چگونه یک اسپیکر مناسب انتخاب کنیم؟

چطور یک اسپیکر مناسب انتخاب کنیم؟


سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درمورد محتوای آن ندارد.

آیا تابه‌حال برای انتخاب اسپیکر مناسب سردرگم شده‌­اید؟ در این صورت ابتدا باید از مهم­ترین خصوصیات اسپیکرها برای انتخاب بهترین گزینه‌­ی مشابه با نیازهای خود، خبر کافی داشته باشید.

امروزه انواع مختلفی از اسپیکرها با کاربردها و قابلیت­های گوناگون در دسترس عموم قرار گرفته است. احتمالا در ابتدا به نظر برسد قیمت، توان خروجی و اندازه اسپیکر تنها فاکتورهایی می باشند که باید به آن دقت کنید، اما در ابتدا باید با دقت به سلیقه و نوع کاربرد خود، سراغ دسته­ای از اسپیکرها بروید که دارای قابلیت­های مدنظرتان باشد. بدین منظور ابتدا به بازدید خصوصیات جزئی­تر اسپیکرها می­پردازیم و سپس سراغ انتخاب از بین کالاهای حاضر با مشخصات مورد نظر می­رویم.

ورودی­ها:

احتمالا اگر از اسپیکر فقط برای پخش موسیقی از طریق کامپیوتر خود منفعت گیری می­کنید، به گمان زیاد یک اسپیکر کوچک دارای یک ورودی AUX بتواند همه نیازهای شما را رفع نماید. اما احتمالا گزینه­های بهتری با قابلیت­های زیاد تر در بازار حاضر باشند که بتوانند نیازهایی که حتی قبلا از آن خبر نداشته­اید را مرتفع کنند. بدین منظور می­توانید اسپیکری انتخاب کنید که در کنار ورودی AUX، امکان پخش از فلش مموری، کارت حافظه و بلوتوث را نیز داشته باشد (که یقیناً باید به ظرفیت و فرمت حمایتشده توسط اسپیکر نیز باید دقت بشود) و حتی بتواند امواج رادیو را در کنار موارد ذکر شده پخش کند.

ادامه مطلب
تعداد خودروهای فرسوده ایران چه مقدار است؟

این چنین در مواردی دیگر مخصوصا در رابطه منفعت گیری از اسپیکرهای بزرگ، احتمالا وجود ورودی میکروفون برای شما دارای اهمیت باشد که یقیناً برخی مدل­ها خود دارای میکروفون با سیم و یا بیسیم بوده و در برخی مدل­ها باید به طور مجزا تهیه بشود. یقیناً اکثر اسپیکرهای کوچک دارای میکروفون داخلی برای پاسخدهی به مکالمات نیز می باشند. ضمنا احتمالا برد بلوتوث و به روز بودن نسخه­ی آن و این چنین زمان زمان شارژ شدن اسپیکر از خصوصیات مهم برای شما باشد.

در صورتی که همیشه اسپیکر کنار دست شما نباشد و یا به امکانات بیشتری جهت تحول سریعتر فایل­های موسیقی و تنظیمات اسپیکر خود نیاز داشته باشید، وجود یک کنترل از راه دور و یک نمایشگر روی اسپیکر می­تواند توانایی منفعت گیری از آنرا زیاد راحت‌تر و لذتبخش­تر نماید. حتی در برخی مدل­ها امکاناتی همچون افکت­های معاوضه و ترکیب موسیقی و یک اکولایزر قوی وجود دارد. قابلیت اتصال دو اسپیکر  به یکدیگر در صورت نیاز به صدای بلندتر و یا تمایل به اختلاف صدای چپ و راست از یکدیگر، به طور باسیم و حتی بیسیم )در اسپیکرهای دارای قابلیت TWS) از دیگر مشخصاتی است که در اسپیکرهای تازه بلوتوثی تعبیه شده است.

ادامه مطلب
پرفروش ترین گوشی های تازه بازار موبایل

امروزه نیز اسپیکرهایی همانند برند انرجایزر،کینگ استار و حتی سیلیکون پاور دارای پورت اتصال به گیتار می باشند که با باتوجه به دارا بودن دکمه‌ی ضبط موسیقی، شما امکان نواختن گیتار و خواندن زمان پخش موسیقی و ضبط آن را خواهید داشت. در واقع شما با منفعت گیری از این اسپیکرها یک مینی استودیوی خانگی خواهید داشت که زیاد دلنشین خواهد می بود.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

قابل حمل بودن:

در کنار موارد ذکر شده احتمالا وقتی که بیرون از خانه، دسترسی به برق جهت منفعت گیری از اسپیکر را نداشته باشید، یک اسپیکر دارای باتری قابل شارژ گزینه بهتری به نظر برسد. در این صورت زمان زمان شارژدهی باتری در بلندی صدایی که مورد نظر شما است، خصوصیت فرد دیگر خواهد می بود که نیاز به بازدید آن قبل از انتخاب اسپیکر مد نظر خود خواهید داشت. یقیناً یکی از تازه ترین اسپیکرهای شارژی حاضر در بازار نیز امکان شارژ توسط پاوربانک برای آنها میسر شده که طرفدار بسیاری هم اشکار کرده است.

این چنین امکان دارد با دقت به محیطی که در آن از اسپیکر منفعت گیری می­کنید، نیاز به دستگاهی مقاوم در برابر قطرات آب داشته باشید. در صورت نیاز به یک اسپیکر بزرگ و صدای زیاد بلند، بهتر است به وجود چرخ زیر اسپیکر و دستگیره جهت حمل راحت­تر دقت بشود. در نقطه روبه رو، در صورت تمایل به منفعت گیری از اسپیکر در زمان دوچرخه سواری یا کوه­نوردی و یا منفعت گیری همراه با لپتاپ می­توان از مدل­های زیاد کوچک که حتی در برخی موارد امکان شارژ دستگاه­های شما را در موارد اضطراری دارند، انتخاب نمود. یقیناً باید دقت بشود که طبق معمول ظرفیت باتری و شدت شارژدهی در این مدل­ها پایین خواهد می بود.

ادامه مطلب
لو دادن کارت صدا و تجهیزات میکس و مستر صدابرداران حرفه ای
چطور یک اسپیکر مناسب انتخاب کنیم؟ ۱۲

قوت و کیفیت صدا:

ابتدا بهتر است یادآور شویم که کیفیت صدا امری سلیقه­ای است و نمی­توان فقط با دقت به خصوصیات کلی و یا حتی فنی اسپیکرها در رابطه کیفیت صدای آن­ها قضاوت کاملی نمود، به طوری که برای مثال امکان دارد صدای اسپیکری که به نظر شما زیاد خوش­آیند است، به نظر فردی دیگر مقداری بم و یا غیر آشکار باشد! در نتیجه بهتر است قبل از خرید، خواست تست صدای مدل مد نظر را نمایید.

این چنین کیفیت صدا نه تنها به کیفیت بلندگوها و آمپلی فایر، بلکه به کیفیت موسیقی مورد نظر، کیفیت خروجی وسیله­ای که به اسپیکر جهت پخش متصل شده (برای مثال گوشی موبایل) و حتی کیفیت کابل مورد منفعت گیری یا نسخه­ و پروتکل اتصال بلوتوث نیز بستگی دارد. با این وجود دقت به مشخصات فنی آنقدر هم بی اهمیت نبوده و در واقع ابزار قیاس­ی صدای خروجی اسپیکرها است.

ادامه مطلب
برگشت تصاویر وگا 1 به زمین

مهم­ترین شاخصه­ای که همه انها از آن خبر داریم، توان خروجی اسپیکر بر حسب وات است که باید با دقت به نوع منفعت گیری، باز یا بسته بودن و انعکاس صدای محیط و از همه مهمتر اندازه محیط، در انتخاب اسپیکر مد نظر لحاظ بشود. اما آنچه طبق معمول به آن دقت نمی­بشود، دو نوع شاخصی است که بر روی اسپیکرها به گفتن توان اسپیکر درج می­بشود. این دو واحد، RMS و Peak Power (که بعضی اوقات از آن با گفتن P.M.P.O نیز یاد می­بشود) می باشند.

RMS یک روش اندازه­گیری جهت برآورد توان خروجی است که فقط به محصولات صوتی محدود نمی­بشود و نشان­دهنده­ی مقدار قوت صدای خروجی به طور عادی و مداوم یا همان قوت صدای خروجی واقعی دستگاه است. در حالی که Peak Power، حداکثر صدای خروجی “لحظه­ای” است که اعدادی چند برابری نسبت به RMS را نشان می­دهد و تا این مدت دارای تعریف واحدی بین شرکت­های تولیدکننده­ی محصولات صوتی نبوده و اکثرا به طور حداکثر توان مصرفی لحظه­ای دستگاه (و نه توان خروجی به طور مداوم) محاسبه می­بشود. این چنین باید ذکر بشود که هیچگونه رابطه­ای بین RMS و P.M.P.O وجود ندارد و عملا باید به توان RMS به گفتن توان خروجی واقعی دستگاه و یا همان مقدار بلندی صدا، دقت نمود.

ادامه مطلب
تاکسی‌های خودران ویمو، متعلق به گوگل، به 50 هزار سفر در هفته رسیدند_اصفهانیا
1700407259 854 چطور یک اسپیکر مناسب انتخاب کنیم؟
چطور یک اسپیکر مناسب انتخاب کنیم؟ ۱۳

امپدانس اسپیکر:

مورد بعدی، امپدانس بلندگوها بر حسب اهم است که هرچقدر این مقدار عدد کمتری باشد، حجم صدای بهتری خواهیم داشت. یقیناً طبیعتا آمپلی فایر حاضر در اسپیکر نیز باید قابلیت حمایتاز امپدانس مورد منفعت گیری را داشته باشد. طبق معمول متوسط این مقدار ۸ اهم و در برخی موارد ۶، ۴ و حتی دارای مقادیر پایین­تر نیز هست. نهایتا نظر می­بشود در زمان خرید، از فروشنده خواست نمایید تا با منفعت گیری از موسیقی مورد علاقه خودتان کالا را تست نماید تا از مطابقت کالای مد نظر با نیازهایتان یقین شوید.

طراحی، قیمت، حمایتو خدمات بعد از فروش:

بعد از مطمعن از این که به چه نوع اسپیکری با چه توان و مشخصاتی نیاز دارید، باید از بین کالاهای حاضر در محدوده قیمتی مد نظر، منطبق­ترین کالا با نیازهای خود را انتخاب نمایید. در این مرحله مواردی که عمدتا سلیقه­ای می باشند، نقش مهم را بازی می­کنند. این چنین باید به وجود یا عدم وجود لوازمی همچون کابل شارژ و AUX، شارژر و میکروفون همراه با محصول دقت نمایید تا برآورد درستی از هزینه نهایی مشابه با بودجه خود داشته باشید.

در نهایت علاوه بر متفرقه نبودن و اصالت برند کالا، حمایتیک شرکت معتبر خدمات بعد از فروش که بتواند در صورت ابراز اشکال در کارکرد کالا، آنرا رفع نماید، می­تواند امری تاثیرگذار در انتخاب شما از بین محصولات حاضر باشد.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments