چه فناوری هایی تا سال ۲۱۰۰ زندگی بشر را تغییر می دهند؟

چه فناوری هایی تا سال ۲۱۰۰ زندگی بشر را تحول می دهند؟


فکر کنید سال ۲۱۰۰ فرا رسیده و انسان‌ها در شهرهای زیرزمینی زندگی می‌کنند و برای تصمیم‌گیری‌هایشان به مربیان هوش مصنوعی متکی می باشند. اگرچه این سناریو همانند داستان یک فیلم علمی-تخیلی است، اما دور از ذهن نیست حقیقت زندگی ما در آینده باشد. اد جانسون، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت PushFar می‌گوید: «در سال ۲۱۰۰ زندگی ما فقطً با فناوری درهم تنیده نیست؛ بلکه توسط آن هدایت شده و شکل‌ می گیرد.»

فناوری چطور دنیای آینده را تحول خواهد داد؟ در زیر به ۵ مورد از آنچه تا میانه‌های این قرن اتفاق خواهد افتاد، خوب و بد، اشاره می‌بشود:

«انسان‌های دیجیتال» در کنار ما زندگی خواهند کرد

ربات‌های انسان‌نما و «دوستان دیجیتال» در کنار ما زندگی خواهند کرد، به‌طوری‌که ربات‌ها وظایفی از قبیل جراحی و فقطً همراهی با افراد را برعهده خواهند گرفت.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
نگاهی به قیمت ماشین در روزهای میانی اسفند 1402 + جدول

راب سیمز، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت Sum Vivas می‌گوید: «تا آن زمان فناوری تا حدی پیشرفت کرده است که بتواند از انسان‌های دیجیتال بدون نیاز به آموزش‌دهنده، مربی و حمایتکننده حمایتکند و همراهان (دوستان دیجیتال) بخشی از زندگی روزمره خواهند می بود. انسان‌های دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی و ربات‌های انسان‌نما بخشی از زندگی روزمره خواهند می بود. آن‌ها ماموریت های متنوعی از کارهای عادی گرفته تا پیچیده همانند آموزش‌های سطح بالا یا جراحی‌های پیچیده مغز را برعهده خواهند گرفت. جامعه باید مشابه با پیشرفت‌های فناوری گسترش یابد تا یقین شویم نژادی درون‌گرا و خودمحور نشویم.»

مربیان هوش مصنوعی تصمیم خواهند گرفت که افراد چه کارهایی انجام بدهند

چه فناوری هایی تا سال ۲۱۰۰ زندگی بشر را تغییر می دهند؟

اد جانسون مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت PushFar می‌گوید در آینده «مربیان هوش مصنوعی» هر شخصی را همراهی خواهند کرد و به جای او تصمیم‌خواهند گرفت و حتی آنها را درمورد این که چه شغلی باید داشته باشند، راهنمایی می کنند.

ادامه مطلب
AMD از پردازنده‌های هوش مصنوعی لپ‌تاپ رایزن AI 300 رونمایی کرد_اصفهانیا

جانسون گفت: «دوران عذاب وجدان برای انتخاب‌های بزرگ و کوچک به آخر رسیده است. مربی‌های هوش مصنوعی سال ۲۱۰۰ از قوت محاسبات کوانتومی منفعت می‌برند و در چشم به هم زدنی بی‌نهایت امکانات را پردازش می‌کنند. هنگامی سؤالی از آن‌ها سوال کنید، نه تنها نتایج بالقوه را پیش‌بینی می‌کنند بلکه مسیرهای بالقوه، احتمالات و پیامدهای ممکن را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا راهنمایی مبتنی بر حوزه گسترده‌ای از داده‌ها که دنیای ما را تعریف می‌کند، اراعه دهند.»

دیگر نیازی نیست درمورد این که کدام شغل را انتخاب کنید دچار تردید شوید. مربی هوش مصنوعی‌تان کارها را برای شما انجام می‌دهد و کلیه اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم‌گیری نهایی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

شهرها به زیرزمین منتقل خواهند شد

چه فناوری هایی تا سال ۲۱۰۰ زندگی بشر را تغییر می دهند؟

تا سال ۲۱۰۰، فضای بالای زمین زیاد با قیمت خواهد می بود، به همین علت قسمت بسیاری از زیرساخت‌های شهری به زیرزمین منتقل خواهد شد. ربات‌ها با منفعت گیری از حقیقت افزوده (Augmented reality) تونل‌ها را حفر خواهند کرد و فضاهای زندگی و ساختمان‌های جدیدی زیر زمین نقشه‌برداری می‌بشود.

ادامه مطلب
چرا با وجود درآمد سرشار دولت از واردات ماشین، هم چنان این رویه کند پیش می‌رود؟_اصفهانیا

هم‌اکنون مطرح‌هایی برای ساخت ساختمان‌های زیرزمینی وجود دارد. به گفتن مثال، Earthscraper مکزیکوسیتی، هرم معکوس ۶۵ طبقه‌ای الهام گرفته از هرم‌های آزتک‌ها است که برای پشتیبانی به حل نگرانی‌ها در رابطه افتفضا در این شهر برنامه‌ریزی شده است. این چنین مطرح‌هایی امکان پذیر با افزایش جمعیت و افزایش دمای کره زمین، در آینده رایج‌تر شوند.

دوربین‌ها به علت ترویج دیپ فیک از واترمارک دیجیتالی منفعت گیری می کنند

چه فناوری هایی تا سال ۲۱۰۰ زندگی بشر را تغییر می دهند؟

دولت‌ها، سازندگان دوربین‌ها را ناچار خواهند کرد که واترمارک دیجیتالی روی ویدیوها بگذارند تا مردم بتوانند به تصاویر آنها مطمعن کنند، چون در آینده تصاویر دیپ فیک شایع و غیر قابل تشخیص از حقیقت خواهند شد.

تیم کالان، مدیر توانایی کاربری در شرکت امنیتی Sectigo او گفت: «با شدت گرفتن فناوری دیپ فیک، دیگر افراد نمی توانند به اصالت یک سند دیجیتال همانند عکس، ویدیو یا صدا مطمعن کنند. با دقت به وابستگی جاری ما به اسبق دیجیتال در نظام‌های حقوقی و امنیتی، مردم دیگر نمی توانند به آنچه می‌بینند بدون تاییدیه ای قابل قبول مطمعن کنند. به همین علت تا سال ۲۱۰۰، انواع دستگاه‌های ضبط دارای مُهر وقتی (timestamp) رمزگذاری‌شده داخلی خواهند می بود که به‌گفتن واترمارک در زمان ضبط عمل می‌کند. این واترمارک های رمزگذاری‌شده، تصاویر مهم را از دیپ فیک نزدیک می‌کنند تا مطمعن دیجیتالی را در تصاویر، ویدیوها و هر چیز ضیط شده‌ای بازسازی کنند.»

ادامه مطلب
ژاپن مأموریت هایابوسا را به سیارک پرتاب کرد_اصفهانیا

کودکان به مدارس مجازی خواهند رفت و توسط آواتارها آموزش خواهند دید

چه فناوری هایی تا سال ۲۱۰۰ زندگی بشر را تغییر می دهند؟

همانطور که نیمش پاتل، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت آموزشی Kabuni اظهار کرده است، مربیان هوش مصنوعی مسئولیت آموزش کودکان را برعهده خواهند گرفت و درس‌ها را در فضای حقیقت مجازی، اراعه خواهند داد.

وی می‌گوید: «دنیایی را فکر کنید که سنگ بنای آموزش دیگر ساختمان مدرسه نیست، بلکه یک آواتار معلم است. در آموزش سال ۲۱۰۰، دانش‌آموزان با فضای مجازی به مطالعه اخترفیزیک می‌پردازند، از طریق سفر در زمان درس‌های تاریخ زنده را توانایی می‌کنند و با مربیان هوش مصنوعی برای ازمایش ها یادگیری شخصی‌سازی‌شده ربط برقرار می‌کنند.»



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments