داریوش مهرجویی دیگر «بانو» ندارد/ دفتر «هامون» بسته شد

داریوش مهرجویی دیگر «بانو» ندارد/ دفتر «هامون» بسته شد » اصفهانیا


مهسا بهادری: حمید هامون (خسرو شکیبایی): تو می خوای من اونی باشم که واقعا خودت می خوای من باشم؟ اگه اونی باشم که تو می‌خوای، اونوقت من، من نیست یعنی من خودم نیستم.

مهشید(بیتا فرهی): من، من، من، من، اه.

حمید هامون (خسرو شکیبایی): خب آره، تو واقعا خودتی؟

نامش بیتا می بود در آمریکا درس خوانده می بود و فرانسه را خوب می‌دانست، گزیده کار می بود، کارنامه‌اش را که ورق می‌زنیم نام کارگردانان خاص به چشم می‌خورد که قطع به یقین می‌توانیم بگوییم در همه نقش‌ها خوش درخشیده است و «بانو» مهرجویی سردمدار این درخشش است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اجرای پروژه هوشمندسازی موتورخانه‌های حرارت مرکزی شرکت فولاد مبارکه

«بانو»یی که مهشید«هامون» می بود و همزمان با چهلم کارگردانش، چشم از جهان هستی فروبست تا آخرین نفری باشد که دفتر بازیگران«هامون» را بسته است.

بیتا فرهی برای اولین بار در سال ۱۳۶۸، در سن ۳۱ سالگی، با فیلم «هامون» به نقش «مهشید» در کنار هنرمندان برجسته‌ای همچون خسرو شکیبایی و عزت الله انتظامی، جلوی دوربین رفت. او تازه ترین توانایی وجود در عرصه سینما را از طریق دیدگاه خانه دایی‌اش، آقای ناصر چشم آذر، به دست آورد. آقای چشم آذر، با دیدن بازی فرهی، او را به آقای داریوش مهرجویی (کارگردان) معارفه کرد و بعد از گذراندن آزمون با پیروزی، به شدت برای نقش تازه در پروژه‌های تازه تایید شد.

در گفتگوی مانی حقیقی با داریوش مهرجویی که در کتابی با گفتن «کارنامه چهل سالگی» به چاپ رسیده است مهرجویی با خاطره ای از خسرو شکیبایی یاد می کند؛ «در سکانسی از فیلم «هامون»، مهشید دیر زمان به خانه می آید. ما در این سکانس برای این که صحنه ای طبیعی داشته باشیم به بیتا فرهی نگفتیم که قرار است سیلی بخورد! سپس از گرفتن این پلان، زنده یاد خسرو به گوشه ای از لوکیشن رفت و زار زار گریه کرد. به کنارش رفتم تا او را دل داری بدهم. خسرو او گفت:«من که می دانستم قرار است سیلی بزنم.»

ادامه مطلب
این خانم را نمی‌شناسم/ عکس » اصفهانیا

سپس از هامون، مهرجویی بلافاصله دست به کار ساخت بانو شد. او در جایی حرف های است که فیلمنامه این کار را بر پایه شخصیت بیتا فرهی نوشت. احتمالا شخصیت بانو را به فرهی نزدیک دیده و با شناختی که از او داشت، این نقش را به فرهی نظر کرد و این این چنین می بود که فرهی، شکیبایی و انتظامی بار دیگر همبازی شدند. بانو ساخته شد اما هفت سال چشم به راه ماند تا روی پرده نقره ای جان بگیرد.

سپس از «بانو»، به واسطه دوستی نزدیکش با پروانه پرتو، در«کیمیا» کار احمدرضا درویش بازی کرد و مجدد با شکیبایی همبازی شد تا این که تماشاگران او را با چادری گل‌گلی و شکل و شمایلی متفاوت در «اعتراض» مسعود کیمیایی دیدند؛ این توانایی‌ هم برای او دل‌انگیز شد: «همیشه این فیلم را دوست دارم چون نقشم زیاد متفاوت می بود. دوست ندارم نقش کلیشه‌ای بازی کنم و همیشه زنی متمول و ثروتمند باشم و رُل «اعتراض» زیاد متفاوت می بود.»

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

روز یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲، بهاره افشاری اخباری از بستری شدن بیتا فرهی در بیمارستان را در صفحه شخصی خود انتشار کرد. بعداً اشکار شد که این بازیگر به علت مشکلات ریوی، در واحد مراقبت اختصاصی سی سی یو بستری و تحت درمان قرار داشت و در نهایت صبح امروز در سن ۶۵ سالگی در بیمارستان دی دارفانی را وداع او گفت.

ادامه مطلب
لزوم تسهیل صدور ویزا و گسترش گردشگری سلامت در کشورهای عضو ACD

۲۴۵۲۴۵



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments