فرکی: اگر دل و جرات دادکان را داشتند شبانه درباره دربی تصمیم می‌گرفتند

اگر دل و جرات دادکان را داشتند شبانه درمورد دربی تصمیم می‌گرفتند » اصفهانیا


همه برخورد فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی آن با خاطیان دربی ۱۰۲ تا این لحظه به احضار یکی دو نیروی رسانه ای خلاصه شده است و این انفعال جهت شده تا تعداد بسیاری به انتقاد از ارکان قضایی این فدراسیون بپردازند. در همین عرصه با «حسین فرکی» پیشکسوت فوتبال او گفت‌وگویی را انجام داده ایم.

فرکی در ابتدا او گفت: متاسفم که این دربی را دیدم. حیف هنگامی که برای این بازی گذاشتم. شما اسمش را فوتبال می گذارید؟ ما که چیزی ندیدیم؛هیچ چیزی نداشت. احتمالا زیاد ها نظرشان این باشد که همه چیز عالی می بود اما من چیزی ندیدم و ناراحتم که برای تماشای آن زمان گذاشتم. یک روزی آقای امیر حاج رضایی او گفت من فوتبال ایرانی را نمی بینم، من فهمید منظورش نشدم. اکنون فهمید می شوم که ایشان چه می او گفت. تازه این دو تیم گل سرسبد فوتبال ما می باشند. مردم که با این هزینه ها بلیت می خرند و می روال ورزشگاه،خب حق دارند غمگین باشند.
او گفت: بعضی اوقات دربی ها خوب شده اما رفته رفته همه چیز بدتر شده است. این بازی نشان داد حالت فوتبال ما چطور است. حقیقت ها را نشان داد. شما تیم هایی چون ملوان و شمس آذر را ببینید. تا حدودی هم ذوب آهن. به اینها باید زیاد تر بها داد؛ فوتبال را اینها بازی می کنند نه تیم های پرهزینه؛ نمونه اش همین دربی.
فرکی درمورد حواشی دربی او گفت: توانایی خوبی می بود آمدن وی ای آر اما هماهنگی وجود نداشت. بازیکنان دور و بر داور را می گرفتند و داور التماس می کرد کنار بروند. فرهنگش را نداریم. تنها مسئله مثبت همین ورود وی ای آر می بود وگرنه بقیه اش جز حاشیه و جنجال نبوده است.
حق کدام تیم می بود که برنده بشود؟ فرکی در جواب به این سوال او گفت: اگر بازی را تقسیم بندی کنیم نیمه اول اتفاق خاصی رخ نداد اما در نیمه دوم پرسپولیس تا حدودی میل به پیروزی داشت و گل زد. سپس از گل، استقلال بازی را در دست گرفت و گل مساوی زد. همان بهتر که بازی مساوی شد. اگر مساوی نمی شد حواشی بدتری را می دیدیم.
فرکی او گفت: فدراسیون فوتبال باید نسبت به مصاحبه ها و اتفاقات بازی سریع عکس العمل نشان می داد. اگر یک نفر همانند دکتر دادکان رییس فدراسیون می بود همان شبانه درمورد عده ای تصمیم می گرفت چون دل و جرات این کار را داشت. در زمان آقای دادکان فوتبال ما کمترین حاشیه را داشت. امروز هنگامی اراده ای برای برخورد با حواشی و جنجال وجود ندارد کار به اینجا کشیده می بشود.
وی درمورد نشاط های جنجالی بازیکنان و مربیان او گفت: نمی توان او گفت نشاط نکنند. نشاط سپس از گل در فوتبال طبیعی است ولی من فکر می کنم در نشاط کردن نباید خط قرمزها را رد کرد. به نظر من تا حدودی برخی در این بازی خط قرمزها را رد کردند. زیاد از مربیان را داریم که کنار زمین قشنگ حرکت می کنند. این مربیان موفق تر هم می باشند و افکار عمومی آنها را زیاد تر قبول دارد.

ادامه مطلب
جوانگرایی تیم ملی چطور می بود؟ » اصفهانیا

۲۵۱۲۵۱



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments