انجمن کارگردان‌های آمریکا در گسترش تنوع موفق عمل نکرده است

انجمن کارگردان‌های آمریکا در گسترش تنوع موفق عمل نکرده است » اصفهانیا


گزارش انجمن کارگردان‌های آمریکا (DGA) مشخص می کند که زنان ۱۶ درصد از فیلم‌های انتشار شده را از سال ۲۰۱۸ کارگردانی کرده‌اند و سهم کارگردان‌های غیرسفیدپوست هم ۱۷ درصد بوده است. تعداد کل پخش سینمایی تحت پوشش DGA از ۲۹۲ در سال ۲۰۱۸ به ۱۶۲ در سال ۲۰۲۲ افت اشکار کرده است، که به حرف های انجمن عامل مهمی در پایین ماندن تنوع در زمان‌های استخدامی بوده است.

در قسمت تلویزیونی اما تنوع زیاد بیشتری در کارگردانی چهره کرده و در دهه قبل به طور مداوم افزایش تحول در استخدام‌ها مشهود بوده است. برمبنای این گزارش در سال ۲۰۲۲، مقدار کارگردانی کارگردان‌های زن به ۳۸٪ رسیده و ۳۴٪ تولیدات هم توسط افراد رنگین‌پوست کارگردانی شده‌است.

لزلی لینکا گلاتر، رییس انجمن کارگردان‌ها او گفت: گرچه پیشرفت قابل‌توجهی در به کار گرفتن کارگردان‌های زن و غیرسفیدپوست در قسمت تولیدات اپیزودیک تلویزیونی حاصل شده اما در قسمت فیلم‌های بلند رشدی ناچیز یا بدون رشد در پنج سال قبل وجود داشته است.

ادامه مطلب
بیوگرافی احسان علیخانی و خانواده اش

در گزارش قبلی ۸ درصد از فیلم‌های پخش شده در بازه ۱۷-۲۰۱۳ توسط کارگردان‌های زن فیلمبرداری و ۱۳ درصد توسط کارگردانان رنگین پوست فیلمبرداری شده بودند.

برمبنای این گزارش به کار گرفتن هر دو گروه در طول یک دهه با نوسانات قابل توجهی در هر سال مواجه شده، اما به طور کلی، این اعداد به طور مداوم پایین باقی مانده است. چیزی که مشاهده نمی‌بشود یک روال صعودی ثابت است که نشان‌دهنده روال رشد پایدار است.

ادامه مطلب
«الکافی»؛ مستندی درمورد با اهمیت ترین کتاب حدیثی شیعیان » اصفهانیا

این گزارش نشان داد که در قسمت اولین کارگردان‌ها مقدار کارگردان‌های زن افزایش یافته و به ۲۷ درصد رسیده است. رنگین‌پوستان هم ۲۰ درصد کارها را در اولین توانایی خود کارگردانی کرده‌اند.

۲۲۰



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments