مایکروسافت برنده اصلی هرج‌و‌مرج اخیر OpenAI بوده است

مایکروسافت برنده مهم هرج‌و‌مرج تازه OpenAI بوده است


«دن ایوز»، تحلیلگر Wedbush، می‌گوید مایکروسافت برنده واقعی آشفتگی تازه OpenAI بوده است. در جریان اتفاقات تازه OpenAI، «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت، روز دوشنبه خبرداد که «سم آلتمن» را به‌گفتن رئیس تیم تحقیقات هوش مصنوعی به استخدام شرکت خود درآورده است و همین امر علتشد تا سهام سازنده ویندوز به بیشترین حد خود برسد. درنهایت آلتمن مجدد مدیرعامل OpenAI شد و تحلیلگر Wedbush می‌گوید که نادلا در این عرصه همانند یک «استاد شطرنج» حرکت کرده است.

در یک بازه‌ وقتی چهار روزه شگفت، آلتمن روز جمعه توسط هیئت‌مدیره OpenAI اخراج شد، روز دوشنبه توسط مایکروسافت استخدام شد و سپس روز سه‌شنبه به استارتاپ سازنده ChatGPT برگشت. ایوز در این رابطه با اشاره به این که هیئت‌مدیره OpenAI در جریان این اتفاقات همانند «بچه‌های کوچک» حرکت کرده‌ است، به CNBC می‌گوید:

«فرزند طلایی، آلتمن، درنهایت تحت کنترل مایکروسافت است. روش مدیریت آن‌ها [مایکروسافت] یک حرکت به‌یادماندنی از نادلا می بود. در این روش ابتدا کوچک‌ترها را ناچار می‌کنید تا روی میز بچه‌ها مشغول بازی باشند و سپس استاد شطرنج داخل شد.»

مایکروسافت برنده مهم هرج‌و‌مرج تازه OpenAI بوده است ۷

او در ادامه می‌گوید:

ادامه مطلب
کال آو دیوتی، آخرین سنگر ایکس باکس و گیم‌بعد!_اصفهانیا
آخرین مطالب

«این یک ⁩رقابت تسلیحاتی است و اکنون مایکروسافت به‌علت نحوه بازی نادلا در ردموند درحال جشن گرفتن است.»

قیمت سهام مایکروسافت روز دوشنبه بعد از اظهار پیوستن آلتمن به مایکروسافت، به بیشترین حد خود رسید و علیرغم تغییرات بعدی OpenAI، هم چنان روال صعودی دارد. سهام غول ردموندی اکنون نسبت به سال قبل بیشتر از ۵۲ درصد افزایش یافته که بااین‌وجود، قیمت بازار مایکروسافت بیشتر از ۲.۸ تریلیون دلار اظهار شده است.

هرچند ایوز در سخن بگویید‌های خود مایکروسافت را برنده مهم هرج‌و‌مرج OpenAI معارفه کرده است، اما نظرات مخالفی نیز از سوی فعالان صنعت فناوری وجود دارد. «متیو پرینس»، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Cloudflare، اخیراً حرف های است که نادلا با تحکیم رابطه خود با آلتمن، شرکتش را در معرض خطرات بیشتری قرار داده است.

ادامه مطلب
چرا با وجود درآمد سرشار دولت از واردات ماشین، هم چنان این رویه کند پیش می‌رود؟_اصفهانیا





منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments