بهروز افخمی، مهران مدیری، محمد کارت و مهدی فخیم زاده با هم رقابت می کنند

بهروز افخمی، مهران مدیری، محمد کارت و مهدی فخیم زاده با هم رقابت می کنند


سپس از زمان یک ماهه برای ثبت نام آثار سینمایی برای وجود در جشنواره فیلم فجر، تهیه کنندگان ۱۰۶ تاثییر خواست را برای وجود در قسمت سوداری سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) ثبت کردند که در بین این اسامی؛ نام برخی از کارگردانان چون مهران مدیری، محمد کارت، سروش صحت، بهروز افخمی و فیلمسازان جوانی چون امیر عباس ربیعی، حسین ریگی، مهدی شاه محمدی و …. نقل است.
برخی از تهیه کنندگان هم در او گفت وگوهایی که داشتند از ثبت نام فیلم برای جشنواره فجر خبردادند و تلاششان این است که فیلم خود را به جشنواره برسانند.
از بین ۱۰۶ فیلمی که برای وجود در جشنواره ثبت نام کرده اند، ۵۱ تاثییر ثبت‌نامی به فیلمسازان اول تعلق دارد که کنار فیلم‌سازان صاحب‌نام متقاضی شرکت در جشنواره می باشند. فیلم‌های حائز شرایط وجود بعد از ارسال نسخه توسط هیئت انتخاب بازبینی خواهد شد.
هیئت انتخاب مسابقه قسمت ملی، بازبینی فیلم‌های متقاضی وجود را از ۱۵ آذرماه اغاز و تا ۱۵ دی‌ماه اسامی فیلم‌های منتخب را برای وجود در قسمت مسابقه سینمای ایران چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اظهار خواهند کرد.

ادامه مطلب
خواست دختر امام حسین(ع) از موسیقیدان مشهور برای ساخت آهنگ برای شعرش

«میرو» حسین ریگی
یکی از فیلم هایی که گمان حضورش در جشنواره زیاد است، «میرو» به کارگردانی حسین ریگی، است، فیلمی که تلاش شده به فجر ۴۲ برسد.
ازجمله آثاری است که خود را برای وجود در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مهیا می‌کند.«میرو» هم‌اکنون در مرحله فیلم‌برداری قرار دارد و یکی از آثار متقاضی وجود در جشنواره فیلم فجر امسال خواهد می بود. این فیلم که سومین ساخته بلند سینمایی حسین ریگی در مقام کارگردان به شمار می‌آید، همانند دو کار قبلی این فیلم‌ساز یعنی «لیپار» و «هوک» در جغرافیای سیستان و بلوچستان روایت می‌بشود. «میرو» اثری در ژانر کودک و نوجوان است که در بستر دفاع مقدس روایت می‌بشود.

«لیث» همکاری محمود دینی و شرف الدین
شرف‌الدین که سال‌ها توانایی و مسئولیت نمود‌های اختصاصی فیلم‌هایی همچون «مزرعه پدری»، «عقرب»، «گروگان» و «قافله» را برعهده داشته، تهیه‌کننده فیلم «فرزند صبح» بهروز افخمی نیز بوده؛ او در تلاش است تا «لیث» را به جشنواره رساند، فیلمی به کارگردانی محمود دینی که قصه اش درمورد تروریست است. یقیناً نام فیلم به گفتن «گروگان» تحول یافته.

ادامه مطلب
سقوط 15 اصله درخت در اصفهان

«کوکتل مولوتف» دوماری
از دیگر فیلم‌هایی که فیلمبرداری‌شان به‌تازگی آخر یافته، «کوکتل مولوتف» حسین دوماری است که مرحله های تدوین آن اغاز شده؛ فیلمی که پر از بازیگران ستاره است و به‌نظر می‌رسد در جشنواره فجر هم وجود خواهد داشت.

سینمای کمدی، فیلم فجر و راهی برای اکران نوروزی
نزدیک به ۱۰ فیلم سینمایی کمدی در دست تشکیل است، فیلم هایی که برخی از سازندگان در تلاش می باشند که با وجود در جشنواره فیلم فجر امسال ، فیلم هایشان را به اکران نوروزی برسانند.
یکی از فیلم ها_ در صورت آخر تشکیل و وجود در جشنواره_ «مرد عینکی» است. فیلمی به کارگردانی کریم امینی تازه ترین محصول عامریان فیلم است که برای اکران آماده می‌بشود، در این فیلم که قبلا با گفتن «جلبک» پروانه ساخت گرفته می بود بهرام افشاری بازی می‌کند. «مرد عینکی» یک کمدی- اکشن است و سومین همکاری سیدابراهیم عامریان و بهرام افشاری بعد از فیلم‌های «کارگر ساده نیازمندیم» و «فسیل» است. رامبد جوان و سروش صحت از دیگر کارگردانانی می باشند که این روزها تشکیل فیلم های طنز خود را دارند اما اشکار نیست که آیا این دو کارگردان آثارشان به فجر ۴۲ می رسانند یا نه؟

ادامه مطلب
این خانم بازیگر مجری یک شبکه در امارات شد » اصفهان امروز آنلاین

تلاش برای آخر «مجنون»
سازندگان فیلم سینمایی «مجنون» تلاش دارند این تاثییر سینمایی را که به روایت زندگی شهید زین الدین می پردازند را به جشنواره فیلم فجر برسانند. فیلم سینمایی «مجنون» به تهیه‌کنندگی عباس نادران تازه ترین محصول سینمایی سازمان اوج است که به روایت زندگی یکی از شهدای شاخص دوران دفاع مقدس می‌پردازد. کارگردانی این فیلم را مهدی شامحمدی برعهده دارد که در عرصه سینمای مستند شناخته شده است. «مجنون» اولین فیلم بلند این کارگردان به حساب می آید.

بهروز افخمی، مهران مدیری، محمد کارت و مهدی فخیم زاده با هم رقابت می کنند

مهران مدیری در «ساعت ۶ صبح»
فیلم سینمایی «ساعت ۶ صبح» به نویسندگی و کارگردانی مهران مدیری وتهیه‌کنندگی علی اوجی، یکی دیگر از آثار سینمایی است که انتظار می‌رود اولین نمایش خود را در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر پشت سر بگذارد. این فیلم که به نظر می‌رسد مرحله های فنی ساختش به پایان رسیده و مهیای نمایش باشد، با وجود جمعی از بازیگران سینما و تئاتر ساخته شده است.

ادامه مطلب
صفحه نخست روزنامه‌های امروز اصفهان سه شنبه 10 بهمن1402 » اصفهانیا

گمان بر رسیدن «نابرادر» مهدی فخیم زاده
«نابرادر» تازه ترین فیلم مهدی فخیم‌زاده در کسوت کارگردان است. او آخرین بار در سال ۱۳۹۷ فیلم «مشت آخر» را کارگردانی کرد که خود، یکی از بازیگران آن می بود و بعد از گذشت پنج سال، فخیم‌زاده علاوه بر کارگردانی «نابرادر» نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز برعهده دارد. با دقت به این که این تاثییر سینمایی پروانه ساخت خود را در تابستان امسال دریافت کرده است، پیش‌بینی می‌بشود که مرحله های ساخت تا جشنواره به آخر برسد و فیلم در فجر ۴۲ اکران بشود.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

بهروز افخمی، مهران مدیری، محمد کارت و مهدی فخیم زاده با هم رقابت می کنند

بار دیگر افخمی
«صبح اعدام» گفتن تازه ترین فیلم سینمایی بهروز افخمی در جایگاه کارگردان است که فیلم‌برداری آن، مهر سال جاری به پایان رسید و به نظر می‌رسد که با آخر مرحله های فنی، یکی از آثار حاضر در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر باشد. این فیلم به تهیه‌کنندگی علی شیرمحمدی، محصول همکاری سازمان سینمایی سوره و بنیاد سینمایی فارابی بوده و روایتی از لحظات پایانی زندگی طیب حاج‌رضایی و اسماعیل رضایی است که در پی قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ محکوم به اعدام شدند.

ادامه مطلب
مروری بر اقتباس ها در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۲ » اصفهانیا

«نفس خور» سپس از «شنای پروانه»
«نفس‌خور» نام تازه ترین فیلم بلند سینمایی محمد کارت است که آخرین بار با فیلم «شنای پروانه» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر وجود داشت و توانست ۶ جایزه از جوایز مهم جشنواره سی و هشتم، ازجمله بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به خود تعلق دهد. کارت پیش از این سریال «یاغی» را برای پخش در شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرد و به نظر می‌رسد که «نفس‌خور» فیلمی در امتداد فضای فیلم‌سازی‌های قبل این کارگردان باشد.

۲۲۰



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments