مدرک تحصیلی کارمندان در آمریکا

مرکز تحقیقات پیو آمریکا از افزایش چهاربرابری تعداد سالمندان شاغل بالای ۶۵ سال خبر می‌دهد


داده‌های آماری مرکز تحقیقات پیو مشخص می کند که تعداد سالمندان شاغل در آمریکا به‌مرور زمان و طی کمتر از ۴۰ ‌سال قبل روال رو به رشدی داشته است. به‌نظر می‌رسد تقریباً ۲۰ درصد سالمندان با ۶۵ سال سن یا زیاد تر در سال ۲۰۲۳ مشغول به کار می باشند. این عدد چهار برابر شاغلان با این سن در دهه ۱۹۸۰ است. مجموعه‌ای از عوامل شخصی و اقتصادی انگیزه افراد بالای ۶۵ سال را برای ادامه شغل تحکیم کرده است.

به نقل از مرکز تحقیقات پیو در آمریکا، سالمندان در بازار کار آمریکا فراموش نشده‌اند. اکنون نه تنها سالمندان بیشتری با ۶۵ سال سن وجود بیشتری در مشاغل دارند، بلکه بهتر از سالمندان قبل نیز کار می‌کنند.

۴۰ درصد از این سالمندان حداقل مدرک لیسانس دارند، در حالی که این آمار برای سالمندان سال ۱۹۸۷ تنها ۱۸ درصد می بود. این چنین آن‌ها در طول یک سال به‌طور میانگین ۱٬۵۷۳ ساعت کار می‌کنند ــ ساعات کار سالانه سالمندان در سال ۱۹۸۷ تنها ۱٬۲۱۳ ساعت در سال می بود. به این ترتیب، افراد بالای ۶۵ سال امروز از لحاظ شغلی هم سطح افراد ۲۵ تا ۶۵ سال قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب
اسپاتیفای قابلیت ساخت پلی لیست با هوش مصنوعی را آزمایش می‌کند

به‌علاوه، گمان کمتری وجود دارد که کار برای سالمندان اضطراب‌آور باشد. دو-سوم کارمندان بالای ۶۵ سال آمریکایی می‌گویند از شغل خود رضایت زیاد بسیاری دارند. این عدد برای کارمندان ۵۰ تا ۶۴ سال ۵۵ درصد، برای ۳۰ تا ۴۹ ساله‌ها ۴۴ درصد و برای ۱۸ تا ۲۹ ساله‌ها ۴۴ درصد است.

درصد کارمندانی که حداقل مدرک لیسانس دارند.
دستمزد ساعتی کار در آمریکا
میانه دستمزد ساعتی کارمندان آمریکایی از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۲۲.
Pew Research Center

چرا سالمندان ۶۵ سال به بالا هم چنان کار می‌کنند؟

تعداد بسیاری از کارمندان سالخورده به کار خود عشق می‌ورزند و به این علت در شغل خود مانده‌اند که می‌خواهند از لحاظ ذهنی فعال بمانند و در بین مردم وجود داشته باشند. این چنین درآمد کار به آن‌ها حس مورد قیمت بودن می‌دهد و امنیت مالی آن‌ها را فراهم می‌کند.

ادامه مطلب
سود خالص «ابرآمد» 9 برابر شد؛بازدید صورت‌های مالی سال 1402_اصفهانیا

تحول سیاست‌ها نیز علتشده است افراد برای سال‌های بیشتری در کار خود بمانند. برای مثال، سیستم فراهم اجتماعی آمریکا سن دریافت مزایای کامل بازنشستگی را از ۶۵ به ۶۷ سال افزایش داده است. این چنین دلنشین است بدانیم که اگر سالمندان برای دریافت مزایای بازنشستگی تا ۷۰ سالگی صبر کنند، سالانه تقریباً ۸ درصد به دریافتی آن‌ها اضافه می‌بشود.

حتی تعداد بسیاری از افرادی که در دوران پندمیک کووید-۱۹ بازنشسته شده بودند، اکنون مجدد داخل نیروی کار شده‌اند (یعنی یا شغلی اشکار کرده‌اند یا به‌جستوجو کار می باشند). ۷ درصد از بازنشستگان در جستجوی کار می باشند، درحالی‌که ۲۰ درصد می‌گویند اکنون کاری همه‌زمان یا پاره‌زمان دارند.

دو علت برای مهم برگشت آن‌ها به کار وجود دارد. ۴۵ درصد کار مجدد را به‌خاطر مزایای اجتماعی و احساسی آن انتخاب کرده‌اند. ۴۸ درصد نیز به دلایل مالی نیاز به کار داشتند.

ادامه مطلب
اپل استارتاپ هوش مصنوعی کانادایی DarwinAI را خریداری کرد

میانه دستمزد سالمندان بالای ۶۵ سال اکنون به ۲۲ دلار در ساعت رسیده است ــ در قیاس با ۱۳ دلار در ساعت در سال ۱۹۸۷ (با اصلاح برای تورم). با این حال، شکاف درآمدی هم چنان وجود دارد. میانه درآمد سالانه افراد بالای ۶۵ سال ۵۸٬۶۰۰ دلار است. اما افراد ۲۵ تا ۶۴ سال میانه درآمد سالانه ۷۳٬۷۰۰ دلار دارند.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

پژوهشگران می‌گویند این شکاف برای سالمندان سیاه‌پوست یا لاتین زیاد تر است، اما روال آن امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد. سالمندان ۶۵ سال به بالا ۶٫۶ درصد نیروی کار بازار آمریکا را در سال ۲۰۲۲ راه اندازی می‌دادند. پیش‌بینی می‌بشود این درصد تا سال ۲۰۳۲ به ۸٫۶ درصد برسد.

ادامه مطلب
تست مقاومت آیفون 15 پرو مکس + ویدیو



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments