اپل احتمالاً با یک هیت سینک گرافنی از داغ‌شدن آیفون 16 جلوگیری می‌کند

اپل به گمان زیادً با یک هیت سینک گرافنی از داغ‌شدن آیفون ۱۶ جلوگیری می‌کند


یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آیفون ۱۵ بیشتر از اندازه داغ‌شدن آن‌ها می بود که کاربران بسیاری بعد از اراعه پرچمداران اپل درمورد آن شکایت کرده بودند. در نهایت یک آپدیت نرم‌افزاری این مشکل را رفع کرد. اکنون در گزارش‌های جدیدی حرف های‌شده که اپل از هم‌اکنون در تلاش است تا از وقوع این مشکل برای آیفون ۱۶ جلوگیری کند و انگارً به سراغ رویکردهای سخت‌افزاری رفته است.

مدل‌های آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو تا قبل از انتشار کردن آپدیت iOS 17.0.3 تا حد زیاد بسیاری گرم می‌شدند و در شرایطی که اکنون داخل بازار شده‌اند، اپل نمی‌تواند سخت‌افزار آن‌ها را تحول دهد. اما اکنون در گزارش جدیدی حرف های‌شده که اپل روی یک هیت سینک گرافنی و قاب باتری فلزی برای انتقال حرارت بهتر آیفون ۱۶ کار می‌کند.

تحکیم سیستم انتقال حرارت آیفون ۱۶

اپل به گمان زیادً با یک هیت سینک گرافنی از داغ‌شدن آیفون ۱۶ جلوگیری می‌کند ۷

تلفنهای آیفون زیاد کوچک می باشند و به همین علت در طول فرآیند ساخت، فضای بسیاری برای منفعت‌مندی از هیت‌ سینک‌های ضخیم یا سنگین در آن‌ها وجود ندارد. با این حال، منفعت گیری از گرافن توسط اپل برای ساخت هیت سینک انتخاب زیاد مناسبی است، چون رسانایی حرارتی آن ده برابر زیاد تر از مس است. گرافن از مکانیسم خنک‌کننده جاری بهتر عمل می‌کند، به این علت به آیفون اجازه می‌دهد تا گرمای بیشتری را دفع کند.

ادامه مطلب
خطر در کمین اپل؛ دولت آمریکا می‌خواهد انحصار اپ استور را بشکند

تلفنهای آیفون فاقد فن می باشند، به این علت گرما باید از طریق قاب دستگاه با پشتیبانی یک سیستم انتقال حرارت غیرفعال به هوا پراکنده بشود. هیت سینک‌ها دقیقاً همین کار را انجام خواهند داد.

اپل تا بحال راه‌های بسیاری را برای خنک‌کردن تلفنهای آیفون بازدید کرده، اما به‌جز منفعت گیری از هیت سینک تحول بسیاری را اعمال نکرده است. «مینگ-چی کو» تحلیلگر معروف اپل وقتی حرف های می بود که این شرکت برای خنک سازی آیفون به گمان زیاد آن را به محفظه بخار تجهیزمی‌کند و در پتنت‌هایی به منفعت گیری از آهنربا به‌گفتن راه‌حل اشاره شده می بود.

ادامه مطلب
اپل به گمان زیادً یک پردازنده سیگنال تصویری (ISP) اختصاصی برای آیفون‌ها می‌سازد

در حالی که این رویکردهای مقرون‌به‌صرفه نیستند و به تغییرات اساسی در طراحی آیفون نیاز دارند، گرافن می‌توان راه‌حل مناسبی برای بیشتر از اندازه داغ‌شدن آیفون ۱۶ باشد. یقیناً اگر این گزارش صحت داشته باشد.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments