درمان میخچه با این گیاهان

درمان میخچه با این گیاهان


اصفهانیا به نقل از بهداشت نیوز، میخچه درانگشتان پا و نقاط دیگر آن براثر پوشیدن کفش تنگ غالبا عارض می بشود. پینه بستن عبارت از ضخیم شدن تکه های از پوست دست وپا که براثر داخل آمدن سختی به آنها ویا اصطکاک زیاد عارض می بشود این حالت که یک هیپروتروفی طبقه شاخی پوست می باشد.

میخچه براثر ضخیم شدن قسمتی از لایه های شاخی پوست ،ناشی از داخل آمدن سختی به آن تشکیل می بشود. وچون غالبا به همین علت ،تشکیل برجستگی مخروطی شکل ،برروی لایه های عمقی زیربشره ، سختی داخل می آید از این جهت حالت دردناک دارد.

پینه بستن عبارت از ضخیم شدن تکه های از پوست دست وپا که براثر داخل آمدن سختی به آنها ویا اصطکاک زیاد عارض می بشود این حالت که یک هیپروتروفی طبقه شاخی پوست می باشد.همانند پینه دستان کارگران –اهنگران.

ادامه مطلب
تصویری تازه از همسر «شهید رئیسی» در دانشگاه فردوسی مشهد + عکس_اصفهانیا

منفعت گیری از گیاهان زیر در درمان پینه و میخچه موثر واقع می شوند:

تره:   Alium Porrum L.

دارای از بین بردن زگیل –کورک- میخچه-پینه دست وپا است. برگ های تازه این گیاه را ۲۴ساعت درآب بخیسانید و سپس روی محل مورد نظر در شبانه روز قرار دهید.

سیر Allium Sativum L.

دارای تاثییر ضد عفونی کننده و دارای تاثییر از بین بردن میخچه و پینه است.

یک قطعه سیر تازه  له شده را به طور ضماد بر روی میخچه و پینه دست وپا قرار دهید باید دقت داشت که تکه سالم پوست پا با پارچه ای پوشیده بشود تا تحت تاثییر قرار نگیرد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

یا این که  سیر را به خوبی بپزید و سپس حالت نیم گرم شده آن را بر روی میخچه و پینه قرار دهید این کار را روزی سه مرتبه انجام دهید.

ادامه مطلب
پست رونالدو برای مردم ایران + عکس

ویا با قرار دادن برش های نازک سیر تازه بر روی محل میخچه و پینه می توان به نتیجه شبیه در موارد فوق رسید هر روز زمان صبح و عصر اینکاررا انجام دهید.

 فرفیون : Euphorbia Helioscopia L.

موثر در از بین بردن زگیل و میخچه پا است

مالیدن شیرابه گیاه که با قطع کردن ساقه از آن خارج می بشود. و از برگ های این گیاه بر روی محل مورد نظر به طور مالش دادن پشتیبانی بگیرید.

گل همیشه بهار: L.  Calendula officinalis

موثر در از بین بردن تحریکات جلدی- خراش و ترک پوست –درمان زگیل-و میخچه پا است.

برگ های تازه گیاه را به طور له شده بر روی میخچه یا پینه قرار دهید.

مامیران : Chelidonium majus L.

موثر در از بین بردن میخچه و زگیل است می توانید شیره تازه گیاه که رنگ زرد ونارنجی دارد را بر روی میخچه ویا زگیل قرار دهید.

ادامه مطلب
با این روش از 3 سالگی می توان مبتلا شدن به سختی خون را پیش بینی کرد



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments