لیست امکانات و مشخصات سورن پلاس XU7P

لیست امکانات و مشخصات سورن پلاس XU7P اظهار شد، جانشین ایمن‌تر پژو پارس


ایران ماشین مدتی پیش از توقف تشکیل پژو پارس تا آخر سال ۱۴۰۲ خبر داد. ماشین جانشین پژو پارس نیز سورن پلاس XU7P است که یاد و خاطره نخستین نسل سورن را برای ما زنده می‌کند. نخستین نسل سمند سورن که در میانه دهه ۱۳۸۰ به بازار اراعه شد، درواقع نسخه لوکس‌تر سمند LX می بود. این ماشین همانند سمند LX از موتور ۱.۸ لیتری XU7 پژو منفعت می‌برد و بعدها موتور EF7 در قالب سورن ELX روی آن نصب شد.

سورن پلاس XU7P در قالب تیپ پایه این محصول داخل بازار خواهد شد، چرا که برخی از امکانات آن حذف شده است. در تصاویری که از این ماشین دیده‌ایم، دکمه‌های کنترلی از روی فرمان این ماشین حذف شده‌اند. اراعه لیست مشخصات و امکانات سورن پلاس XU7P نیز فرضیه ما را قبول می‌کند. امکاناتی همچون کروز کنترل از روی این ماشین حذف شده‌اند که نتیجه آن حذف دکمه‌های یک سمت فرمان است. یقیناً دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی هم چنان روی فرمان وجود دارند.

ادامه مطلب
ادامه تشکیل پژو پارس در سال 1403 از سوی ایران‌ماشین تایید شد

لیست امکانات و مشخصات سورن پلاس XU7P:

لیست امکانات و مشخصات سورن پلاس XU7P اظهار شد، جانشین ایمن‌تر پژو پارس ۷

بزرگ‌ترین مزیت و تفاوت سورن پلاس با موتورXU7 پلاس نسبت به پژو پارس، افزایش تجهیزات ایمنی این ماشین است. سورن پلاس به سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و سیستم ترمز کمکی تجهیزاست. همه این تجهیزات علتخواهد شد تا خریداران خودروهای داخلی، حس امنیت بیشتری را نسبت به قبل توانایی کنند. دیگر تجهیزات سورن پلاس را نیز می‌توانید در لیست اراعه‌شده از سوی ایران ماشین ببینید.

در قسمت فنی، تفاوتی بین سورن پلاس XU7P و نسخه‌های جاری پژو پارس وجود ندارد، چرا که هر دو ماشین به یک موتور تجهیزمی باشند. ایران ماشین حداکثر راندمان این پیشرانه را ۹۸ اسب‌بخار قوت و ۱۴۶ نیوتن‌متر گشتاور اظهار کرده است. گیربکس پنج سرعته دستی نیز ماموریت انتقال قوت را در این ماشین بر مسئولیت دارد. شتاب صفر تا صد رسمی این ماشین نیز ۱۳ ثانیه اظهار شده است که عدد واقع‌بینانه‌ای به نظر می‌رسد. حداکثر شدت سورن پلاس با موتور XU7P نیز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد می بود. یقیناً همان گونه که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، رینگ‌های آلیاژی از این ماشین حذف شده‌اند و به‌جای آن از رینگ‌های فولادی ۱۵ اینچی منفعت گیری خواهد شد.

ادامه مطلب
ویدیو اولین پرواز رسمی بمب افکن پنهانکار B-21 Raider
آخرین مطالب



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments