جسیکا چستین جشنواره مراکش را افتتاح کرد/ اسکورسیزی عذر خواست

جسیکا چستین جشنواره مراکش را افتتاح کرد/ اسکورسیزی عذر خواست » اصفهانیا


جسیکا چستین در مراسم افتتاحیه مراکش ۲۰۲۳ که دیروز جمعه برگزار شد، او گفت: در هفته‌های تازه یقین نبودیم که بتوانیم اینجا باشیم. دنیای ما متلاشی و تقسیم شده است، از این رو شکر می‌کنم که هنر به گفتن ابزاری در دسترس برای ربط، افزایش آگاهی در رابطه مسائل اجتماعی و تأثیرگذاری بر تغییرات مثبت مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد.

او گفت: در واقع اکنون که این جشنواره بیستمین دوره خود را جشن می‌گیرد، یادآوری می‌کنم که اتفاقات مراکش همیشه به جستوجو تشکر از نور بوده و بر هنر و ربط بین المللی، به اختصاصی در دوران تاریک، پافشاری دارد.

چستین او گفت: سینما می‌تواند مانع ها را از بین ببرد و او گفت‌وگوهای مهمی را درمورد نوشته‌های سخت اغاز کند. ما می‌توانیم درد و رنج را تعالی بخشیم و آگاهی از شفا و اتحاد تشکیل کنیم تا محافظت جدی‌تری از همه بشود.

ادامه مطلب
رقیب و قاضی نمی‌تواند یکجا باشد! » اصفهان امروز آنلاین

اعضای داوران امسال جشنواره که در کنار چستین به گفتن داور کار می‌کنند دی ریس، جوآنا هوگ، الکساندر اسکارسگارد، جوئل اگرتون، کامیل کوتین، زهرا امیر، تاریک صالح فیلمساز و لیلا سلیمانی رمان‌نویس می باشند. برندگان قسمت رقابتی این دوره متشکل از ۱۴ فیلم که ۸ گفتن آن توسط کارگردان‌های زن ساخته شده است، توسط این گروه انتخاب می‌بشود.

پیش از نمایش فیلم افتتاحیه که «هیت‌من» ریچارد لینک‌لیتر می بود، ویلم دفو، مدس میکلسن، برنده جایزه دستاورد امسال را معارفه کرد. دفو از بازیگر دانمارکی برای کوششهای دوسویه‌اش که از یک سو با مولفان اروپایی همکاری می‌کند و «دور دیگر» توماس وینتربرگ و «سرزمین موعود» نیکلای آرسل از جمله آنهاست و این چنین بازی در فیلم‌های بزرگ هالیوودر همانند «دکتر استرنج»، «ایندیانا جونز و «جانوران شگفت‌انگیز» تشکر کرد.

ادامه مطلب
چهره جدید آقای خواننده را ببینید/ عکس

اما زیاد تر از همه دفو، میکلسن را به‌علت تواضع و سخاوتش ستود و از توانایی مشترک با او در صحنه‌ای از فیلم «در دروازه ابدیت» که در طول یک روز فیلم‌برداری شده می بود، یاد کرد که فیلمی زندگی‌نامه‌ای درمورد ونسان ون گوگ ساخته جولیان اشنابل می بود.

میکلسن در وجود جمعی از چهره‌های نقل سینما همانند ایزابل هوپر، تیلدا سوینتون و آلبرتو باربرا مدیر جشنواره ونیز، جایزه خود را دریافت کرد.

در عین حال مارتین اسکورسیزی که قرار می بود به گفتن پدرخوانده هنری برای کارگاه اطلس مراکش شرکت کند تا در این برنامه به حمایتاز توانایی های رو به رشد جهانی بپردازد، در آخرین لحظه به دلایل شخصی کنار کشید و قول داد در دوره بعدی جشنواره حتماً وجود یابد.

اسکورسیزی قرار می بود مربی فیلمسازان منتخب و جوان امسال باشد و برای هر پروژه پیشنهاد‌های هنری و استراتژیک ارایه کند.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

پروژه‌هایی که در دوره‌های قبل مورد دقت قرار گرفتند عبارت هستند از «ان‌شاالله یک پسر» امجد الرشید، که برای اولین بار در هفته منتقدان کن نمایش داده شد و نماینده اردن در اسکار است، «بای بای طبریه» لینا سوالم که در ونیز و تورنتو نمایش داده شد و نماینده فلسطین در اسکار است و «مادر همه افترا‌ها» به کارگردانی اسماعه المودیر که برنده جایزه بهترین کارگردانی قسمت نوعی نگاه جشنواره کن شد و نماینده مراکش در رقابت بین‌المللی اسکار امسال است.

ادامه مطلب
آیا حدیث کساء معتبر است؟ » اصفهانیا

برنامه کارگاه آموزشی اطلس مراکش از ۲۷ تا ۳۰ نوامبر (۶ تا ۹ آذر) برگزار می‌بشود و جشنواره تا ۳ دسامبر (۱۲ آذر) به کار خود ادامه می‌دهد.

۲۲۰



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments