قاضی آمریکایی تلاش گوگل برای حذف شواهد درون‌سازمانی را بررسی می‌کند

قاضی آمریکایی تلاش گوگل برای حذف شواهد درون‌سازمانی را بازدید می‌کند


قاضی «جیمز دوناتو» که بر پرونده گوگل علیه اپیک گیمز نظارت دارد، خبرداد که می‌خواهد غول موتور جستجو را به‌علت مخفی‌کردن به عمد و سازمان‌یافته شواهد مورد بازدید قرار دهد. او این چنین حرکت گو‌گل را «دعوا‌ای مستقیم به اجرای عادلانه عدل» خواند.

بر پایه گزارش ورج درمورد این نوشته، دوناتو تصمیم دارد این بازدید‌ها را به‌طور کاملاً جدا گانه پیگیری کند تا مسئول مهم سرکوب شواهد اشکار بشود.

حذف مکالمات کارمندان توسط گوگل

قاضی آمریکایی تلاش گوگل برای حذف شواهد درون‌سازمانی را بازدید می‌کند ۱۰

در شهادت‌های دادگاه اپیک گیمز علیه گوگل (و این چنین شکایت ضد‌انحصار DOJ از این شرکت) حرف های شد که غول موتور جستجو به‌طور خودکار مطلب‌های بین کارمندان را حذف می‌کند و همه اعضای این شرکت، حتی «ساندار پیچای»، مدیرعامل گو‌گل، به‌طور به عمد از این رویکرد منفعت گیری می‌کنند تا از حذف‌شدن مکالمات درون‌سازمانی مطمعن داشته باشند.

ادامه مطلب
روی کارکرد گوشی تأثیر نمی‌گذارد!

پیچای و تعداد بسیاری از کارمندان گو‌گل در دادگاه شهادت داده‌اند که حتی بعد از آگاهی نسبت به ضمانت قانونی خود برای نگه داری شواهد، تنظیمات حذف خودکار مطلب‌ها را تحول نداده‌اند.

قاضی دوناتو که به‌گفتن یک افسر قضایی ایالات‌متحده فعالیت می‌کند، عمل های گوگل برای سرکوب شواهد را زیاد دلواپس‌کننده خواند و این چنین از آن‌ها به‌گفتن «جدی‌ترین و دلواپس‌کننده‌ترین نشانه‌ها» برای سرکوب به عمد شواهد در همه دوران حضورش در دادگاه‌ها یاد کرد:

«این حرکت یک دعوا مستقیم به اجرای عادلانه عدل است و شدت روال قانونی را افت می‌دهد، حل اختلافات حقوقی را زیر سوال می‌برد و با سیستم ما در تضاد است.»

1701604480 383 قاضی آمریکایی تلاش گوگل برای حذف شواهد درون‌سازمانی را بازدید
مدیر ارشد حقوقی آلفابت

درنهایت او می‌گوید:

«می‌خواهم بفهمم چه‌فردی در این رابطه مسئول است. این کار قرار است به‌صورت جداگانه و به‌دور از اتفاقات دادگاه انجام بشود و آن روز سرانجام فرا خواهد رسید.»

درحالی‌که گو‌گل از اظهارنظر نسبت به این نوشته خودداری کرده است، «کنت واکر» (عکس بالا)، مدیر ارشد حقوقی آلفابت، در دادگاه شهادت داده که تنظیمات حذف خودکار مطلب‌ها اکنون به‌طور پیش‌فکر برای همه کارمندان گوگل غیرفعال است.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

ادامه مطلب
گوگل از Gemini Live پرده برداشت؛ او گفت‌وگوی طبیعی با هوش مصنوعی_اصفهانیا

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments