باتری لیتیوم آهن فسفات

زیکر از باتری‌های تازه خود رونمایی کرد، احیای ۵۰۰ کیلومتر برد در ۱۵ دقیقه!


شرکت خودروسازی چینی زیکر که از زیرمجموعه‌های جیلی به حساب می‌آید، از نسل تازه باتری‌های لیتیوم آهن فسفات خود رونمایی کرد. این باتری‌ها در ماشین زیکر ۰۰۷ مورد منفعت گیری قرار خواهند گرفت. به حرف های شرکت سازنده، برد ماشین برقی با پکیج باتری LFP تازه زیکر ۶۸۳ کیلومتر خواهد می بود. پکیج باتری‌های تازه لیتیوم آهن فسفات از شارژ فوق سریع حمایتمی‌کنند که توانایی احیای آن‌ها طی زمان کوتاهی را مقدور می‌سازد.

زیکر ادعا می‌کند که باتری تازه لیتیوم آهن فسفات به‌طور کامل در چین ساخته شده است. این باتری از سیستم ۸۰۰ ولتی حمایتمی‌کند که به لطف آن می‌تواند ۳۱۰ مایل (نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر) از برد ماشین را تنها طی ۱۵ دقیقه شارژ فوق سریع احیا کند. خودروساز چینی این چنین ادعا کرده است که این باتری‌ها در فصل زمستان کارکرد بهتری نسبت به محصولات رقیب ها دارند.

ادامه مطلب
افزونه‌های مرورگر می‌توانند رمز عبور و اطلاعات حساس شما را گردآوری کنند
زیکر از باتری‌های تازه خود رونمایی کرد، احیای ۵۰۰ کیلومتر برد در ۱۵ دقیقه! ۱۲

باتری تازه زیکر در کارخانه باتری متعلق به جیلی در استان ژجیانگ ساخته خواهد شد. سازنده این باتری‌ها Quzhou Jidian EV Tech است که یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به گروه هلدینگ جیلی به‌شمار می‌آید. همان گونه که اندکی قبل اشاره کردیم، زیکر ۰۰۷ نخستین ماشین تجهیزبه این باتری خواهد می بود که در ژانویه ۲۰۲۴ داخل بازار چین می‌بشود. پکیج باتری ۷۵.۶ کیلووات ساعتی ماموریت فراهم انرژی این ماشین برقی را بر مسئولیت دارد.

راندمان باتری LFP تازه زیکر، بالاتر از رقیب ها

به لطف منفعت گیری از مواد تازه گسترش‌یافته و طراحی ساختاری ساده، مقدار کارایی بسته باتری تازه به ۸۳.۷ درصد می رسد. خودروساز چینی ادعا می کند که این راندمان بالاتر از چیزی است که تعداد بسیاری از رقبای جهانی با باتری‌های LFP به‌دست آورده‌اند. این چنین زیکر ادعا می کند که افزایش چگالی انرژی ایمنی ماشین را به خطر نمی‌اندازد، چون بسته‌ها شش تست ایمنی سختگیرانه ازجمله نفوذ میخ انجام‌شده توسط مرکز ملی بازرسی و تست کیفیت خودروهای موتوری چین را پشت سر گذاشته‌اند.

ادامه مطلب
نسخه خارج از ایالات متحده هدست ویژن پرو از همه ویژگی‌های آن حمایتنمی‌کند!
آخرین مطالب
زیکر 007
زیکر از باتری‌های تازه خود رونمایی کرد، احیای ۵۰۰ کیلومتر برد در ۱۵ دقیقه! ۱۳

رقیب مهم زیکر در او گفت و گو گسترش باتری لیتیوم آهن فسفات، شرکت چینی CATL است. این شرکت در ماه آگوست ۲۰۲۳ پکیج باتری LFP با شارژ سریع را معارفه کرد که قادر است تا در ۱۰ دقیقه شارژ، ۲۴۸ مایل (نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر) از برد ماشین را احیا کند. حداکثر برد این پکیج باتری نیز ۴۳۴ مایل (نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر) خواهد می بود. همه محاسبات شرکت‌های چینی بر پایه چرخه کارکرد CLTC محاسبه شده است که چرخه مخصوص خودروهای برقی چینی است.

ادامه مطلب
مورد شگفت ماشین لباسشویی ال‌جی؛ مصرف 3.7 گیگابایت اینترنت روزانه!



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments