چرا ناصر طهماسب در سکوت خبری به خاک سپرده شد؟ » اصفهان امروز آنلاین

چرا ناصر طهماسب در سکوت خبری به خاک سپرده شد؟ » اصفهانیا


کیومرث طهماسب، پسر این هنرمند ضمن تایید خبر درگذشت ناصر طهماسب و خاکسپاری وی در سکوت خبری، او گفت: دو هفته قبل متاسفانه پدر دچار سکته مغزی شدند و طی این زمان در بیمارستان بستری بودند. چندین بیمارستان هم فقط به امید بهبودی ایشان عوض کردیم که متاسفانه روز قبل، یکم دی ماه به علت افت سطح هوشیاری ایشان از دنیا رفتند.

او این چنین خبرداد: مراسم خاکسپاری ایشان امروز صبح، شنبه دوم دی ماه در بهشت زهرا(س) در قطعه خانوادگی انجام شد.

پسر ناصر طهماسب درمورد این که چرا خبر درگذشت این هنرمند رسانه‌ای نشد؟ گفت: همان گونه که پدر را می‌شناسید همیشه برای خودشان حریم خصوصی قائل بودند و از حاشیه و رسانه‌ای شدن و او مباحثه به دور بودند؛ به همین خاطر ما به خواسته ایشان حرمت گذاشتیم و اول برای خودش و سپس خودمان صبر کردیم تا مراسم خاکسپاری انجام بشود تا این که امروز خودم خبر فوت ایشان را اظهار کردم.

ادامه مطلب
قصه مردمان چهارباغ، کتاب شد

به گزارش ایسنا، ناصر طهماسب در سال ۱۳۱۸ در جهرم متولد شد و فعالیت در دوبله را به طور حرفه‌ای از سال ۱۳۴۰ اغاز کرد. وی برادر ایرج طهماسب است. توانایی در اراعه تیپ‌های جدی و کمدی و لهجه‌های گوناگون از ویژگی‌های او می بود. صدای طهماسب یادآور نقش‌آفرینی بازیگرانی همانند هارولد لوید، جک نیکلسون، جیمز استوارت، کری گرانت، همفری بوگارت، هنری فوندا، استیو مک‌کوئین، گری کوپر، جین هکمن، آنتونی پرکینز، پیتر سلرز، دیوید جانسن، کوین اسپیسی، ایان ریچاردسون و… می بود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
کتاب «زن در تورات و انجیل» به چاپ دوم رسید » اصفهانیا

او افزون بر گویندگی نقش‌های اول، در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری به گفتن مدیر دوبلاژ و سرپرست گویندگان فعالیت داشته‌ است.

گویندگی به‌جای جک نیکلسون در «دیوانه از قفس پرید»، ریچارد دریفوس در «دختر خداحافظی»، داستین هافمن در «پاپیون»، لزلی هاوارد در «بربادرفته»، جانی سکا در «محمد رسول‌الله» و جهانگیر فروهر در «سوته‌دلان» (ساخته علی حاتمی، ۱۳۵۶) مثالهایی از آثار ماندگار او در دوبله است. این چنین به‌یادماندنی‌ترین نقش‌هایی که او گویندگی آن‌ها را در مجموعه‌های تلویزیونی به مسئولیت داشته‌است عبارت هستند از: جاناتان گرت در «در برابر باد»، فرمانده کسلر در «ارتش سری»، آقاجان با بازی نصرت کریمی در «دایی‌جان ناپلئون» تاثییر ناصر تقوایی، ابوالفتح با بازی علی نصیریان در «هزاردستان» تاثییر علی حاتمی و یوگی در کارتون «یوگی و دوستان».

۵۷۵۷



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

ادامه مطلب
عکس العمل شگفت صدا و سیما به سخنرانی تند حجت الاسلام اژه‌ای در شب قدر

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments