تسلا سایبرتراک

تسلا سایبرتراک خطری برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده است


طی روزهای قبل، ویدیوی تست تصادف تسلا سایبرتراک در فضای مجازی انتشار شد. این ویدیو نتایج بسیار این پیکاپ در تست ایمنی را نشان می‌داد که حاکی از بدنه محکم آن می بود. بااین‌حال، متخصصان ایمنی در رابطه استحکام بیش‌ازحد بدنه فولادی سایبرتراک اظهار نگرانی کردند. به حرف های آن‌ها، این پیکاپ الکتریکی می‌تواند خطری برای ایمنی دوچرخه‌سواران و عابران پیاده برداشت بشود.

این چنین بخوانید: تسلا سایبرتراک اراعه شد؛ در سه مدل با قیمت پایه ۶۰ هزار دلار [تماشا کنید]

خبرگزاری رویترز طی روز جمعه قبل، به بازدید این نوشته پرداخت و نتایج آن را به‌گفتن یک گزارش انتشار کرد. این خبرگزاری در گزارش خود از کارشناسان گوناگون در رابطه ایمنی و نحوه ساخت بدنه سایبرتراک پشتیبانی گرفت. اکثر کارشناسان در رابطه بدنه این پیکاپ اظهار نگرانی کردند. بدنه پیکاپ تازه تسلا از جنس استیل ضدزنگ یا استنلس استیل ساخته شده است. به حرف های کارشناسان، این بدنه فوق محکم می‌تواند به عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و حتی دیگر خودروها صدمه رساند.

ادامه مطلب
با سختی اتحادیه اروپا حساب گسترش‌دهنده اپیک گیمز مجدد فعال شد
تسلا سایبرتراک خطری برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده است ۱۲

در نظر دیگر، ایلان ماسک این گزارش را رد کرده است. او با نگارش یک پست در شبکه اجتماعی X که اکنون تحت تملک او قرار دارد، به این حرف های‌ها عکس العمل نشان داد. ایلان ماسک در این پست ادعا کرد که تسلا سایبرتراک ایمن‌تر از هر پیکاپ فرد دیگر برای عابران و دیگر خودروها خواهد می بود. او این چنین فیلم تست تصادف این پیکاپ را انتشار کرد.

تردید کارشناسان ایمنی در رابطه خطرات تسلا سایبرتراک

اشکار نیست که چطور ایلان ماسک ادعا می‌کند فولاد ضدزنگ قوت بیشتری برای نگه داری ایمنی عابران پیاده و دیگر خودروها دارد. فولاد ضدزنگ نورد سرد به‌قدری سفت و سخت است که قطعات دستگاه ساخت پنل‌های بدنه ماشین را میانه مونتاژ می‌شکند. احتمالا به همین علت است که بعد از انتشار کردن ویدیوی تست تصادف سایبرتراک، کارشناسان ایمنی او گفت و گو خطرناک‌بودن این ماشین را برای سایرین نقل کردند.

ادامه مطلب
کارمندان تسلا برای تشکیل خودروی نسل بعدی باید در کارخانه بخوابند!

«آدریان لوند»، رئیس اسبق مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS)، دراین‌باره می‌گوید: «مشکل تسلا سایبرتراک بدنه بیش‌ازحد محکم آن است. اگر با این ماشین به عابران پیاده برخورد کنید، صدمه زیاد بسیاری را به آن‌ها داخل خواهید کرد». درهمین‌حال «جولیا گریسولد»، مدیر مرکز تحقیقات حمل‌ونقل ایمن برکلی نیز ادعا کرد که ویدیوی تست تصادف تسلا هشدار قرمز را برای ما صادر کرده است. او درمورد وزن ۶۸۴۳ پوندی (۳.۱ تنی) این پیکاپ و توانایی آن برای پرتاب از صفر به ۶۰ مایل بر ساعت در کمتر از سه ثانیه هشدار داد؛ موضوعی که می‌تواند یک ماشین کشتار از این پیکاپ بسازد.

تسلا سایبرتراک
تسلا سایبرتراک خطری برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده است ۱۳

بااین‌حال، دور از انتظار به‌نظر می‌رسد که این نگرانی‌ها بر مشتریان و خریداران تسلا سایبرتراک تأثیر بگذارد. خریداران این پیکاپ چشم به راه می باشند تا تحویل ماشین از سال آینده اغاز بشود. درهمین‌حال تسلا درحال دریافت سفارشات برای این ماشین است. قیمت نسخه تک‌موتوره و دیفرانسیل عقب از ۶۰,۹۰۰ دلار، مدل دوموتوره و چهار چرخ متحرک از ۷۹,۹۹۰ دلار و نسخه کامل سه‌موتوره سایبرتراک از ۹۹,۹۹۰ دلار اغاز می‌بشود.

ادامه مطلب
آرین دیزل با محصولات خود در نمایشگاه خودرو اصفهان 1402 حاضر شد + عکس



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments