بررسی پوکو F5

نقد و بازدید پوکو F5؛ ارمغان پوکو برای گیمرها


پوکو، زیرمجموعه محبوب شیائومی، نزدیک به ۵ سال پیش داخل بازار تلفنهای هوشمند شد و برای اولین بار با Pocophone F1 پا به میدان نبرد گذاشت. با گذشت زمان و افزایش محبوبیت گوشی‌‌های پوکو بین طرفداران، اکنون نوبت به سری تلفنهای پوکو F5 رسیده تا این مسیر را ادامه دهند. ارزان‌ترین گوشی این خانواده یعنی پوکو F5 را می‌توان یکی از ارزشمندترین تلفنهای بازار دانست که مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی آن با قیمت نزدیک به ۱۵ میلیون تومان می‌تواند از گزینه‌های دلنشین پیش‌‌‌‌روی کاربران باشد. پوکو F5 از ویژگی‌‌‌‌های شاخصی نیز چیپست قوی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲، نمایشگر امولد باکیفیت، طراحی شیک و باتری پر دوام منفعت می‌‌برد. این قاتل پرچمدار پوکو بالأخره به دفتر دیجیاتو رسیده و در ادامه این نوشته آن‌را زیر ذره‌بین بازدید قرار داده‌‌ایم.

سری F تلفنهای پوکو از دلنشین‌‌ترین قاتلان پرچمدار بازار می باشند که از قوت پردازشی بالایی برخوردارند و در کنار آن، نمایش جذابی را در دیگر قسمت‌‌‌ها به‌‌‌نمایش می‌‌‌گذارند. یکی از پرفروش‌‌‌ترین گوشی‌‌های این خانواده، پوکو F3 (بازدید دیجیاتو) می بود. با گذشت نزدیک به دو سال از زمان رونمایی آن، حال زمان آن است که پوکو F5 این فرمول موفق زیرمجموعه شیائومی را ادامه دهد. اگر تصمیم خرید گوشی تا ۲۰ میلیون تومان را داشته باشید، حتماً این گوشی را هم بین گزینه‌هایتان یافته‌‌‌اید. در این بازدید به قسمت‌‌‌های گوناگون پوکو F5 می‌‌پردازیم تا تصمیم‌گیری در رابطه خرید آن برایتان راحت‌‌تر بشود. با دیجیاتو همراه باشید.

بازدید ویدیویی پوکو F5

تماشای ویدیو از یوتوب

تماشای ویدیو از آپارات

مشخصات فنی پوکو F5

نام گوشی شیائومی پوکو F5
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ
چیپست اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲
حافظه رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با پوسته MIUI 14 For POCO
دوربین مهم سه‌گانه شامل دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکروی ۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۶۷ وات
وزن ۱۸۱ گرم
بدنه قاب پشتی و فریم پلاستیکی / محافظ گوریلا گلس ۵ روی نمایشگر / استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر نفوذ گردوغبار پاشش قطرات آب
قابلیت‌های جانبی تجهیزبه اسپیکر استریو، حسگر تاثییر انگشت روی دکمه پاور، جک هدفون و حمایتاز شبکه ۵G
قیمت مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی نزدیک به ۱۵ میلیون تومان

تلفنهای خانواده پوکو F5 را فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا برای بازدید در اختیار دیجیاتو قرار داده است. ۱۹کالا یکی از شناخته‌شده‌‌ترین فروشگاه‌‌های انواع گوشی هوشمند و اکسسوری‌های گوناگون محسوب می‌بشود که با مراجعه به سایت این مجموعه، می‌‌‌توانید از آن بازدید کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

نقد و بازدید پوکو F5؛ ارمغان پوکو برای گیمرها ۴۹

پوکو در طراحی قاتل پرچمدار جدیدش از المان شگفت‌‌وغریبی منفعت گیری نکرده و ظاهر دستگاه کاملاً استاندارد است. همین سادگی و شیک بودن طراحی پوکو F5 جهت کاربرپسند‌تر شدن آن می‌بشود. این قاتل پرچمدار در سه‌رنگ آبی، مشکی و سفید گردینت به‌دست کاربران می‌‌‌رسد. بد نیست مقداری در جزئیات دقیق‌تر شویم.

ادامه مطلب
شیائومی 14 اولترا به گمان زیادً دارای دوربین زیر نمایشگر خواهد می بود

قاب پشتی پوکو F5 شامل سه دوربین با چینش جداگانه، فلش LED دوتایی، لوگوی پوکو و دیگر نوشته‌های تکراری می‌بشود. زیرمجموعه شیائومی در این تکه از لبه‌‌‌های تخت با انحنای جزئی منفعت گیری کرده تا در کنار بهبود ارگونومی کارکرد، حس خوشایند‌تری را میانه در دست‌گرفتن آن توانایی کنید. به‌لطف وزن ۱۸۱ گرمی و ضخامت ۷.۹ میلی‌‌متری پوکو F5 نیز منفعت گیری از آن راحت‌تر شده و حتی بعد از زمان طویل حس خستگی نخواهید داشت.

فریم میانی عضو کوچک‌تر خانواده پوکو F5 نیز شامل جزئیات جذابیست که در کم‌تر گوشی در این رده با آن سروکار داریم. جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون چند سالیست که در کم‌تر گوشی دیده می‌بشود و خوشبختانه پوکو آن را مجدداً به‌ قاتل پرچمدارش بازگردانده تا بتوانید از هدفون‌‌‌های سازگار با این استاندارد را بدون نیاز به دانگل اضافی منفعت گیری نمایید. وجود فرستنده مادون قرمز نیز امکان کنترل وسایل الکترونیکی تجهیزبه گیرنده همانند تلویزیون، بلندگوها و دیگر موارد شبیه را فراهم می‌‌سازد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

روی این فریم حسگر تاثییر انگشت نیز روی دکمه پاور قرار گرفته است. از دید برخی کاربران اما پوکو می‌‌توانست این حسگر را زیر نمایشگر دستگاه تعبیه کند، اما به‌‌علت شدت و دقت بالای آن در شناسایی تاثییر انگشت کاربر، نمی‌‌توان این کار را نقطه ضعف برداشت کرد. بلندگوهای پوکو F5 از نوع استریوی دوکاناله می باشند. یکی از این کانال‌ها در بالا و فرد دیگر در پایین قرار گرفته و همانند نسل‌های قبل، کانال بلندگوی پایین بلندی و حجم صدای بیشتری دارد. صداهای پخش شده از بلندگوی پوکو F5 همان گونه که انتظار می‌‌رود رساست اما اعوجاج آن مقداری بیش‌‌‌از‌‌‌ اندازه است و همین جهت از دست رفتن برخی جزئیات می‌‌بشود. در کل اما پوکو F5 در این قسمت نیز کارکرد قابل‌قبولی را به نمایش می‌گذارد.

بررسی پوکو F5
نقد و بازدید پوکو F5؛ ارمغان پوکو برای گیمرها ۵۰

نمایشگر ۶.۶۷ اینچی پوکو F5 قریب‌به ۸۹ درصد از فضای قاب جلویی را به‌‌خود تعلق داده و به‌لطف حاشیه‌‌های کم اطراف آن، توانایی‌‌ای تقریباً همه صفحه را اراعه می‌دهد. حفره نمایشگر هم همانند نسل‌های قبل بالای این نمایشگر مستقر شده تا میزبانی از دوربین سلفی را برعهده گیرد.

کیفیت ساخت پوکو F5 بالاست، اما مواد به‌‌کار رفته در بدنه آن حتی در قیاس با قبل پسرفت داشته است. انگارً پوکو برای افت هزینه ساخت تصمیم گرفته تا به‌جای پنل شیشه‌ای، از پنل پلاستیکی در قاب پشتی منفعت گیری کند. هرچند قاب پشتی پلاستیکی مزایایی همانند سبک‌تر شدن گوشی را در پی داشته، اما مسلماً کیفیت و استقامت آن در برابر خط‌وخش به پنل‌های شیشه‌‌‌ای نمی‌‌رسد. پوکو برای محافظت از قاب جلویی این قاتل پرچمدار مورد قیمت نیز محافظ گوریلا گلس ۵ را در نظر گرفته است. منفعت‌مندی از استاندارد IP53 نیز یکی دیگر از مشخصه‌های Poco F5 محسوب می‌‌بشود تا این دستگاه بتواند در برابر نفوذ گردوغبار و پاشش قطرات آب مقاومت کند؛ اما از آن‌جا که برخی رقبای این گوشی همانند گلکسی A54 (بازدید دیجیاتو) از استاندارد IP68 برخوردارند، انتظار می‌رفت که پوکو تحول رویه دهد.

ادامه مطلب
افزونه‌های مرورگر می‌توانند رمز عبور و اطلاعات حساس شما را گردآوری کنند

نمایشگر

بررسی پوکو F5
نقد و بازدید پوکو F5؛ ارمغان پوکو برای گیمرها ۵۱

پای ثابت همیشگی تلفنهای سری F پوکو، نمایشگر باکیفیت آن‌ها است. پوکو F5 هم از این قاعده مسثتنی نیست و یکی از بهترین پنل‌های نمایشگر حاضر در رده قیمتی نزدیک به ۱۵ میلیون تومان در آن به‌کار رفته است. این گوشی به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ تجهیزشده و از استانداردهای +HDR10 و دالبی ویژن هم حمایتمی‌کند. نمایشگر پوکو F5 همه‌چیز را آشکار مشخص می کند. شارپنس و کنتراست بالای این پنل در کنار شفافیت مناسب، کیفیت عکس بالایی را به کاربران اراعه می‌دهد.

 نمایشگر امولد پوکو F5 با حمایت۱۰۰ درصد از گستره رنگی DCI-P3 نیز محتوا را با رنگ‌های زنده و پویا به‌نمایش می‌گذارد. این پنل حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی را هم به‌ارمغان می‌آورد که یقیناً در قیاس با نسل‌های قبلی روشنایی کم‌تری دارد، اما این تفاوت به‌قدری نیست که نتوانید همه‌چیز را حتی در آفتابی‌ترین روزها به‌سادگی تماشا کنید.

بررسی پوکو F5
نقد و بازدید پوکو F5؛ ارمغان پوکو برای گیمرها ۵۲

حمایتاز نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی یکی دیگر از قابلیت‌های شاخص نمایشگر نماینده تازه پوکو محسوب می‌بشود. پوکو امکان محدود کردن نرخ رفرش به ۶۰ هرتز را هم فراهم کرده، اما به گمان زیادً نیازی به این کار ندارید؛ چرا که روی حالت پیش‌فکر نیز نرخ رفرش دستگاه روی حالت ۳۰، ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز قرار خواهد گرفت تا صرفه‌جویی در مصرف باتری به‌خوبی انجام گیرد. هنگامی که در حال کار با دستگاه باشید، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز خواهد می بود. میانه تماشای فیلم و عکس نیز این رقم به ۶۰ هرتز افت می‌یابد. در حالت نمایشگر همیشه روشن (AOD) نیز نرخ رفرش تنها ۳۰ هرتز خواهد می بود تا باتری شارژدهی بیشتری داشته باشد.

نرم‌افزار و رابط کاربری

بررسی پوکو F5
نقد و بازدید پوکو F5؛ ارمغان پوکو برای گیمرها ۵۳

تازه ترین نسل از پرچمداران پوکو به رابط کاربری MIUI 14 For Poco تجهیزشده‌اند. این پوسته تفاوت‌هایی با نسخه استاندارد MIUI دارد و مقداری سبک‌تر شده، اما هم چنان غنی از امکانات این رابط کاربریست. پوکو F5 در کنار منفعت‌مندی از این نسل MIUI، به اندروید ۱۳ نیز تجهیزشده و بر پایه شواهد، تا ۲ سال به‌روزرسانی اساسی اندروید را دریافت خواهد کرد. این رقم چندان رضایت‌قسمت نیست؛ چون رقبای این گوشی از برند سامسونگ همانند گلکسی A54 از حمایتنرم‌افزاری طویل‌تری برخوردارند و نزدیک به ۲ سال زیاد تر این به‌روزرسانی مهم را دریافت خواهند نمود. به این علت به‌نظر می‌رسد که این زیرمجموعه شیائومی باید هرچه سریعتر سیاست‌هایش را تحول داده و تمرکز بیشتری روی حمایتاز محصولاتش داشته باشد. شیائومی اخیراً از HyperOS به‌گفتن جانشین MIUI نیز پرده برداشته و گزارشات تعداد بسیاری از اراعه این پوسته برای پوکو F5 حکایت دارند.

نوبت به بازدید جزئیات و توانایی منفعت گیری از MIUI 14 For Poco روی پوکو F5 می‌رسد. این نسل از MIUI قابلیت‌های اختصاصی‌ای را برای شخصی‌سازی به‌ارمغان می‌آورد. این شخصی‌سازی‌ها به‌شما اجازه خواهند داد که ظاهر گوشی را دقیقاً همان گونه که می‌خواهید دست‌خوش تحول کنید. تم استور شیائومی یکی از کامل‌ترین‌ها در نوع خود است که به‌لطف آن، مجموعه‌ای گسترده و پر تعداد از تم‌ها با سبک‌و‌سیاق گوناگون را در دسترستان قرار می‌دهد. این تم استور شامل موارد فرد دیگر از جمله انواع تصاویر عرصه ثابت یا متحرک، فونت‌های پرطرفدار، صفحات قفل شخصی‌سازی شده و حتی رینگتون‌های گوناگون نیز می‌بشود. قسمت نمایشگر همیشه روشن (AOD) روی پوکو F5 نیز تم‌های جذابی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

ادامه مطلب
اولین جزئیات از گوشی ردمی نوت 14 پرو افشا شد_اصفهانیا

در MIUI 14 For Poco امکانات جدیدی نیز افزوده شده‌اند. یکی از کاربردی‌ترین امکانات تازه در MIUI، پنجره‌های شناور می باشند. این ویژگی از طریق نوعی اسلایدر روی یکی از لبه‌های کناری نمایشگر قرار می‌گیرد و با سوایپ آن به‌سمت داخل، دسترسی سریع به همه اپ‌های حاضر روی گوشی فراهم می‌بشود. وجود اسلایدرهای مخصوص Video Toolbox و Game Turbo هم تنظیمات اختصاصی را برای تماشای ویدیو و بازی کردن به‌ارمغان می‌آورند. از طریق این اسلایدرها می‌توانید تنظیمات رنگ و نرخ رفرش نمایشگر، صدای بلندگو و دیگر موارد کاربردی را تحول دهید. ویجت‌های جدیدتر و سازگاری زیاد تر با تم رنگی Material You از دیگر ویژگی‌های تازه MIUI 14 در Poco F5 می باشند.

شیائومی در نسل تازه MIUI روی کارکرد و مالتی‌تسکینگ نیز مانور اختصاصی‌ای داده است. به‌ادعای این شرکت، پوسته MIUI 14 حدوداً ۶۰ درصد روان‌تر از قبل شده و توانایی کاربری پرسرعت‌تری را اراعه می‌دهد. این نوشته روی پوکو F5 نیز به‌وضوح مشاهده می‌بشود. بهینه‌سازی‌‌های تازه MIUI روی این گوشی جهت شده‌اند که میانه کار کردن با دستگاه اثری از لگ و کندی نباشد.

کارکرد سخت‌افزاری

بررسی پوکو F5
نقد و بازدید پوکو F5؛ ارمغان پوکو برای گیمرها ۵۴

برگ برنده مهم تلفنهای سری F پوکو، قوت پردازشی بالای آن‌ها به‌لطف منفعت گیری از چیپست‌های بالارده است. پوکو F5 نیز این‌بار پرقدرت از همیشه ظاهر شده و بهترین ترکیب سخت‌افزاری در رده قیمتی خود را اراعه می‌دهد. این گوشی از چیپست ۴ نانومتری اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ با حداکثر فرکانس کاری ۲.۹۱ گیگاهرتزی پردازنده قوت می‌گیرد که در واقع مشخصاتی زیاد همانند به چیپ پرچمدار اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ دارد، اما مقداری از آن ضعیف‌تر است. بااین‌حال هیچ‌کدام از رقبای پوکو F5 به‌این چنین ترکیب سخت‌افزاری قدرتمندی تجهیزنیستند و این دستگاه بهترین گزینه برای گیمرها محسوب می‌بشود. 

۸ یا ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 3200MHz در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 این ترکیب سخت‌افزاری را تکمیل می‌کنند. منفعت‌مندی از خنک‌کننده پیشرفته با صفحه مسی ۳۷۲۵ میلی‌مترمربعی و مجموعاً ۱۰۰۰۰ میلی‌مترمربع صفحه گرافیتی یکی دیگر از دلایلیست که کارکرد سخت‌افزاری پوکو F5 را نسبت به رقبای هم سطح نزدیک می‌کند.

برای برسی و بازدید قوت پردازشی تازه ترین قاتل پرچمدار پوکو سراغ اجرای بنچمارک‌های نقل همیشگی در دیجیاتو رفتیم.

بررسی پوکو F5
نقد و بازدید پوکو F5؛ ارمغان پوکو برای گیمرها ۵۵

همان گونه که انتظار می‌رفت، Poco F5 کم‌نقص‌ترین کارکرد سخت‌افزاری بین بین‌رده‌های نزدیک به ۱۵ میلیون تومان را به‌نمایش می‌گذارد. این گوشی پردازنده مرکزی و پردازشگر گرافیکی قدرتمندی دارد که به‌آن امکان انجام تعداد بسیاری از کارهای سنگین در شرایط گوناگون را می‌دهد. به این علت می‌توانید روی قوت بالای این دستگاه تا سال‌های سال حساب باز کنید. در جدول زیر مروری بر امتیازات بنچمارک کسب شده توسط Poco F5 و دیگر تلفنهای هوشمند گران‌تر بازار داریم. این قیاس مشخص می کند که با یکی از قدرتمندترین بین‌رده‌های بازار مواجهیم:

ادامه مطلب
قابلیت تماس صوتی و تصویری ایکس برای کاربران غیرپریمیوم اراعه می‌بشود
نام گوشی Antutu V10 GeekBench 6 Single-Core GeekBench 6 Multi-Core PCMark Work 3.0 ۳DMark WL Unlimited ۳DMark WLE Unlimited
پوکو F5 ۹۶۷۲۷۴ ۸۸۹ ۳۹۶۰ ۱۱۶۴۸ ۷۵۶۶ ۱۹۱۵
شیائومی ۱۳T ۸۸۹۳۱۱ ۱۱۲۱ ۳۸۰۵ ۱۳۳۲۳ ۶۳۶۶ ۱۶۷۱
گلکسی S23 FE ۱۱۶۹۵۳۰ ۱۶۰۶ ۳۹۳۱ ۱۳۷۵۷ ۸۷۰۵ ۲۱۹۴

پوکو F5 در کنار قوت پردازشی بالا، کارکرد پایدار و با ثباتی هم دارد. تست کم شدن کارکرد ۳DMark روی حالت Wide Life Extreme نشان داد که Poco F5 حتی میانه انجام سنگین‌ترین پردازش‌ها با محدودیتی روبه رو نیست و بهترین عملکردش را به‌نمایش می‌گذارد. در کنار آن سیستم خنک‌کننده پوکو F5 تأثیر به‌سزایی روی این پایداری دارد. برای داشتن توانایی نزدیک‌تر نسبت به کارکرد سخت‌افزاری این گوشی، نوبت به تست بازی‌های روز روی آن می‌رسد.

کال‌آودوتی موبایل، آسفالت ۹ لجندز و گنشین ایمپکت بازی‌های منتخب دیجیاتو در این تست می باشند. پوکو F5 به‌خوبی از بعد اجرای دو بازی اول بر می‌آید. هر دو گفتن روی این گوشی با بیشترین تنظیمات گرافیکی و بیشترین نرخ فریم، کاملاً نرم و روان اجرا خواهد شد. در بازی سنگین گنشین ایمپکت نیز با وجود اعمال بیشترین تنظیمات گرافیکی خبری از کندی نیست. دلنشین این‌که پوکو F5 میانه اجرای این بازی‌ها روی سنگین‌ترین تنظیمات، فقطً گرم می‌بشود و به مرحله داغی نمی‌رسد. به این علت اگر گیمر هستید و به‌صورت حرفه‌ای بازی می‌کنید، این دستگاه رضایتتان را به‌خوبی جلب خواهد کرد.

دوربین

بررسی پوکو F5
نقد و بازدید پوکو F5؛ ارمغان پوکو برای گیمرها ۵۶

نماینده قوی پوکو برخلاف قسمت قبل پیشرفت خاصی در تکه دوربین ندارد. پوکو F5 دقیقاً از همان سیستم دوربین نسل قبل‌اش منفعت می‌برد که روی کاغذ مشخصات قابل‌قبولی دارد، اما نمی‌تواند گزینه‌ای یقین برای توانایی عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای باشد. دوربین مهم ۶۴ مگاپیکسلی این گوشی با برخورداری از لرزشگیر اپتیکال می‌تواند خروجی‌های خوبی را به‌نمایش بگذارد، اما دیگر دوربین‌های این گوشی چه عملکردی دارند؟ پیش از آن‌که بازدید دقیق‌تری روی کیفیت دوربین‌های پوکو F5 داشته باشیم، بد نیست ابتدا مشخصات آن‌ها را مرور کنیم:

  • دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و اندازه سنسور ۰.۵ اینچی / اندازه پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری / ضریب اف ۱.۸
  • دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی با اندازه سنسور ۰.۲۵ اینچی / اندازه پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری / ضریب اف ۲.۲ / زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای
  • دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۴
  • دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۵
  • قابلیت فیلم‌برداری ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه

دوربین‌های پوکو F5 چندان پیشرفته نیستند و به‌پای دیگر رقبای هم سطح نمی‌رسند؛ اما کارتان راه می‌اندازند و به گمان زیادً در شرایط نوری مناسب بتوانید خروجی مساعد را از آن دریافت کنید. از دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی این گوشی اغاز می‌کنیم که به سنسور OV64B40 ساخت آمنی‌ویژن تجهیزشده که اندازه آن به ۰.۵ اینچ می‌رسد. از آن‌جا که دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی پوکو F5 تأثیر خاصی در عکاسی شما ندارد، به آن نخواهیم پرداخت.

ادامه مطلب
ردمی 13R 5G معارفه شد؛ مشخصات + قیمت

دوربین عریض پوکو F5 در روز کیفیت زیاد خوبی دارد و کم‌تر عکسی را از آن دریافت می‌کنید که کیفیت و شفافیت مناسب را نداشته باشد. این دوربین جزئیات را به‌خوبی به‌عکس می‌کشد و در کنار آن، رنگ‌های سوژه‌ها کاملاً زنده و جذابند. اگر هم نیاز به جزئیات زیاد تر در تصاویر دارید، می‌توانید از حالت عکاسی فول رزولوشن ۶۴ مگاپیگسلی منفعت گیری کنید تا تصاویری سنگین‌تر و پر جزئیات‌تر به‌دستتان برسد.

در شب اما اوضاع مقداری فرق می‌کند. طبق معمولً برای عکاسی بهتر در شب می‌بایست نایت مود (Night Mode) را روشن کنید تا تصاویری شارپ‌تر با نویز کم‌تر ثبت شوند؛ اما منفعت گیری از نایت مود میانه عکاسی شبانه با پوکو F5 چندان مثمر ثمر نبوده است. اشکار نیست که علت این مشکل چیست؛ اما هرچه که هست، مسئله منفی محسوب می‌بشود. در کل اگر بخواهید در محیط‌های تاریک با پوکو F5 عکاسی کنید، از دست رفتن جزئیات و افت شارپنس سوژه‌ها اولین چیزیست که گریبان‌تان را خواهد کرد. در روبه رو اگر منبع نور مناسبی در عکس حاضر باشد، به گمان زیادً خروجی عکس دلنشین‌تری به‌دستتان خواهد رسید.

دومین بخشی که به آن می‌پردازیم، دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی پوکو F5 است. این دوربین از دو نسل پیش روی تلفنهای سری F پوکو به‌کار رفته و حتی در پوکو F5 پرو نیز ناظر تعبیه آن هستیم. شیائومی و پوکو تا این مدت در رابطه منفعت گیری از این دوربین نه‌چندان باکیفیت در تلفنهای خود تجدید نظر نکرده‌اند و این نوشته در حال تبدیل شدن به پاشنه آشیل محصولات آن‌ها است؛ چرا که عملاً هیچ تغییری در این تکه رخ نداده و عملاً نمی‌توان حساب چندانی روی دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی این تلفنها حسابی باز کرد. به این علت اگر در محیطی با شرایط نوری ایده‌آل عکاسی کنید، می‌توانید از نتیجه نهایی راضی بمانید؛ اما اگر شرایط مقداری چالشی بشود، خروجی دوربین فوق‌عریض پوکو F5 با اعوجاج عکس و افتروشنایی همراه می‌بشود.

پوکو F5 برای ثبت تصاویر سلفی از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی منفعت گیری می‌کند. برای گرفتن سلفی با این دوربین هم مشکل خاصی نخواهید داشت؛ مگر این‌که به بافت تصاویر و جزئیات مربوط به سوژه‌ها اهمیت دهید.

باتری و شارژ

بررسی پوکو F5
نقد و بازدید پوکو F5؛ ارمغان پوکو برای گیمرها ۵۷

فراهم انرژی پوکو F5 از طریق باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی صورت می‌گیرد. این باتری پرظرفیت‌ترین نمونه به‌کار رفته در سری تلفنهای F پوکو قلمداد می‌بشود. با دقت به ترکیب سخت‌افزاری بهینه و کم‌مصرف، انتظار می‌رود که این نماینده پوکو شارژدهی طویل را برای کاربران به‌ارمغان بیاورد. تست باتری PCMark مشخص می کند که پوکو F5 با نزدیک به ۱۴ ساعت دوام، شارژدهی باتری زیاد خوبی دارد. در توانایی شخصی خود، نتوانستم باتری این گوشی را حتی با انجام کارهای گوناگون از جمله وب‌گردی، تماشای فیلم و منفعت گیری از مطلب‌رسان‌ها در کنار اجرای بازی‌های سنگین در کم‌تر از یک روز به‌پایان برسانم. به این علت اگر شارژدهی باتری از برتری‌های شما است، پوکو F5 یکی از بهترین گزینه‌های حاضر در رده قیمتی نزدیک به ۱۵ میلیون تومان است.

برای شارژ کردن پوکو F5 نیز دغدغه‌ای نخواهید داشت؛ چون شارژر دستگاه در جعبه آن قرار گرفته است. حمایتاز فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی به این گوشی اجازه می‌دهد که نیمی از ظرفیت آن در نزدیک به ۱۵ دقیقه شارژ بشود. برای فول شارژ شدن دستگاه نیز به وقتی کم‌تر از ۵۰ دقیقه نیاز دارید که در این بازه قیمتی رقمی بسیار برداشت می‌بشود.

جمع‌بندی بازدید پوکو F5

بررسی پوکو F5
نقد و بازدید پوکو F5؛ ارمغان پوکو برای گیمرها ۵۸

اگر جستوجو بین‌رده‌ای تجهیزبه چیپستی قوت پردازشی در حد پرچمداران، نمایشگر باکیفیت، طراحی شیک و قشنگ، باتری پر دوام و قابلیت‌های متنوع هستید، پوکو F5 یکی از بهترین‌های بازه قیمتی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است. این گوشی زیاد تر برای کاربرانی که روی گوشی بازی می‌کنند و یا جستوجو خرید دستگاهی می باشند که تا سالیان سال کارکرد قدرتمندش را نگه داری کند، مناسب خواهد می بود. شما می‌توانید نسخه ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی پوکو F5 را با قیمت نزدیک به ۱۵ میلیون تومان تهیه نمایید.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments