سامسونگ و TSMC تولید تراشه‌های 2 نانومتری را از سال 2025 آغاز می‌کنند

سامسونگ و TSMC تشکیل تراشه‌های ۲ نانومتری را از سال ۲۰۲۵ اغاز می‌کنند


اپل در سال جاری از تراشه ۳ نانومتری A17 پرو و این چنین اولین پردازنده‌های ۳ نانومتری دنیای کامپیوتر یعنی تراشه‌های سری M3 رونمایی کرد. غول سازنده آیفون اکنون به جستوجو منفعت گیری از فناوری ۲ نانومتری در محصولات خود است و در گزارش جدیدی حرف های شده که TSMC به‌تازگی تراشه‌های تازه ۲ نانومتری خود را به اپل نشان داده است. این چنین این شرکت همراه با سامسونگ تصمیم دارد تا تشکیل زیاد تراشه‌های ۲ نانومتری خود را در سال ۲۰۲۵ اغاز کند.

TSMC شریک تجاری کوپرتینویی‌ها برای همه تراشه‌های اپل سیلیکون است. مطابق گزارش تازه فایننشال تایمز، این شرکت امیدوار است که تشکیل زیاد تراشه‌های ۲ نانومتری خود را در سال ۲۰۲۵ اغاز کند. انتظار می‌رود که اولین تراشه‌های ۲ نانومتری برای تلفنهای همراه اراعه شوند و این چنین اپل اولین مشتری فناوری آتی TSMC باشد. این چنین این شرکت علاوه بر اپل، انگارً فناوری خود را به انویدیا نیز نشان داده است.

ادامه مطلب
گلکسی زد فولد 6 به گمان زیادً اولین گوشی تاشو با فریم تیتانیومی خواهد بود_اصفهانیا
سامسونگ و TSMC تشکیل تراشه‌های ۲ نانومتری را از سال ۲۰۲۵ اغاز می‌کنند ۱۲

TSMC در بیانیه‌ای به فایننشال تایمز قبول کرد که در عرصه گسترش تراشه‌های ۲ نانومتری پیشرفت خوبی داشته است و آن‌ها در مسیر تشکیل زیاد در سال ۲۰۲۵ قرار دارند. این چنین این تراشه‌ها بعد از اراعه از نظر تراکم و منفعت‌وری انرژی گسترش یافتهترین فناوری نیمه‌هادی در صنعت خواهند می بود.

گسترش تراشه های ۲ نانومتری توسط سامسونگ

علاوه بر TSMC، انگارً سامسونگ نیز تصمیم دارد تا تشکیل زیاد تراشه‌های ۲ نانومتری خود را تا سال ۲۰۲۵ اغاز کند. نماینده غول کره‌ای به فایننشال تایمز می‌گوید:

آخرین مطالب
ادامه مطلب
قیاس گوشی های سری گلکسی S24 سامسونگ با یکدیگر + جدول مشخصات

«ما برای تشکیل زیاد فناوری ۲ نانومتری تا سال ۲۰۲۵ کاملاً آماده هستیم. از آنجایی که ما اولین شرکتی بودیم که روال انتقال به معماری GAA را پیش گرفته است، امیدواریم که روال پیشرفت از SF3 به SF2 نیز نسبتاً یکپارچه باشد.»

1702526975 326 سامسونگ و TSMC تشکیل تراشه‌های 2 نانومتری را از سال
سامسونگ و TSMC تشکیل تراشه‌های ۲ نانومتری را از سال ۲۰۲۵ اغاز می‌کنند ۱۳

سامسونگ تشکیل زیاد فناوری ۳ نانومتری (SF3) را در ژوئن سال ۲۰۲۲ و نزدیک به شش ماه سریعتر از TSMC اغاز کرد. بااین‌حال، رقیب تایوانی در این عرصه از سامسونگ موفق‌تر می بود و غول کره‌ای نتوانسته است تا برای فناوری ۳ نانومتری خود سفارشات مهمی دریافت کند.

سامسونگ برای تراشه‌های ۳ نانومتری خود به معماری ترانزیستور GAA روی آورد و TSMC تصمیم دارد تا در فناوری ۲ نانومتری خود از این معماری منفعت ببرد. به این علت توانایی زیاد تر غول کره‌ای با معماری نسل بعدی امکان پذیر به سود سامسونگ باشد و به گسترش و تشکیل سریع تر فناوری ۲ نانومتری آن پشتیبانی کند.

ادامه مطلب
قیاس گلکسی A55 با گلکسی S23 FE؛ انتخاب چالش برانگیز_اصفهانیا



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments