10 برند برتر سال 2023

رده‌بندی برترین برندهای ۲۰۲۳ انتشار شد؛ اپل برای یازدهمین‌بار در صدر


اینتربرند رده‌بندی برترین برندهای ۲۰۲۳ را انتشار کرد. این گزارش مشخص می کند که تعداد بسیاری از ۱۰۰ برند برتر جهان در حالت رکود می باشند. در سال قبل نرخ رشد قیمت کل برندها ۱۶ درصد بوده است. در سال جاری میلادی این نرخ تنها ۵.۷ درصد رشد داشته. به عبارت دیگر، شاخص قیمت برندها که با قیمت بازار شرکت‌ها فرق می‌کند، تقریباً از ۳.۱ تریلیون دلار در سال قبل به ۳.۳ تریلیون دلار رسیده است. بر پایه این رده‌بندی، اپل برای یازدهمین سال متوالی در جایگاه اول قرار دارد.

بر پایه گزارش اینتربرند، این برندها نسبت به سال قبل با افت نرخ رشد مواجه بوده‌اند. فقدان ذهنیت رشد، رهبری ضعیف‌تر و پیش‌بینی ضعیف در بازار، از عواملی است که اینتربرند آن‌ها را مسبب این رکود می‌داند. بر پایه این گزارش، برندهایی که منحصراً در یک قسمت فعالیت می‌کنند، رشد آهسته‌تری داشته‌اند.

ادامه مطلب
سم آلتمن، خالق ChatGPT، به استخدام مایکروسافت درآمد

در ادامه ۱۰ برند برتر سال ۲۰۲۳ را بر پایه گزارش اینتربرند مشاهده می‌کنید:

رده‌بندی برترین برندهای ۲۰۲۳ انتشار شد؛ اپل برای یازدهمین‌بار در صدر ۱۰

برندهای برتر سال ۲۰۲۳ و عوامل پیروزی آن‌ها

بیشتر از دو دهه تجزیه‌وتحلیل مشخص می کند که شرکت‌هایی که به مجموعه متنوع‌تری از نیازهای مشتریان جواب خواهند داد، هم چنان در صدر جدول باقی مانده‌اند و تقریباً ۵۰ درصد از قیمت کل این شاخص را راه اندازی خواهند داد. بر پایه داده‌ها، این شرکت‌ها که در چندین قسمت گوناگون فعالیت می‌کنند، پایدارتر می باشند، به رشد بالاتری دست می‌یابند، سودآورتر می باشند و قیمت برند آن‌ها رشد بهتری دارد. برای این شرکت‌ها، تمرکز بر برند به‌جای محصول، اهمیت بیشتری دارد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
متا برای استفاده از چهره افراد معروف در چت‌بات خود، به آن‌ها 5 میلیون دلار می‌دهد

نام تجاری اپل را می‌توان در عرصه‌های مختلفی دید. این برند در بازارهای مختلفی رقابت می‌کند. این چندوجهی‌بودن اپل علتشده است که برای یازدهمین سال در رتبه اول بهترین برند‌های جهان قرار گیرد. پیش‌ازاین کوکاکولا در سال ۲۰۱۳ این جایگاه را در دست داشت.

رده‌بندی برترین برندهای 2023 انتشار شد؛ اپل برای یازدهمین‌بار در.webp
فهرست کامل ۱۰۰ برند برتر ۲۰۲۳

برند سامسونگ الکترونیکس نیز در سال ۲۰۲۳ در رتبه پنجم قرار گرفت؛ نام این شرکت برای چهارمین سال متوالی در بین ۵ برند برتر جهانی ثبت شد. بر پایه گزارش‌ها، قیمت برند سامسونگ به ۹۱.۴ میلیارد دلار رسیده و نسبت به سال قبل ۴ درصد رشد داشته است.

Airbnb با ۲۱.۸ درصد افزایش قیمت، برترین برند درحال‌رشد سال ۲۰۲۳ شناخته شد و از جایگاه ۵۴ جدول به جایگاه ۴۶ جهش داشته است. افزایش قابل‌دقت قیمت این برند تا حدی به‌علت اندوخته‌گذاری قوی این شرکت در برندسازی و چشم‌انداز گسترده مالی آن است؛ درآمد Airbnb در سال قبل در قیاس با سال ۲۰۲۱، ۴۰ درصد افزایش یافته می بود و این روال امسال نیز ادامه دارد.

ادامه مطلب
AMD از پردازنده‌های هوش مصنوعی لپ‌تاپ رایزن AI 300 رونمایی کرد_اصفهانیا



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments