فایرفاکس 121 با قابلیت‌های متنوع منتشر شد

فایرفاکس ۱۲۱ با قابلیت‌های متنوع انتشار شد


فایرفاکس ۱۲۱ همراه با ویژگی‌های جدیدی از جمله اراعه رندرهای گرافیکی بهبودیافته در لینوکس با حمایتاز حرکات تاچ‌پد، کارکرد گرافیکی بهتر و حمایتاز افزونه ویدیویی AV1 در ویندوز انتشار شد.

به‌گفتن بزرگ‌‌ترین مرورگر غیرکرومیوم بازار، فا‌یرفاکس در چند سال قبل طرفداران بسیاری اشکار کرده و اکنون نسخه ۱۲۱ آن با مجموعه‌ای از ویژگی‌های تازه انتشار شده است. مطابق توضیحات اراعه‌شده توسط موزیلا، این به‌روزرسانی برای همه سیستم عامل‌ها ویژگی‌هایی را به همراه دارد.

ویژگی‌های تازه فایرفاکس ۱۲۱

فایرفاکس ۱۲۱ با قابلیت‌های متنوع انتشار شد ۱۲

با اهمیت ترین ویژگی فایرفاکس ۱۲۱ به گمان زیادً تغییراتی است که موزیلا در نحوه اراعه عناصر گرافیکی فایرفاکس برای لینوکس به وجود اورده است. موزیلا درمورد این تحول توضیح می‌دهد:

«در لینوکس، فایرفاکس اکنون به جای XWayland، به‌صورت پیش‌فکر از Wayland منفعت گیری می‌کند. این ویژگی حمایتاز ژست‌های حرکتی تاچ‌پد و صفحه لمسی، تنظیمات DPI هر مانیتور، کارکرد گرافیکی بهتر و موارد دیگر را فراهم می‌کند.

دقت داشته باشید که به علت محدودیت‌های پروتکل Wayland، قابلیت Picture-in-Picture به انجام یک عملیات اضافی توسط کاربر (به‌طور کلی کلیک راست روی صفحه) یا تحول پوسته/محیط دسکتاپ نیاز دارد.»

1703062261 157 فایرفاکس 121 با قابلیت‌های متنوع انتشار شد
فایرفاکس ۱۲۱ با قابلیت‌های متنوع انتشار شد ۱۳

در ویندوز نیز فایرفاکس با آپدیت تازه خود حمایتاز افزونه فرمت ویدیویی AV1 را فراهم کرده است. علاوه‌براین، کاربران macOS نیز اکنون می‌توانند از دستورات صوتی سیستم‌عامل خود منفعت گیری کنند.

ادامه مطلب
پرونده اسنپ‌فود به مراجع قضایی ارجاع می‌بشود

از جمله تغییرات تازه فایرفا‌کس ۱۲۱ که برای همه سیستم‌عامل‌ها اراعه شده است می‌توان به قابلیتی اشاره کرد که لینک‌های یک متن را با کشیدن خط زیر آن‌ها اشکار می‌کند. این چنین اگر از فایرفا‌کس برای ویرایش فایل‌های PDF منفعت گیری می‌کنید، اکنون ویژگی جدیدی در دسترس قرار گرفته (عکس بالا) که حذف فایل‌های رسانه‌ای همانند تصاویر را از آن‌ها ساده‌تر می‌کند. در نهایت، این به‌روزرسانی شامل اصلاحات امنیتی متغیری نیز می‌بشود.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments