سوءاستفاده مالک تیک تاک از مدل OpenAI برای تولید هوش مصنوعی

سوءاستفاده مالک تیک تاک از مدل OpenAI برای تشکیل هوش مصنوعی


شرکت بایت‌دنس با اپلیکیشن تیک تاک به پیروزی‌های بسیاری دست یافت، اما در دنیای فناوری همه‌چیز به‌شدت تحول می‌کند. این شرکت اکنون تلاش دارد عقب‌ماندگی خود در حوزه هوش مصنوعی مولد را جبران کند و به‌نظر می‌رسد که در این مسیر به‌صورت مخفیانه از فناوری OpenAI منفعت گیری کرده است تا مدل زبانی بزرگ (LLM) خود را بسازد. اکنون OpenAI نیز دسترسی بایت‌دنس را به مدل خود مسدود کرده است.

به‌گزارش ورج، با وجود این که به‌صراحت در شرایط سرویس‌دهی OpenAI حرف های شده که از این مدل نمی‌توان برای گسترش مدل‌های هوش مصنوعی رقیب منفعت گیری کرد، اما اسناد داخلی بایت‌دنس قبول می‌کند که این شرکت از API شرکت OpenAI در همه مرحله های تشکیل مدل زبانی بزرگ خود به‌نام Project Seed منفعت گیری کرده است.

این گزارش مدعی است کارمندان شرکت مالک تیک تاک آن‌قدر از API شرکت OpenAI منفعت گیری می‌کردند که به‌طور مرتب با محدودیت دسترسی به مدل‌های این شرکت روبه رو می‌شدند. یقیناً انگارً سپس از چند زمان، بایت‌دنس به کارمندان خود دستور داده می بود تا دیگر از متون تولیدشده با GPT در گسترش این LLM منفعت گیری نکنند. این تحول انگارً وقتی رقم خورد که بایت‌دنس برای اراعه Project Seed از طریق چت‌بات Doubao از چین مجوز گرفت.

ادامه مطلب
درآمد سالانه OpenAI به گمان زیادً در سال 2025 به 4 میلیارد دلار خواهد رسید
سوءاستفاده مالک تیک تاک از مدل OpenAI برای تشکیل هوش مصنوعی ۷

سوءاستفاده پنهانی از فناوری OpenAI برای تشکیل مدل هوش مصنوعی

بااین‌حال، خبرنگار ورج می‌گوید به او حرف های شده است که منفعت گیری از API شرکت OpenAI هم چنان ادامه دارد. «جودای ست»، سخنگوی بایت‌دنس در عکس العمل به این گزارش پذیرفت که این شرکت در اغاز از داده‌های تولیدشده توسط GPT برای یادداشت‌نویسی در Project Seed منفعت گیری کرده می بود، اما مدعی شد که این داده‌ها در اواسط سال جاری میلادی از این پروژه حذف شدند.

ساعتی بعد از انتشار کردن این گزارش، «نیکو فلیکس»، سخنگوی OpenAI در بیانیه‌ای خبرداد که حساب کاربری شرکت بایت‌دنس که از طریق سرویس آژور مایکروسافت به API شرکت OpenAI دسترسی داشت، مسدود شده است. او گفت: «همه مشتریان API ما باید تابع سیاست‌های منفعت گیری از این ابزار باشند تا یقین شویم که فناوری ما برای موارد مطلوب منفعت گیری می‌بشود. اگرچه منفعت گیری بایت‌دنس از API اندک بوده است، ولی حساب آن‌ها را مسدود کردیم تا تحقیقات بیشتری انجام بدهیم.»

ادامه مطلب
تست شارژدهی باتری سری آیفون 15 + ویدیو

OpenAI می‌گوید اگر آن‌ها به این نتیجه برسند که منفعت گیری بایت‌دنس از این API تابع سیاست‌های شرکت نبوده است، رسماً از این غول چینی خواهند خواست تا تغییرات ملزوم را اعمال کند یا حساب آن‌ها به‌طور کامل بسته خواهد شد.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments