متا در آستانه رکوردشکنی تاریخی؛ رشد 178 درصدی سهام شرکت در 2023

متا در اغاز رکوردشکنی تاریخی؛ رشد ۱۷۸ درصدی سهام شرکت در ۲۰۲۳


متا در حال به‌آخر‌رساندن بهترین سال تاریخ خود است. سهام این شرکت در آخر روز جمعه، ۱۷۸ درصد افزایش یافت. بعد از سال فاجعه‌بار ۲۰۲۲، این رشد مؤید اظهارات «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل این شرکت است که حرف های می بود سال ۲۰۲۳ «سال منفعت‌وری متا» خواهد می بود. سهام متا اکنون تنها ۱۰ درصد پایین‌تر از رکوردی است که در سال ۲۰۲۱ به‌دست آورده می بود، اما پیش‌بینی می‌بشود که این رکورد شکسته بشود.

بر پایه گزارش CNBC، تا آخر روز جمعه، سهام متا ۱۷۸ درصد در سال جاری افزایش یافته است. اکنون این شرکت تقریباً در بهترین سالی که تا بحال داشته، به‌سر می‌برد. این رشد حتی از جهش ۱۰۵ درصدی سال ۲۰۱۳ – که سال سپس از اراعه اولیه عمومی فیسبوک می بود – بالاتر است. این چنین سهام این شرکت در روز دوشنبه ۲.۹ درصد دیگر افزایش یافت و به ۳۴۴.۶۲ دلار رسید که بیشترین قیمت در تقریباً دو سال تازه است. اکنون قیمت سهام متا تنها ۱۰ درصد کمتر از رکوردی است که در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) پیدا کرده می بود.

ادامه مطلب
متا درحال آزمایش قابلیت انتشار کردن محتوا از اینستاگرام به تردز است_اصفهانیا

استراتژی مارک زاکربرگ برای رشد سهام متا در سال ۲۰۲۳

متا در اغاز رکوردشکنی تاریخی؛ رشد ۱۷۸ درصدی سهام شرکت در ۲۰۲۳ ۱۲

بعد از سقوط ۶۴ درصدی سهام متا در سال ۲۰۲۲، مارک زاکربرگ در اغاز فوریه (بهمن ۱۴۰۱) طی بیانیه‌ای او گفت که سال ۲۰۲۳ سال منفعت‌وری این شرکت خواهد می بود. افت هزینه‌های سنگین در رأس دستور کار او قرار گرفت و این شرکت بیشتر از ۲۰ هزار نفر را اخراج کرد. زاکربرگ اذعان کرد که چالش‌های اقتصادی، افزایش رقابت و ضررهای تبلیغاتی علتشد درآمد متا زیاد کمتر از آن چیزی باشد که او انتظار داشت.

بعد از سه فصل متوالی افت فروش در سال ۲۰۲۲، این شرکت در سال ۲۰۲۳ ناظر برگشت رشد می بود. متا در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی رشد ۲۳ درصدی را ثبت کرد، این مقدار بیشترین افزایش در دو سال تازه را مشخص می کند. برگشت کسب‌وکار تبلیغات دیجیتال و افزایش سهم بازار نسبت به رقبایی همانند آلفابت و اسنپ بر این رشد سه‌ماهه تأثیر داشته است.

ادامه مطلب
برای سومین ماه متوالی، تعداد کاربران ChatGPT کاهش یافت!
آخرین مطالب

درحالی که زاکربرگ به اندوخته‌گذاری هنگفت در متاورس ادامه می‌دهد، و آن را آینده شرکت خود می‌داند، او مجدد کسب‌وکارش به سمت آنچه واقعاً امروز اهمیت دارد، یعنی تبلیغات متمرکز کرده و به نگرانی‌های اندوخته‌گذاران درمورد هزینه‌های خارج از کنترل جواب داده است.

مقابله متا با سیاست‌های اپل و گوگل برای تبلیغات آنلاین

متا در اغاز رکوردشکنی تاریخی؛ رشد 178 درصدی سهام شرکت.webp
متا در اغاز رکوردشکنی تاریخی؛ رشد ۱۷۸ درصدی سهام شرکت در ۲۰۲۳ ۱۳

در سال ۲۰۲۱، اپل سیستم‌عامل آیفون خود را به طوری به‌روز کرد که به کاربران کنترل بیشتری بر نحوه نمایش تبلیغات می‌داد. این به‌روزرسانی به تجارت تبلیغات فیسبوک میلیاردها دلار زیان زد. به همان اندازه که تغییرات حریم خصوصی اپل به فیسبوک صدمه رساند، این اتفاق برای دیگر شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی، به اختصاصی اسنپ، نیز ویرانگر می بود. اما متا به‌شدت دست‌به‌کار بازسازی فناوری تبلیغات خود با اندوخته‌گذاری عمده در هوش مصنوعی شد و در سه‌ماهه تازه رشد درآمد زیاد سریع‌تری را نسبت به گوگل یا اسنپ گزارش کرد.

ادامه مطلب
اینستاگرام بعد از اعتراض عکاسان، برچسب هوش مصنوعی خود را اصلاح کرد_اصفهانیا

متا پلتفرمی همانند iOS اپل یا اندروید گوگل را در دست ندارد و این فقدان هم چنان این شرکت را در معرض خطر تغییرات سیاست‌های این دو کمپانی قرار می‌دهد. درحالی که متا درنهایت توانست از طریق اندوخته‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی، به‌روزرسانی حریم خصوصی iOS اپل را دور بزند، اکنون باید آن‌ها چطور می‌خواهند با برنامه‌های آتی گوگل برای حذف تدریجی کوکی‌های شخص ثالث در سال ۲۰۲۴ مقابله کنند. این اتفاق به گمان زیادً می‌تواند تأثیر شبیهی بر تجارت تبلیغات آنلاین متا داشته باشد.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments