برانکو از یحیی بهتر نیست!

برانکو از یحیی بهتر نیست! » اصفهانیا


ایمان گودرزی؛ پرسپولیس بعد از باخت روبه رو الدحیل در اولین بازی روبه رو هوادار در لیگ برتر موفق شد به پیروزی برسد و مقداری از بار انتقادات را کم کند. یحیی که این روزها زیر تیغ انتقادات قرار گرفت. ناصر ابراهیمی مربی اسبق پرسپولیس معتقد است چند سالی است که بین فوتبال ایران و تیم‌های دیگر آسیایی فاصله افتاده است به همین علت باور دارد نباید سپس از باخت پرسپولیس و حذف این تیم به سرمربی دعوا کرد ضمن این که به علت افتخاراتی که یحیی کسب کرده چیزی کمتر از برانکو ندارد به همین علت معتقد است در این مقطع فردی بهتر از سرمربی جاری برای پرسپولیس وجود ندارد.

*پرسپولیس بعد از ۶ بازی بدون برد موفق شد روبه رو هوادار پیروز بشود

پرسپولیس سپس از باخت روبه رو الدحیل و حذف از آسیا به این برد نیاز داشت. یحیی و شاگردانش به خوبی موفق شدند بازی را کنترل کنند و سه امتیاز را کسب کنند. قطعا گل محمدی از نظر روحی و روانی روی تیم کار کرده و بازیکنان به خوبی جواب سرمربی را دادند.

ادامه مطلب
ادعای میثاقی درمورد سرمربی تازه پرسپولیس » اصفهانیا

*الدحیل و اتفاقاتی سپس از بازی؟
ما باید این مهم را در نظر بگیریم که ده سال است فوتبال ایران در حال در جا زدن است از این رو است که دیگر نه تیم ملی در قاره کهن و نه تیم‌های باشگاهی سال‌ها است که نتوانسته‌اند کار خاصی انجام بدهند و ابراز برخی از پیروزی‌ها هم مقطعی است. من در رابطه با بازی پرسپولیس هم می‌خواهم بحثم را این گونه اغاز کنم و دوست ندارم بازیکنان پرسپولیس هم از دست من غمگین شوند اما به گفتن فردی که سال‌ها فوتبال بازی کرده و بالای سی سال در همه رده‌ها مربیگری کرده می‌گویم که بازیکنان پرسپولیس بیشترفوتبال‌باز می باشند تا فوتبالیست و اصولاً توانمندیشان به طوری نیست که بتوانند در عرصه‌های مهم کار را در آورند به همین علت است که مربی را خراب می‌کنند. برای مثالً در بازی با الدحیل دیدیم که در وجود بالای ۷۰ هزار تماشاگر بازی را واگذار کردند. الان هم برخی‌ها زوم کرده‌اند روی برانکو اما من معتقدم برانکو چیزی فراتر از یحیی ندارد و بی‌جهت مربی ایرانی را نکوبیم. برای این حرفم هم مصداق عینی دارم؛ برانکو تیم پرسپولیس را به فینال آسیا رساند یحیی هم همین کار را با پرسپولیس انجام داد یا قهرمانی سه‌گانه برانکو را یحیی هم با پرسپولیس تکرار کرد. به همین علت من فکر نمی‌کنم اکنون برانکو چیز جدیدی برای پرسپولیس و فوتبال ما داشته باشد و برای بازی‌های آسیایی که در تیم ملی ما هم موفق عمل کرد مربوط به قبل است و الان نمی‌تواند کار خاصی برای فوتبال ما انجام دهد همانطور که کی‌روش هم دیدید سپس از این که هشت سال هیچ کاری در عرصه مقام در آسیا و حتی در صعود از گروهمان در جام جهانی موفق نشد انجام دهد به کلمبیا و مصر و قطر رفت و دست آخر از قطر هم اخراج شد چون به همه ثابت شد که او چیز خاصی ندارد که به فوتبال قطر اضافه کند. هنگامی این مسائل را کنار هم قرار می‌دهم به این نتیجه می‌رسم تماشاگرانی که سپس از قهرمانی یحیی را بت کرده و به او لقب امپراتور دادند اکنون نباید علیه او حیا کن رها کن بدهند و به سوی او بطری پرتاب کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
خاطره دلنشین سردار سلامی از مسابقه ایران و امریکا در جام جهانی » اصفهانیا

*شعارهایی هم بر علیه یحیی داده شد و حتی بطری به سمت تیم و سرمربی پرتاب شد
به نظرمن یحیی تقصیر کار نبوده است چون او همه چیز را به بازیکنان حرف های می بود اما بازیکنان خوب فرامین تاکتیکی و خواسته‌های او را اجرا نکردند و مهم‌تر از همه با وجود سانترها و موقعیت‌های زیاد نتوانستیم زمان‌هایمان را تبدیل به گل سازیم و باز هم ضعف گلزنی زیاد اذیت‌مان کرد یقیناً من به شما با قاطعیت این را بگویم که اگر پرسپولیس صعود هم می‌کرد شانسی برای قهرمانی نداشت و در نهایت یکی از تیم‌های عربستانی یا در نهایت تیمی از شرق آسیا قهرمان می‌شد. من معتقدم هیچ تیم ایرانی شانسی برای قهرمانی در آسیا ندارد چون بین فوتبال باشگاهی و ملی ما با دقت به رشد کشورهای عربی و شرق آسیا با دقت به اندوخته‌گذاری‌شان در فوتبال که از سال‌ها پیش اغاز شده و به شدت هم ادامه دارد ما به هیچ وجه نمی‌توانیم در کورس رقابت با آنها قرار بگیریم. از این رو است که می‌گویم ما زیرساخت فوتبال نداریم و اصلاً برخلاف قبل که توانایی ناب هم زیاد داشتیم دیگر همانند قبل‌ها بازیکنانی همانند علی کریمی و باقری و مهدوی‌کیا و ناصر محمدخانی و از این قبیل استعدادها هم که زیاد داشتیم دیگر در فوتبالمان نداریم. ستاره‌هایی که احتمالا در لحظه‌های حساس می‌توانستند برای ما کار را درآورند و حداقل با آنها سخن‌هایی برای گفتن داشته باشیم که اکنون فوتبال ما از وجود این چنین بازیکنانی هم خالی شده است.

*مراسم آشتی کنان یحیی و درویش را چطور برسی می‌کنید؟
این مسأله حتماً به سود پرسپولیس خواهد می بود اما در این مسأله هم یحیی زیاد از مسائل از جمله خرید باشگاه و زیاد از حقیقت‌های دیگر را حرف های می بود که به نظرم حقیقت می بود. ضمن این که ما باید قبول کنیم صندلی مدیریت در پرسپولیس اصلاً قوام نداشته چه بسا که در چهار دهه تازه ما ۲۴ بار مدیرعامل عوض کرده‌ایم که یقیناً من این را با احتساب کنار رفتن مدیرعامل جاری محسوب کردم.

*یعنی هم سرمربی و هم مدیر عامل باید کنار بروند؟
اصلاً نظرم این نیست. یحیی باید بماند و امسال هم کار او را با پرسپولیس همه کند چون در این برهه هیچ مربی نمی‌تواند معجزه کند همین طور تحول سریع مدیرعامل هم در این مقطع اصلاً به سود پرسپولیس نیست و اگر هم قرار است کاری صورت پذیرد باید سپس از آخر فصل باشد.

۲۵۷ ۲۵۱

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

ادامه مطلب
جریمه سنگین فرهاد مجیدی برای دعوا به داور » اصفهانیا

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments