بازگشت پیکر شهید «رضا عباسی» پس از هشت سال به وطن

برگشت پیکر شهید «رضا عباسی» بعد از هشت سال به وطن » اصفهانیا


به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، شهید رضا عباسی متولد یکم آبان ماه ۱۳۵۸ و زاده شهرستان صحنه می بود که دوران کودکی اش در زیر آتش توپخانه‌ها و موشک باران جبهه غرب در دوران دفاع مقدس سپری شد.

شغل شهید پاسدار رضا عباسی مکانیکی می بود اما سپس از ظهور داعش در منطقه و دیدن جنایات هولناک این گروه تروریستی علیه مردم مظلوم منطقه و نیز حرمت شکنی‌های بی‌شرمانه آن‌ها و تهدید برای تخریب حرم مطهر حضرت زینب (س)، خود را مکلف به دفاع از حرم اهل بیت (ع) دانست.

وی بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی ملزوم برای نبرد با کفار داوطلبانه عازم سوریه شد و علت رفتنش را به همسرش اینگونه فرمود، «همانگونه که همه کفار از سراسر دنیا بر علیه مسلمانان سوریه و عراق جمع شدند ما نیز نمی‌توانیم بی اعتنا باشیم و نظاره‌گر سر بریدن مظلومان باشیم، نمی‌گذاریم بار دیگر حضرت زینب (س) به اسارت گرفته بشود» و سرانجام در ٢١ دی ماه ۱۳۹۴ در منطقه عملیاتی خان‌طومان در شهر حلب سوریه به شهادت رسید.

ادامه مطلب
لیست مدارس دخترانه گلپایگان با آدرس و شماره تلفن

این شهدا بیشتر از ۶ سال گمنام بودند که چهار تن از هشت شهید شناسایی شده متعلق به تهران و چهار تن از استان‌های کرمانشاه، گلستان، گیلان و قزوین می باشند که مردم شهید پرور استان کرمانشاه در راه دفاع از حرم ۱۵ شهید به نام‌های شهید فریدون احمدی، شهید حسین علیخانی، شهید رضا عباسی، شهید مراد عباسی فرد، شهید سجاد حبیبی، شهید سعید قارلقی، شهید خیرالله احمدی فر، شهید حمزه کاظمی، شهید ابوذر امجدیان، شهید صادق پشتیبانی، شهید اکبر ملکشاهی، شهید اکبر نظری، شهید مهدی نوروزی، شهید ستار عباسی به همراه شهید شاهرخ دایی‌پور را تقدیم کرده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
برای ارسال اثر به هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» چقدر زمان دارید؟

به حرف های همسر شهید یکی از ویژگی‌های بارز اخلاقی او پشتیبانی به فقرا و نیازمندان و پافشاری بر تبعیت و اطاعت از ولایت فقیه می بود و در بخشی از وصیت نامه خود فرمود که جدایی از رهبری جدایی از امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.

درمورد نحوه شهادتش باید او گفت زمان ظهور داعش در منطقه، شهید عباسی هموار دلهره هتک حرمت حرم مطهر حضرت زینب (س) را داشت و نیز با دیدن صحنه‌های جنایات هولناک گروه‌های افراطی و تفریطی و داعشیان و به خاک و خون کشاندن زنان و کودکان مظلوم دیگر نمی‌توانست نسبت به این جنایات بی اعتنا باشد.

شهید عباسی سرانجام بعد از ۲ سال انتظار برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) و مقابله با کفار عازم سوریه شد و در دی ماه سال ۱۳۹۴ در منطقه خان‌طومان حلب بعد از رشادت‌های زیاد به‌ درجه رفیع شهادت نائل آمد و به تازگی پیکر این شهید شناسایی و آماده برگشت به وطن شده است.

ادامه مطلب
در روزهای آخر اسفند عاشقانه‌های ملی و میهنی در تالار وحدت اجرا شد

شهید دفاع کننده حرم در بخشی از وصیت نامه خود می‌نویسد «جدایی از رهبری، جدایی از امام حسین (ع) و اهل بیت امام حسین (ع) است اگر می‌خواهید به سعادت دنیا و آخرت برسید، خدا را هیچ زمان در زندگیتان فراموش نکنید.»

۴۶

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments