قیمت خودروهای وارداتی

نگاهی به قیمت خودروهای وارداتی تازه در بازار + جدول


بعد از گذشت دو سال و اجرای کُند فرمان آزادسازی واردات ماشین، بالاخره خودروهای وارداتی در تعدادی محدود به جاده‌ها و خیابان‌های ایران رسیده‌اند. مطابق انتظار کارشناسان و فعالان بازار ماشین، قیمت خودروهای وارداتی تازه با اختلاف قابل‌‌توجهی نسبت به نرخ کارخانه در بازار آزاد به ثبت رسیده است.

این چنین بخوانید: قیمت خودروهای وارداتی تازه در سامانه یکپارچه اظهار شد + جدول

برای مثال، کیا سلتوس که بزرگ‌ترین کراس‌اوور وارداتی برند کیا طی دور تازه واردات ماشین به‌حساب می‌آید، با بهایی بیشتر از چهار میلیارد تومان در بازار آگهی شده است. به عبارت دیگر، قیمت کیا سلتوس در بازار آزاد معادل دو برابر نرخ کارخانه‌ای این ماشین است. این اختلاف قیمت با شدت کمتر در رابطه دیگر خودروی کره‌ای، یعنی هیوندای الانترا نیز مشاهده می‌بشود.

نگاهی به قیمت خودروهای وارداتی تازه در بازار + جدول ۷

یقیناً این اختلاف قابل‌دقت در رابطه همه خودروها وجود ندارد؛ خودروی زوتی DL5 که توسط پارس ماشین به بازار ایران اراعه شده است، مشتری چندانی ندارد. این قضیه علتشده است که اختلاف قیمت این ماشین در بازار و کارخانه نسبت به دیگر خودروهای وارداتی چندان دیدنی نباشد. این چنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه در رابطه چانگان CS35 پلاس وارداتی سایپا نیز چندان دیدنی نیست. این چهار مدل تنها خودروهایی می باشند که تا بحال به مرحله شماره‌گذاری و تحویل به مشتریان رسیده‌اند.

ادامه مطلب
قیاس گوشی های سری گلکسی S24 سامسونگ با یکدیگر + جدول مشخصات
آخرین مطالب

جدول قیمت خودروهای وارداتی تازه و قیاس اختلاف آن‌ها با نرخ اراعه‌کننده:

ماشین قیمت اراعه‌کننده قیمت بازار مقدار اختلاف
کیا سلتوس ۲,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
هیوندای الانترا ۲,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
چانگان CS35 پلاس ۱,۲۷۴,۴۱۳,۰۰۰ ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۷۵,۵۸۷,۰۰۰
زوتی DL5 ۱,۰۵۹,۹۶۶,۰۰۰ ۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۱۰,۰۳۴,۰۰۰

آشکار است که به‌علت واردات کند و قطره‌چکانی خودروهای تازه، تأثیر قضیه واردات بر او گفت و گو کنترل قیمت‌ها زیاد ناچیز است. تا وقتی که تعداد گسترده‌ای از خودروهای وارداتی محبوب نظیر هیوندای الانترا، هیوندای توسان، کیا K5 (کیا اپتیما) و کیا اسپورتیج داخل بازار نشوند، بهای اتومبیل‌های خارجی کارکرده حاضر در بازار افت نمی‌یابد. واردات خودروهای چینی نیز تأثیر خاصی بر قیمت دیگر خودروها ندارد. درواقع این خودروها از دید مشتریان، رقیب دیگر محصولات مونتاژی به‌حساب می‌آیند و نمی توانند با دیگر محصولات خارجی رقابت کنند.

ادامه مطلب
ده مدل تازه به سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی اضافه شدند + جدول خرداد 1403_اصفهانیا



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments