اولین کنسرت نمایش رادیویی در شب یلدا/ «طاهر شو» را بشنوید

اولین کنسرت نمایش رادیویی در شب یلدا/ «طاهر شو» را بشنوید » اصفهانیا


محسن سوهانی مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش درمورد اختصاصی های شب یلدا فرمود: «طاهر شو» اختصاصی برنامه مهم ما در شب یلدا خواهد می بود که با اجرای هنرمند محبوب و طناز هنرهای نمایشی سرزمین، میرطاهر مظلومی دردورهمی شب چله با وجود جمعی از چهره های محبوب روی آنتن خواهد رفت و لحظات دلنشین و صمیمانه ای را در بلندترین شب سال برای مخاطبان رقم خواهد زد.

مدیر رادیو نمایش پافشاری کرد: «طاهرشو» یک اختصاصی برنامه نوظهور با محوریت هنرمندی محبوب و طنزپرداز خواهد می بود که قرار است در مناسبت های گوناگون روی آنتن رادیو نمایش تداوم اشکار کند و حال خوب را به مردم هدیه کند. به نظرم این برنامه که در رادیو متولد شده است، قابلیت هم افزایی با سیما را نیز دارد.

سوهانی در ادامه گفت: یکی از مهم ترین ارکان هویت محوری دقت به آیین ها و سنت های بومی است. مبنا «شب یلدا» یا «شب چله» به گفتن جشنی کهن و سنتی دیرین و مورد قیمت در فرهنگ ایرانی، دورهم بودن و دید و بازدید است که در فرهنگ اسلامی نیز تحت گفتن آموزه اخلاقی صله رحم پیشنهاد شده است و به سهم خود در رادیو نمایش برای پاسداشت این عنصر هویتی و فرهنگی تلاش کردیم.

ادامه مطلب
اهدا گواهینامه بین‌المللی شاهنامه خوانی به ٨٠ کودک کرمانشاهی

مدیر رادیو نمایش در ادامه گفت: «آواز ارگ» نیز برنامه فرد دیگر است که برای نخستین بار در قالب اولین کنسرت نمایش رادیویی با هنرنمایی قربان نجفی بازیگر و خواننده نام آشنای کشورمان از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می بشود.

وی پافشاری کرد: طی سال های تازه آثاری در قالب ترکیبی و بین رشته ای ضمن پیوند ۲ عنصر نمایش و موسیقی با عناوینی چون «کنسرت-نمایش»، «موسیقی-نمایش»، «تئاتر-موسیقی» و… روی صحنه رفتند که با استقبال خوب هموطنانمان روبه رو شدند. به همین علت تصمیم گرفتیم از این قالب نو و بین رشته ای در نمایش های رادیویی نیز منفعت ببریم و آواز ارگ نخستین قدم در این توانایی تازه است که شب یلدا تقدیم همراهان رادیو نمایش خواهد شد.

ادامه مطلب
پول، لابی و ایدئولوژی صهیونیسم علیه افکار عمومی » اصفهان امروز آنلاین

کنسرت – نمایش «آواز ارگ»، سی ام آذر ماه ساعت ۲۱:۳۰ از رادیو نمایش پخش می بشود و ساعت ۱۱ اول دی ماه تکرار آن است، این چنین «طاهر شو» که اختصاصی برنامه مهم شب یلدا است، سی ام آذر ماه ساعت ۲۲:۳۰ از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش خواهد شد.

۲۲۰۵۷



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments