ادوبی و فیگما

هشدار اتحادیه اروپا به ادوبی؛ خرید وفروش خرید فیگما در معرض خطر قرار گرفت


ادوبی قرار می بود فیگما را به قیمت ۲۰ میلیارد دلار بخرد. اما بعد از تحقیقات بسیاری که از ۷ آگوست (۱۶ مرداد) در این باره انجام شده، کمیسیون اروپا بالاخره به نتیجه اولیه تحقیقات خود رسیده است. این کمیسیون می‌گوید در صورت انجام این خرید وفروش، امکان پذیر رقابت در بازار جهانی ابزارهای طراحی به مقدار قابل‌توجهی افت یابد، و به‌همین خاطر علیه این خرید وفروش بیانیه داده است.

بر پایه گزارش سایت ورج، کمیسیون اروپا بیانیه‌ای اعتراضی علیه ادوبی صادر کرده است. در این بیانیه نگرانی‌هایی مربوط به نگه داری رقابت در بازار نرم‌افزارهای طراحی گفتن شده است. این بیانیه مشخص می کند که مقامات اتحادیه اروپا اعتقاد دارند فیگما اکنون تأثیر محدودکننده بسیاری بر ابزارهای ویرایش عکس ادوبی ایلوستریتور و فتوشاپ دارد. به نظر می‌رسد فیگما به شکل قابل‌توجهی به یک نیروی رقابتی در بازار ابزارهای ویرایش عکس تبدیل شده است.

ادامه مطلب
شوروی لونا-۱۶ را به ماه پرتاب کرد
هشدار اتحادیه اروپا به ادوبی؛ خرید وفروش خرید فیگما در معرض خطر قرار گرفت ۷

خرید فیگما توسط ادوبی و نگرانی اتحادیه اروپا

تا به امروز، دو شرکت ادوبی و فیگما هیچ راه‌حلی برای از بین بردن نگرانی‌های ضدانحصار اتحادیه اروپا اراعه نکرده‌اند. ادوبی در اغاز سال جاری میلادی و بعد از اظهار این قرارداد، کم‌کم نرم‌افزار ادوبی XD را که یک برنامه طراحی UX/UI و تقریباً شبیه فیگما است، از دسترس خارج کرد. کمیسیون اروپا اکنون ادعا می‌کند که توقف ادوبی XD، یا هر محصول رقیب فرد دیگر، نوعی «خرید معکوس» خواهد می بود؛ در این چنین وضعیتی شرکت‌ها محصولات داخلی خود را که ریسک‌های رقابتی بالقوه با محصولات یا خدمات تازه خریداری‌شده دارند، از رده خارج می‌کنند.

در دیگر نقاط جهان، مسائل نظارتی بر نظر خرید فیگما توسط ادوبی تا این مدت درحال بازدید است. سازمان رقابت و بازار بریتانیا در حال انجام تحقیقات شبیهی است و این چنین شایعه شده که وزارت دادگستری ایالات متحده نیز در حال آماده‌سازی شکایت ضدانحصار خود برای جلوگیری از این خرید وفروش است.

ادامه مطلب
مدیرعامل آرم می‌ترسد انسان‌ها کنترل هوش مصنوعی را از دست بدهند
آخرین مطالب

ادوبی همگام با گسترش هوش‌مصنوعی در جهان، نرم‌افزارهای محبوب خود را به این فناوری تجهیزکرده است و گسترش بیش‌ازپیش این شرکت بدون وجود رقبایی همانند فیگما، ناموافق سیاست‌های ضدانحصاری اتحادیه اروپا و دیگر کشورها است.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments