هوش مصنوعی

اولین کلینیک هوش مصنوعی جهان؛ رفتن به مطب را فراموش کنید


راحت‌ترین و کاربردی‌ترین راه حلهای درمانی را توانایی کنید؛ این ادعایی است که استارتاپ Forward Health، سازنده کرپاد (CarePod)، اولین کلینیک هوش مصنوعی جهان، نقل می‌کند. کنترل سختی خون، چکاپ قلب و درمان بیماری‌های باکتریایی تنها بخشی از قابلیت‌های این دستگاه به‌حساب می‌آیند و هوش مصنوعی کرپاد تحلیل کاملی از عمل های انجام‌شده را برایتان ارسال می‌‌کند تا از جزئیات بیماری‌ خود مطلع شوید.

فوروارد هلث (Forward Health) یکی از شرکت‌های حوزه درمانی با ارزشی بالغ بر ۶۷۵ میلیون دلار بوده که ۱۰۰ میلیون دلار آن را طی پروژه کرپاد جمع‌آوری کرده است. این کمپانی در سال ۲۰۱۶ توسط «آدرین عون»، «اریک فری»، «ایلیا آبیزوف» و «رابرت سباستین» پایه‌گذاری شد و در هیئت‌مدیره شرکت علاوه بر آدرین عون، «برایان سینگرمن»، «کیت رابیوس»، «پاتریک پیچت»، «رام شریرام» و «مارک بنیوف» هم وجود دارند. این چنین «اریک اشمیت»، «جان دوئر» و «مریسا میر» شرکت را در مسیر گسترش اهداف درمانی پیشرفته راهنمایی می‌کنند.

مطابق حرف های آدرین عون، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران فوروارد هلث، اولین پروژه این شرکت در سال ۲۰۱۷ با مقصد گسترش مراقبت‌های بهداشتی-درمانی کلید خورد. آن‌ها در ابتدا تلاش داشتند با تشکیل مطب‌های پیشرو، راه حلهای درمانی اسبق همانند اسکنرهای بدن، حسگرهای هوشمند و الگوریتم‌های تشخیص را کنار بگذارند و از فناوری‌های جدیدی منفعت ببرند. اکنون فوروارد هلث در مأموریتی شبیه، با به‌کارگیری تجارب قبلی تلاش در گسترش کرپاد دارد.

کرپاد، کلینیک درمانی هوش مصنوعی

بیمارانی که برای اولین‌بار از سرویس‌های درمانی کرپاد منفعت گیری می‌کنند، یک برسی کامل بیومتریک از خودشان دریافت می‌کنند که کارکرد بهتری را در تشخیص و درمان بیماری‌های گوناگون به ارمغان می‌آورد. علاوه‌براین، هوش مصنوعی کرپاد اطلاعات بیشتری از راه حلهای درمانی و حالت جسمی‌ بیماران در اختیارشان می‌گذارد.

ادامه مطلب
لینکدین پریمیوم چیست | آموزش رایگان + مزایای linkedin premium_اصفهانیا
آخرین مطالب
اولین کلینیک هوش مصنوعی جهان؛ رفتن به مطب را فراموش کنید ۳۰

در سال ۲۰۱۷، آدرین عون در مصاحبه با تک‌کرانچ از کرپاد به‌گفتن راه‌حلی برای پیشرفت پزشکان یاد کرد: «باید راهی برای پیشرفت شیوه درمانی پزشک‌ها و نجات زندگی‌های زیاد تر اشکار کنیم؛ همان‌گونه که مهندسان با گسترش برنامه‌ها و نرم‌افزارها در مسیر گسترش و پیشرفت قرار دارند.» 

او این چنین اغاز فعالیت‌های فوروارد هلث را شبیه کمپانی تسلا و ایلان ماسک می‌داند: «مطب دکتر را همان خودروی مدل S تسلا درنظر بگیرید که نسخه بهینه‌تر آن خودروی مدل ۳ یا کرپاد نام دارد. درحقیقت کرپاد را می‌توان مطب یک پزشک با منفعت‌گیری از بیشترین سطوح فناوری دانست.»

هوش مصنوعی
اولین کلینیک هوش مصنوعی جهان؛ رفتن به مطب را فراموش کنید ۳۱

در ابتدا فوروارد هلث با تشکیل مطب‌های درمانی، خدمات پزشکی خود را برای رسیدگی به‌ بیماران در شرایط گوناگون گسترش داد که عبارت هستند از: اسکنرهای پوستی برای مشکلات و بیماری‌های مرتبط با آن، اسکنر بدن برای شناسایی ناراحتی‌های قلبی و غیره. این چنین در زمان شیوع بیماری کووید ۱۹، این شرکت نظر خود مبنی بر نظارت و درمان از راه دور بیماران را به‌ مرحله اجرا رساند. 

اکنون به‌نظر می‌رسد که فوروارد هلث به‌جستوجو اراعه راه حلهای درمانی جدیدی است و همه ازمایش ها درمانی قبل را یک‌جا در کرپاد به‌کار می‌گیرد. این شرکت روی اراعه اولیه ۲۵ دستگاه کرپاد متمرکز است و تصمیم دارد که با گسترش این فناوری، تشکیل آن را به ۳۲۰۰ دستگاه در سال رساند. 

ادامه مطلب
عدم تشکیل و اراعه، قیمت پژو پارس را به‌شدت افزایش داد

با مطب هوش مصنوعی درمان شوید

زمان منفعت گیری از کرپاد، یک راهنمای صوتی تعبیه شده است که شما را در منفعت گیری از تجهیزات داخل آن راهنمایی می‌کند. در اولین مرحله، با نصب برنامه اختصاصی دستگاه می‌توانید قفل دستگاه را باز کنید و به ویژگی‌های آن دسترسی داشته باشید. وقتی که داخل کرپاد شدید، تجهیزات مختلفی ازجمله مانیتور لمسی کنار صندلی و یک دایره نورانی تعبیه‌شده روی زمین را مشاهده می‌کنید؛ این دایره نورانی جایگاه اسکن بدن شما برای درمان خواهد می بود. یک کشوی مخفی هم در داخل یکی از قسمت‌های دستگاه وجود دارد که تست‌های پزشکی مختلفی را در صورت نیاز برایتان فراهم می‌کند.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید
هوش مصنوعی
اولین کلینیک هوش مصنوعی جهان؛ رفتن به مطب را فراموش کنید ۳۲

نمایشگر کرپاد خدمات متنوعی برای تعداد بسیاری از بیماری‌ها اراعه می‌دهد که شامل اسکن کامل بدن، بازدید سلامتی قلب، تست گلو، سختی خون، مدیریت وزن، تست کرونا، آزمایش HIV، تست دیابت و بازدید سلامتی کبد می‌بشود. برای مثال، وقتی که تست سلامت قلب را انتخاب می‌کنید، نمایشگر از شما می‌خواهد که حسگر را در روبه رو قلبتان قرار داده و بعد از انجام آزمایشات، نتیجه را اراعه می‌دهد. چنانچه مشکل جدی‌تر بوده یا نیازمند مراقبت‌های درمانی بیشتری باشید، پزشکان فوروارد هلث در جریان روال درمانی شما و داده‌های مراقبتی‌تان قرار می‌گیرند و در صورت لزوم، نسخه‌‌ یا شیوه درمانی فرد دیگر را برایتان اعمال می‌کنند. 

ادامه مطلب
ردیت به گمان زیادً با اراعه سهام خود به‌جستوجو قیمت‌گذاری 6.5 میلیارد دلاری است

در کرپاد می‌توانید با یک دستگاه بدون سوزن یک‌بارمصرف آزمایش خون انجام دهید، با منفعت گیری کاف بی‌سیم سختی خونتان را چک کنید و با اسکنر آزمایشات مربوط به پوست خود را انجام دهید. این چنین ابزارهای گوناگونی برای تشخیص بیماری‌های ویروسی و باکتریایی تعبیه شده‌اند. علاوه‌ بر این مزایا، انگارً امکان آزمایش بیماری‌های مقاربتی در کرپاد فراهم شده است، اما جزئیاتی درمورد نحوه عملکردش در دسترس نیست. 

هوش مصنوعی
اولین کلینیک هوش مصنوعی جهان؛ رفتن به مطب را فراموش کنید ۳۳

هر کرپاد یک متصدی دارد که مسئولیت سرویس‌دهی دستگاه بر مسئولیت اوست و به سؤالات مهم و اساسی کاربران درمورد دستگاه جواب می‌دهد. زمان منفعت گیری از کرپاد، بیماران باید به‌تنهایی داخل دستگاه شوند و در صورت نیاز می‌توانند از طریق اپلیکیشن مخصوص این برنامه با پزشک شرکت سخن بگویید کنند.

همه خدمات حرف های‌شده به‌اضافه حمایت۲۴ ساعته طی هفت روز هفته و مکالمه مجازی با پزشکان، هزینه‌ای ۹۹ دلاری در ماه خواهد داشت. اگر اضافه بر این ویژگی‌ها، بیماران خواهان دسترسی به مطب‌های پزشکی فوروارد هلث باشند باید هزینه‌‌ای ۱۴۹ دلاری پرداخت کنند. در پرداخت این هزینه‌ها، بیماران از حمایتمالی بیمه محرومند؛ چون کرپاد در نگه داری اطلاعات شخصی کاربرانش سخت‌‎گیر است.

ایده‌های عون هوش مصنوعی را به حوزه درمان می‌آورد

آدرین عون یک مهندس متخصص در حوزه هوش مصنوعی است که پیش از فوروارد هلث، پروژه‌های خاصی را در گوگل به اجرا درآورده. او بعد از این که گوگل در سال ۲۰۱۳ استارتاپ پردازش زبان طبیعی او یعنی Wavii را خریداری کرد، ایده خود را با «لری پیج»، مدیر اجرایی گوگل، در بین گذاشت. عون او گفت: «کاری که اکنون درحال انجام آن هستیم، انتقال تدریجی تجارب درمانی و مراقبتی از پرستار و پزشک به سخت‌افزار و نرم‌افزار است. ما حتی اعتقادی به وجود مطب‌ها برای مراجعه حضوری نداریم و تاریخ مصرف این روش درمانی دیگر به‌ پایان رسیده است.»

ادامه مطلب
رمز کارت سوخت چیست؟ | آموزش بازیابی و تحول رمز کارت بنزین_اصفهانیا

فوروارد هلث هم چنان به‌جستوجو استخدام بیشتر از ۱۰۰ پزشک در قسمت مراقبت‌های اولیه است و در کنار آن هم یک هیئت مشاوره پزشکی را با وجود ۵ پزشک در اختیار دارد. عون راه‌ پیروزی شرکت را در اراعه بهترین خدمات درمانی به بیماران می‌داند. این خدمات می‌تواند شامل دسترسی به آخرین نتایج و آزمایشات به‌همراه طراحی برنامه‌های درمانی گسترش‌یافته باشد که با نظارت و قبول تیمی از پزشکان صورت می‌گیرد.

اولین کلینیک هوش مصنوعی جهان؛ رفتن به مطب را فراموش
آدرین عون

اما پردازش این حجم از اطلاعات چطور صورت می‌گیرد؟ جواب این سوال، به مدل زبان گسترده (LLM) اختصاصی فوروارد هلث مربوط می‌بشود که برای استخراج پروتکل‌های مراقبتی و شناسایی آخرین دیتاهای تحقیقاتی ساخته شده است. علاوه‌براین، مطابق حرف های آدرین عون، تیم کلینیک فوروارد به داشبوردی دسترسی دارد که حالات‌ مختلفی را برای راحتی و نگه‌داری برنامه مراقبتی اختصاصی بیماران درنظر می‌گیرد.

عون افزود: «ما از هوش مصنوعی برای مطالعه تحقیقات، استخراج برنامه‌های مراقبتی و اراعه آن به مشتریان منفعت گیری می‌کنیم. این بسیار است؛ چون برخی مؤسسات دانشگاهی پزشکی می باشند که پژوهش‌های بسیار‌ای در این عرصه دارند، اما هیچ‌گاه مورد‌دقت قرار نمی‌گیرند. دلنشین است که می‌توانیم به آخرین تحقیقات در این عرصه در هر وقتی دسترسی داشته باشیم.» 

او این چنین درمورد نحوه فراهم امنیت داده‌ها به تک‌‌کرانچ او گفت: «فوروارد از بهترین روشهای امنیتی برای رمزگذاری داده‌ها و کنترل دسترسی‌ها منفعت گیری می‌کند. ما مرتباً ممیزی‌های شخص ثالث را برای برسی و مطمعن از موقعیت امنیتی بازدید کرده و مجموعه‌ای قوی از روشهای نگه داری حریم خصوصی را مطابق با قوانین فدرال برای محافظت از داده‌های اعضای خود اعمال می‌کنیم. اعضای شرکت همیشه داده‌هایشان را در اختیار دارند و این اطلاعات هیچ زمان به شخص ثالث اراعه نخواهد شد.» 

ادامه مطلب
ایلان ماسک در نشست با سهام‌داران تسلا نوید چندین محصول تازه را داد_اصفهانیا
هوش مصنوعی
اولین کلینیک هوش مصنوعی جهان؛ رفتن به مطب را فراموش کنید ۳۴

عون با پافشاری بر این نوشته که دیتاها در دسترس افراد شخص ثالث قرار نمی‌گیرد، او گفت: «مسئله مثبت این است که ما هزینه‌های بیمه را قبول نمی‌کنیم و همین علتمی‌بشود تا اطلاعات شما در دسترس افراد دیگر قرار نگیرد. تنها افرادی که به اطلاعات شما دسترسی دارند، پزشکان ما می باشند که این کار تنها برای خدمات‌رسانی بهتر انجام می‌بشود.» 

فوروارد هلث به‌جستوجو تعبیه کرپاد‌ها در محیط‌های عمومی ازجمله مراکز خرید، باشگاه‌ها و این چنین برج ویلیس شیکاگو است. این شرکت اظهار کرده که می‌خواهد تولیدات کرپاد را به‌ دو برابر مقدار جاری در سال ۲۰۲۴ رساند و اراعه سراسری آن را در سان‌فرانسیسکو، نیویورک، شیکاگو و فیلادلفیا اغاز می‌کند. 

جمع‌بندی

کرپاد راه‌حل نوینی است که از داده‌ها و دستاوردهای قبل شرکت منفعت گیری کرده و به‌گفتن دستگاهی تازه، تلاش می‌کند راه حلهای درمان به‌روزتری را فراهم کند. آدرین عون برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای فوروارد هلث دارد و توانایی اثبات‌شده این شرکت، آن‌ها را برای حل این قبیل مشکلات امیدوار می‌کند. عون این چنین جاه‌طلبی بسیاری در حل مشکلات و خلق راه‌حل‌های ساده‌تر برای MRI و عمل قلب باز دارد و امکان پذیر ناظر ورود هوش مصنوعی برای به‌روزرسانی راه حلهای درمانی این‌چنینی باشیم.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments