روسیه برای مقابله با انحصار غرب، هوش مصنوعی جدیدی توسعه می‌دهد

روسیه برای مقابله با انحصار غرب، هوش مصنوعی جدیدی گسترش می‌دهد


پوتین روز جمعه در کنفرانسی درمورد جاه‌طلبی‌های روسیه در عرصه هوش مصنوعی سخن بگویید کرد. او در سخنان خود به یک استراتژی ملی تازه برای گسترش هوش مصنوعی به‌منظور مقابله با غرب اشاره کرد.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس Artificial Intelligence Journey که روز جمعه در مسکو برگزار شد برنامه‌های یک استراتژی ملی تازه برای گسترش هوش مصنوعی در تقابل با نفوذ غرب بر این فناوری را خبرداد.

روسیه برای مقابله با انحصار غرب، هوش مصنوعی جدیدی گسترش می‌دهد ۱۲

او در سخنان خود حرف های است:

«مدل‌های هوش مصنوعی داخلی ما باید منعکس‌کننده کل دارایی و تنوع فرهنگ جهانی، میراث، دانش و خرد همه تمدن‌ها باشد.»

پوتین که در جریان سخنرانی خود اهداف این استراتژی تازه را به‌طور کلی تشریح کرد، او گفت که روسیه تحقیقات خود در عرصه هوش مصنوعی مولد و مدل‌های زبانی بزرگ را افزایش خواهد داد.

ادامه مطلب
علت ماندگاری جنگنده F-15 Eagle چیست؟

برای دستیابی به این مقصد، روسیه قوت خود در حوزه ابررایانه‌ها را افزایش خواهد داد و این چنین آموزش‌های سطح بالای هوش مصنوعی را بهبود می‌بخشد. علاوه‌براین، پوتین او گفت که روسیه برای دستیابی به اهداف خود در عرصه تحول قوانین و تحکیم همکاری‌های بین‌المللی نیز تلاش خواهد کرد.

انتقاد پوتین از مدل‌های هوش مصنوعی جاری

1700994747 648 روسیه برای مقابله با انحصار غرب، هوش مصنوعی جدیدی گسترش
روسیه برای مقابله با انحصار غرب، هوش مصنوعی جدیدی گسترش می‌دهد ۱۳

رئیس جمهور روسیه از این نوشته ابراز تأسف کرد که مدل‌های هوش مصنوعی حاضر به‌راه حلهای «انتخابی» یا «سوگیرانه» کار می‌کنند و به طور بالقوه فرهنگ روسی را نادیده می‌گیرند، چون زیاد تر برای حل ماموریت های با منفعت گیری از مجموعه داده‌های انگلیسی آموزش دیده‌اند. به نظر او، در این شرایط یک الگوریتم خاص می‌تواند به هوش مصنوعی بگوید که «روسیه، فرهنگ، علم، موسیقی و ادبیات ما وجود ندارد» که این کار به «نوعی براندازی از فضای دیجیتال» منجر می‌بشود.

ادامه مطلب
نانوکار Silence S04 از نیسان به بازار می‌آید، خودرویی کوچک، مانورپذیر و ساکت!_اصفهانیا

پوتین در حالی اظهارات خود نسبت به هوش مصنوعی را گفتن کرده است که کشورهای انگلیسی زبان اکنون بر تحقیقات این حوزه تسلط دارند. بر پایه گزارش موسسه هوش مصنوعی انسان محور استنفورد (HAI) ایالات متحده و بریتانیا بیشترین تعداد از سیستم‌های یادگیری ماشینی بزرگ را در اختیار دارند.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments