پاپ فرانسیس و مخالفانش؛ آغاز حذف مخالفان اصلاحات

پاپ فرانسیس و مخالفانش؛ اغاز حذف مخالفان اصلاحات » اصفهانیا


به گزارش «»- به نقل از دین آنلاین، پاپ فرانسیس به تازگی تصمیم گرفت یکی از پر سر و صداترین مخالفان خود، کاردینال بازنشسته، ریموند برک را از امتیازات خود از جمله مزایای مالی و اقامت در یک آپارتمان رایگان واتیکان محروم کند.

جوزف استریکلند، یکی از متحدان برک، محافظه‌کار و یکی دیگر از منتقدان برجسته پاپ در توییتی نوشت: «این عمل بی‌رحمی است که باید با آن مخالفت کرد». استریکلند می‌داند که قرار گرفتن در مسیر نارضایتی پاپ چطور است: ماه قبل، بعد از تحقیقات واتیکان در رابطه حکومت اسقف‌نشینش، او از سمت اسقف تایلر در تگزاس برکنار شد.

پاپ هفته قبل شرکت خود در کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد در دبی را لغو کرد، چون به علت مشکلات تنفسی ناشی از برونشیت حاد، نیاز به درمان با آنتی بیوتیک دارد.

ادامه مطلب
کتاب «برده سوم» منتشر شد » اصفهان امروز آنلاین

این آخرین مورد از رشته نگرانی‌های مربوط به حالت سلامت پاپ از جمله جراحی روده و بستری شدن در بیمارستان به علت برونشیت در اغاز سال جاری است . فرانسیس که این ماه ۸۷ ساله خواهد شد، بیشتر از ۱۰ سال است که پاپ بوده و حرف های‌است که اگر سلامتی‌اش از بین برود، بازنشسته خواهد شد.
او به گمان زیادً مشتاق است میراث خود را در برابر دسیسه‌های افرادی که به جستوجو تضعیف دیدگاه و اصلاحات او در کلیسای جهانی کاتولیک روم می باشند، نگه داری کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
چرا قبل از اکران «مست عشق» این موج منفی را برای پارسا پیروزفر راه انداختید؟/ عکس

برک در خط مقدم این مخالفان است. او آشکارا فرانسیس، دیدگاه‌ها و اصلاحاتش را در موضوعاتی چون کاتولیک‌های مطلقه، ازدواج مجدد آنها و این چنین اتحادیه‌های همجنس‌گرایان به چالش کشیده‌است.

برک علنا پاپ فرانسیس را به جستوجو کردن برنامه سیاسی مشخصی متهم کرد. او درمورد سخنان پاپ در حمایتاز نقش زیاد تر زنان در کلیسا او گفت: «متاسفانه مقصد برخی از افراد اراعه برنامه‌ای زیاد تر سیاسی و انسانی است تا کلیسایی و الهی.»

او او گفت که ماموریت‌اش این است که علنا سخن بگویید کند: «گوسفندان به شجاعت کشیشان وابسته‌اند که باید آنها را از زهر سردرگمی، نادرست و تفرقه محافظت کنند.» به گزارش آسوشیتدپرس، فرانسیس اخیرا در جلسه روسای دفاتر واتیکان او گفت که برک منبع اختلاف در کلیسا است و از امتیازات کاردینالی خود علیه کلیسا منفعت گیری می کند.

ادامه مطلب
فضیلت مناجات شعبانیه در کلام امام خمینی(ره) » اصفهانیا

مخالفت با پاپ فرانسیس چیز جدیدی نیست. او با نکوهش تمرکز قوت در دستان معدود و امتیازاتی که به خود اعطا کرده‌اند، با تعداد بسیاری در واتیکان مخالفت کرده است. او از ابتدای دوران پاپی او گفت که کلیسای کاتولیک باید به «کلیسای فقرا برای فقرا» تبدیل بشود و از مسائلی همانند مهاجرت، مبارزه با نابرابری و بحران آب و هوا حمایتکرده است.

به زمان ۱۰ سال، محافظه کاران در کلیسا به جستوجو تضعیف فرانسیس بوده‌اند، تلاش هایی که پاپ عمدتاً با اسایش انجام داده است. اما اکنون به نظر می‌رسد فرانسیس برای مقابله با مخالفانش مصمم‌تر است.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

آستین آیور، زندگی‌نامه‌نویس پاپ فرانسیس، این هفته نوشت: «سوالی که اکثر کاتولیک‌ها در جواب به تصمیم پاپ فرانسیس برای حذف امتیازات واتیکان کاردینال ریموند برک دارند، این نیست که «چرا او این کار را کرد»، بلکه « چه علتشد این عمل پاپ انقدر طول بکشد و سریعتر انجام نشود؟»

ادامه مطلب
سقوط 15 اصله درخت در اصفهان

«پاپ حیرت‌انگیزانه صبور است و دوست دارد به مردم شانس دوم بدهد. هرکسی که فعالیت‌ها، سخنرانی‌ها و دشنام‌های کاردینال سنت‌گرای آمریکایی را در دهه قبل جستوجو کرده باشد، از این که چطور به بورک اجازه داده شده است دائماً اقتدار پاپ را تضعیف کند و خود را در برابر پاپ به گفتن یک مقام ضد حکومتی قرار دهد، متعجب شده است. حرفه پردرآمدی که خود را نگهبان واقعی سنت مشخص می کند.»

هنگامی که زمان انتخاب پاپ تازه فرا می‌رسد، گردهمایی کاردینال‌ها از سراسر جهان، که به گفتن کنکلاو شناخته می بشود، زیاد پرشور خواهد می بود، چون جناح‌های گوناگون به جستوجو مطمعن از این می باشند که فرد مورد حمایتشان پیشتاز خواهد می بود.

برای بورک ۷۵ ساله، از دست دادن حقوق و آپارتمانش به دشمنی او با فرانسیس دامن می زند. این عمل فرانسیس به محبوبیت برک در محافل محافظه‌کار کاتولیک لطمه نمی‌زند و بر سخنرانی‌های پرسود و معامله های کتاب او تأثیری نخواهد گذاشت. و مهمتر از همه، او تا این مدت برگ برنده مهم را دارد: رای گیری در مجمعی که پاپ بعدی را انتخاب می کند.

ادامه مطلب
 اهدای تخمک در مراکز ناباروری جایز است؟ » اصفهانیا



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments