فاصله زمانی بین آلوده شدن به ویروس ایدز تا مبتلا شدن به این بیماری

فاصله وقتی بین آلوده شدن به ویروس ایدز تا مبتلا شدن به این بیماری


اصفهانیا به نقل از بهداشت نیوز، علی پاشا میثمی، در گفتگو با رادیو سلامت، او گفت: آلوده شدن با ویروس ایدز بلافاصله علتابراز علائم آن که شامل نقض سیستم ایمنی است، نمی‌بشود و یک فاصله وقتی است که می‌تواند چندین سال طول بکشد تا علائم ابراز کند که با مصرف دارو این فاصله طویل‌تر هم می‌بشود.

 شایع‌ترین راه انتقال ایدز را وجود رفتارهای پرخطر جنسی گفت و او گفت: انتقال بیماری از طریق خون و فرآورده‌های خونی، سرنگ آلوده اعتیاد تزریقی و مصرف سرنگ مشترک صورت می‌گیرد و منفعت گیری از سرسوزن مشترک در خالکوبی ها، و ابتلاء به انواع هپاتیت‌های ویروسی از عوامل خطر بیماری ایدز محسوب خواهد شد.

این متخصص پزشکی اجتماعی با اشاره به این که در مرحله های اولیه علائم بیمار عمومی است و شامل خستگی، کوفتگی و مختصری افزایش وزن است، افزود این علائم نمی‌تواند علتشناسایی بیماری بشود. متأسفانه تا وقتی که این بیماری به مرحله های پیشرفته نرسد، شناسایی نمی‌بشود و این نوشته زیاد دلواپس کننده است.

ادامه مطلب
۳ غذای سالم و خوشمزه ایرانی‌ها مخصوص شب چهارشنبه‌سوری

وی در ادامه تصریح کرد: معاشرت معمولی با بیماران مبتلا به ایدز و زندگی با آنان، جهت انتقال بیماری نمی‌بشود و آنچه در همه کشورها مشهود است، انگ اجتماعی به این افراد است.

پاشا میثمی با اشاره به این که مادران باردار باید درمان شوند و برای پیشگیری از ایدز در نوزادان، زایمان مادر باید سزارین باشد، اظهار کرد: فرد مبتلا باید تا آخر عمر درمان‌های دارویی را دریافت کند و سطح ویروس خون او به طور دوره‌ای اندازه گیری بشود و بر پایه آن مقدار داروی تجویزی اشکار بشود تا ویروس در حداقل مقدار قرار بگیرد.

ادامه مطلب
درگیری خنده‌دار شیر نر با توله‌های شیطان + عکس_اصفهانیا

منبع: خبرگزاری مهر



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments