علامه طباطبایی کدام بیت از مولوی را مرتب تکرار میکرد؟ » اصفهان امروز آنلاین

علامه طباطبایی کدام بیت از مولوی را مرتب تکرار میکرد؟ » اصفهانیا


به گزارش «مبلغ»- متن زیر گزیده‌ای از سخنان مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی به مناسبت بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) در جمع طلاب تهرانی می‌باشد:

مرحوم استاد شهید مطهری به ما اینطور فرمودند که تفسیرالمیزان علامه طباطبایی سال‌ها سپس نمود با لیاقت‌اش بُروز خواهد کرد. در قبول فرموده‌ی ایشان عرض می‌بشود که ببینید در زمان ما که سال‌ها از انقلاب مقدس اسلامی می‌گذرد، تا این مدت این مسأله جا نیفتاده و دوره‌ای برای اساتید محترم دانشگاه ترتیب داده نشده، چه رسد به دبیران و
آموزگاران گرامی و زحمت‌کش و دل‌سوز که همانند یک جهش ریاضی یا طبیعی و یا اجتماعی با این تفسیر شریف و تفسیر اولین آیه؛ -تفسیر آیه‌ی شریفه- “بسم الله الرحمن الرحیم” آشنا شوند و در نتیجه یک انقلاب فرهنگی با لیاقت‌ی این رژیم الهی به وجود آورند. انقلابی که در درون انسان‌ها، مسأله فنای طبیعت و بقای وجهه‌ی الاهیت را چنان پایه‌ریزی کند، که اگر استاد فیزیک یا ریاضی فهمید بشود که کلاس را غافلانه گذرانده، توبه و استغفار کند.

ادامه مطلب
روایت کریم مجتهدی از مراودات فکری هانری کربن با علامه طباطبایی

مرحوم علامه طباطبایی هیچ زمان این بیت مولوی را فراموش نمی‌کرد و مرتب آنرا تکرار می‌کردند:
اهل دنیا از کهین و از مهین
لعنه الله علیهم اجمعین” یعنی
لعنت خدا، همان ابتر و منقطع الآخر بودن است که فرد و جامعه‌ی اسلامی باید به گفتن یک فاجعه‌ی انسانی از آن بپرهیزد. مرحوم امام (رحمه الله) هم درمورد‌ی پیروزی در جنگ با دشمنان، مسأله‌ی
ماموریت را تکرار می‌کرد. ماموریت همان بندگی خدای جهان و انسان است که حضرت مهدی (ارواحنافداه) برای گسترش آن در کره‌ی زمین قیام خواهد کرد و انقلاب فرهنگی اسلامی به معنی آشنا کردن دولت و ملت ایران با آن است. آشنایی این فضیلت به این است که همه وزارت‌خانه‌ها چه رسد به حوزه‌ها و دانشگاه‌ها، از افرادی دوره دیده تشکیلات داده شوند.

دوره‌ای که از پیش از دبستان اغاز شده باشد و به همان روشای که کودک با بهداشت دهان و دندان و نیروهای بینایی و شنوایی آشنا می‌بشود، با بندگی انسان و جهان نسبت به پروردگار مهربانش هم آشنا بشود.

ادامه مطلب
افشای علت جدایی سروش صحت و همسرش/ این برنامه علتجدایی ما شد » اصفهانیا
آخرین مطالب

بدیهی است که ظلم و ستم فراگیر در جهان، ریشه در همین مسأله‌ی بی‌خبری از جهان ربوبیت دارد. این ایده و مرام در زندگی و معاشرت این‌گونه اساتید انسان‌ساز به وضوح دیده می‌شد.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments