OpenAI ظاهراً نمی‌خواهد به مایکروسافت کرسی هیئت مدیره بدهد

OpenAI انگارً نمی‌خواهد به مایکروسافت کرسی هیئت مدیره بدهد


به نقل از رویترز، OpenAI تصمیم ندارد به اندوخته‌گذارانی همانند مایکروسافت کرسی‌های هیئت مدیره خود را بدهد. مایکروسافت بزرگ‌ترین پشتیبان OpenAI است که بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار در این شرکت اندوخته‌گذاری کرده است. «ساتیا نادلا»، مدیر عامل مایکروسافت، پیش از این به گمان به‌دست‌آوردن یک کرسی هیئت‌مدیره در این شرکت اشاره کرده می بود.

بر پایه گزارش رویترز، برخی از بزرگترین حامیان OpenAI حتی بعد از تحول مدیریت شرکت و برگشت سم آلتمن، دور از انتظار است که کرسی‌های هیئت مدیره را به‌دست آورند. رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که هیئت مدیره جاری OpenAI تصمیم ندارد کرسی‌هایی به اندوخته‌گذاران خارجی همانند مایکروسافت، Thrive Capital و Khosla Ventures اراعه دهد. این عمل مشخص می کند که هیئت‌مدیره تازه به گمان زیادً نگه داری هوش مصنوعی را بر سود اندوخته‌گذاران ترجیح می‌دهد.

ادامه مطلب
سازمان گسترش پرتابگر اروپا تأسیس شد
OpenAI انگارً نمی‌خواهد به مایکروسافت کرسی هیئت مدیره بدهد ۷

تصمیمات سم آلتمن و هیئت مدیره تازه OpenAI

مایکروسافت بزرگترین پشتیبان OpenAI است که بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار در این شرکت اندوخته گذاری کرده است. Khosla Ventures نیز از اولین اندوخته‌گذاران این استارتاپ در سال ۲۰۱۹ می بود؛ این چنین Thrive Capital در افزایش دیدنی سهام این شرکت نقش کلیدی داشت.

سم آلتمن بنیان‌گذار و مدیرعامل OpenAI در ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) توسط هیئت‌مدیره شرکتش اخراج شد؛ بعد از پنج روز پرتلاطم، او مجدد مدیرعامل این شرکت شد. بعد از برگشت آلتمن دو عضو هیئت مدیره که در اخراج اولیه او نقش داشتند، برکنار شدند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مدیرعامل OpenAI می‌خواهد هوش مصنوعی Sora را به هالیوود ببرد_اصفهانیا

هیئت مدیره تازه این شرکت در ابتدا متشکل از «لری سامرز» وزیر خزانه‌داری اسبق، «برت تیلور»، مدیرعامل اسبق Salesforce و «آدام دی آنجلو»، بنیان‌گذار Quora خواهد می بود. انتظار می‌رود این هیئت تازه نامزدهایی را برای پرکردن هیئت مدیره نه نفره در نظر بگیرد.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، پیش‌تر حرف های می بود که بعد از برکناری آلتمن توسط هیئت‌مدیره، خواهان تغییراتی در ساختار مدیریت OpenAI بوده است. او و دیگر اندوخته گذاران برای اعاده مجدد آلتمن تلاش کردند. نادلا این چنین در مصاحبه‌ای در ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) به گمان داشتن یک صندلی هیئت مدیره در OpenAI اشاره کرد.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

ادامه مطلب
درآمد سالانه OpenAI به گمان زیادً در سال 2025 به 4 میلیارد دلار خواهد رسید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments