگاه آموزشی پشتیبانی کند. 

ادامه مطلب
اسنپ برای کاربران ناشنوا و کم‌شنوا دسترس‌پذیر شد

در این مطرح بعد از نیازسنجی آموزشی، حالت حاضر گروه‌های خودیار برسی و به همه‌ ذی‌نفعان محلی و گروه‌های خودیار برای اغاز دور جدیدی از فعالیت‌ها خبر‌رسانی شد. در کل تنها در زمان شش ماه کارگاه‌هایی با موضوعات گوناگون در منطقه و توسط تسهیلگران متخصص برگزار شد. از جمله این کارگاه‌ها می‌توان به ۶۳۱ نفر-ساعت کارگاه‌‌ آموزش‌های فنی تکمیلی به‌منظور گسترش‌ کیفیت و تنوع‌بخشی به کالاهای تشکیل شده توسط زنان با سرفصل‌هایی همچون سوزن‌دوزی پرکار، خیاطی مقدماتی و پیشرفته، بلوچی‌دوزی، آسترکشی و رنگ‌شناسی؛ ۴۴۸ نفر-ساعت کارگاه آموزشی در رابطه اهمیت و تاثییر گروه‌های خودیار در بهبود معیشت و اصول و ضوابط گروه‌های خودیار و الزامات کار گروهی و ۳۸۰ نفر-ساعت کارگاه آموزشی با موضوعاتی همچون اهمیت و تاثییر صندوق بعد‌انداز خرد جمعی در پیشرفت کسب‌و‌کار جمعی و اصول و ضوابط صندوق بعد‌انداز خرد اشاره کرد.

ادامه مطلب
ضدعفونی کردن موبایل، لپ‌تاپ و وسایل الکترونیک در خانه به روشی ایمن
آخرین مطالب

۱۲۲ نفر-ساعت کارگاه آموزشی خودآگاهی و عزت‌‌نفس با مقصد گسترش‌ مهار‌ت‌های اجتماعی و فردی اعضای گروه‌های خودیار و ۸۰ نفر-ساعت کارگاه آموزشی در رابطه مزیت تولیدی و بهای همه شده از دیگر موضوعات اراعه شده محسوب می‌بشود.

تسهیلگران در این مطرح اموری همچون شبکه‌سازی، ترقی توانایی‌های فردی و اجتماعی اعضای گروه، گسترش‌ توانایی‌های ارتباطی آن‌ها، شناسایی زمان‌ها و مزیت‌های محله، پشتیبانی به برقراری ربط با نهادهای عمومی و دولتی جهت گرفتن امتیاز برای گروه، پشتیبانی به ترقی کیفیت محصولات تولیدشده و شناسایی بازار فروش برای محصولات را آموزش خواهند داد و در نهایت اعضای گروه را به سمت توانمند شدن به طوری که بتوانند بدون تسهیلگر همه‌ فعالیت‌های مربوط به کسب و کار خود را پیش ببرند هدایت می‌کنند.

ادامه مطلب
تلسکوپ گایا نیم میلیون ستاره جدید و 15 هزار سیارک را کشف کرد

با اجرای این مطرح اسنپ به تامین‌ هزینه‌های مربوط به اعزام تسهیلگران متخصص و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تشکیل و تثبیت گروه‌های خودیار زنان سوزن‌دوز منطقه پشتیبانی کرد. تخصیص هزینه‌های مربوط به هدایای مرسوم سازمانی به مطرح گسترش‌ اجتماعی از جمله عمل های مسئولیت اجتماعی این شرکت است.

حاشیه‌نشینی در شهرستان چابهار

انچه که خبرگزاری ایرنا گزارش می‌دهد حاشیه‌نشینی از معضلات مهم در طول ۳۱ سال قبل شهر چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان است که بعد از تشکیل منطقه آزاد و راه‌اندازی واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک روز به روز بر جمعیت حاشیه‌نشین آن افزوده شده است. بر پایه آمارها، چابهار با بیش‌ از ۷۰ هزار نفر حاشیه‌نشین در ۱۴ سکونتگاه غیررسمی از مناطقی است که در قیاس با جمعیت خود بیشترین شمار حاشیه‌نشینی را در سرزمین دارد و حتی جمعیت سکونتگاه‌های غیر رسمی آن از جمعیت حاشیه‌نشینی مراکز برخی استان‌ها زیاد تر است. یکی از راهکارهای قابل اجرا برای پشتیبانی به بهبود مسائل حاشیه‌نشینان توان‌افزایی اجتماع‌محور آن‌ها است. 

ادامه مطلب
کتاب خاطرات «بیل گیتس» در بهمن 1403 انتشار خواهد شد_اصفهانیا

بنیاد گسترش‌ کارآفرینی زنان و جوانان با راه اندازی گروه‌های خودیار از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در منطقه اغاز کرده است. در نهایت دو نهاد بومی با گفتن «خانه‌ هدی کمب» در سال ۱۳۹۸ و «خانه‌ هدی نگور» در سال ۱۳۹۹ راه اندازی شده است. این بنیاد مدام تلاش کرده است تا با توان‌افزایی زنان ساکن این مناطق به گسترش‌ پایدار محله‌ای دست یابد.  

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

گروه‌های خودیار راهی برای دستیابی به گسترش‌ محلی

بنیاد گسترش کارآفرینی زنان و جوانان مدام به جستوجو تحقق گسترش‌ جامعه‌ محلی با تمرکز بر تشکیل گروه‌های خودیار و کسب‌و‌کار خرد جمعی محلی بوده است. عرصه‌ فعالیت اقتصادی در گروه‌های خودیار این بنیاد به‌طور اشکار حول محور سوزن‌دوزی است. در گروه‌های خودیار اقداماتی همچون راه اندازی صندوق‌های بعد‌انداز، آموزش‌های فنی و تولیدی، آموزش کسب‌و‌کار خرد محلی و اراعه‌ خدمات حمایتدرمانی، آموزش به کودکان و بهبود حالت محله انجام می‌بشود.

ادامه مطلب
نگاهی به قیمت ماشین در روزهای میانی اسفند 1402 + جدول



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments