خطر تعلیق والیبال ایران چقدر جدی است؟ » اصفهان امروز آنلاین

خطر تعلیق والیبال ایران چه مقدار جدی است؟ » اصفهانیا


زاوش محمدی: از هنگامی مجمع بسیار والیبال لغو شد، دل توی دل والیبالی‌ها نیست. آن هم اکنون که با آخر دوره ریاست محمدرضا داورزنی در فدراسیون، کارهای مهم روی زمین مانده؛ از انتخاب سرمربی تازه تیم ملی والیبال، تا کاندیداتوری داورزنی برای ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا و داوطلبی میزبانی مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۲۵ و قهرمانی پسران زیر ۱۷ سال جهان در سال ۲۰۲۴ و لیگ ملت‌های ۲۰۲۴.

ناصر میرفخرایی عضو کمیته فنی و هیأت رئیسه فدراسیون هم این روزها حسابی دلواپس است. به نظر او وزارت ورزش باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف کند: «وزیر ورزش باید تکلیف را روشن کند. اساسنامه فدراسیون والیبال تا سال قبل مطابق اساسنامه فدراسیون‌های دیگر می بود اما پارسال با ایراداتی که فدراسیون جهانی از آن گرفت، اصلاح شد تا در نهایت این فدراسیون آن را قبول کند. اگر مبنا اساسنامه وزارت ورزش باشد اکنون با آخر دوره ریاست داورزنی، وزیر ورزش باید سرپرست را انتخاب کند اما با اساسنامه مورد قبول فدراسیون جهانی مجمع بسیار سرپرست فدراسیون والیبال را انتخاب می‌کند. در نهایت هم وزیر می‌تواند این چالش را از بین بردن کند.»

ادامه مطلب
برد پرگل تیم ملی در اغاز جام ملت‌های آسیا » اصفهانیا

به حرف های عضو هیأت رئیسه، مجمع بسیار فدراسیون والیبال با حسن نیت لغو شد: «فدراسیون با این که با موافقت وزارت قرار می بود مجمع بسیار را برای انتخاب سرپرست برگزار کند اما هنگامی پولادگر او گفت مجمع برگزار نشود، فدراسیون هم تبعیت کرد و با این که مطابق اساسنامه می‌توانست مجمع را برگزار کند، تقابل با وزارت را درست ندید. به این علت مجمع را به تعویق انداخت تا وزارت ورزش زمان مجمع را تعیین کند. فرقی هم نمی‌کند که چه فردی سرپرست بشود داورزنی یا x وy.»

او معتقد است، اگر مجمع بسیار برگزار نشود یا دیر بجنبیم، تعلیق در کمین والیبال ایران است: «اگر فدراسیون برخلاف اساسنامه فدراسیون جهانی حرکت کند، شک نکنید تعلیق، والیبال ایران را تهدید می‌کند. یعنی اکنون که اساسنامه فدراسیون ایران منطبق با اساسنامه فدراسیون جهانی شده، اگر وزیر سرپرست را انتخاب کند، فدراسیون جهانی بلایی که سر هند و فیلیپین آورد را سر فدراسیون ما می‌آورد.»

ادامه مطلب
برانکو رفت چون پرسپولیسی‌ها صداقت نداشتند! » اصفهانیا
آخرین مطالب

به نظر میرفخرایی این مشکل به راحتی قابل حل است: «داورزنی در سیستم ورزش غریبه نیست. او ۱۷ سال رئیس فدراسیون والیبال می بود، مدیرکل پرورش بدنی چندین استان می بود و دوسال هم معاونت وزیر ورزش را بر مسئولیت داشت. زیاد راحت این مسأله قابل حل است. مسئولان ورزش باید با خرد جمعی درمورد این مسأله بهترین تصمیم را بگیرند تا زمان‌سوزی نشود.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون والیبال، توانمندی را شاخصه بزرگ سرپرست می‌داند و بس: «اگر کیومرث هاشمی به من بگوید سرپرست شو، قبول نمی‌کنم چرا که سرپرست و مدیر فدراسیون باید توانایی اداره آنجا را داشته باشد. هیچ فردی تنها به صرف این که من در زمین بازی می‌کردم نمی‌تواند سرپرست یا رئیس بشود. فدراسیون در تیم ملی خلاصه نمی‌بشود، بلکه فاکتورهای بسیاری دارد. برای مثالً سال قبل فدراسیون ۱۱۲ میلیارد هزینه تیم‌های گوناگون کرد. به نظرم کاندیداهای ریاست باید مدتی در تکه‌های گوناگون فدراسیون مدیریت کنند تا سیستم مدیریت فدراسیون را بشناسند.»

ادامه مطلب
عکس‌| تیپ عربی مهدی قایدی پس از روز طوفانی » اصفهان امروز آنلاین

۲۵۱۲۵۱



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments