صدا و سیمای ما میلی است نه ملی!/ورزش را از سیاست جدا کنید؛تراکتور قهرمان می شود

صدا و سیمای ما میلی است نه ملی!/ورزش را از سیاست جدا کنید؛تراکتور قهرمان می‌بشود


مرتضی رضایی: او نادر قاضی پور است؛سال ها نماینده مردم در مجلس بوده و زیاد تر با آن لهجه خاصی که داشت به شهرت رسید.حنجره ای که برای برای شهر و کشورش باد می کرد و تا این مدت هم که تا این مدت است تفاوت های بسیاری با زیاد از نمایندگان مجلس دارد.برای مثال او تعارف نمی کند،شوخ طبع است و بعضی اوقات هم با کنایه سخن هایی که نمی خواهد به نقل از خودش نوشته بشود را نقل می کند.نادر قاضی پور یک روز به خبرآنلاین آمد و در لابلای همه او گفت و گو های سیاسی اش مقداری هم درمورد ورزش سخن زد.او یک جایی در دل مصاحبه اش در عکس العمل به این سوال که با وجود گذشت سال ها از وجود تراکتور در لیگ برتر این تیم تا این مدت قهرمان نشده است او گفت:«نمی گذارند.هر زمان یکی از همشهریان من،یک ترک اصیل را گذاشتند بالای سر تیم آن زمان این تیم قهرمان می بشود.»

آقای قاضی‌پور شما یکی از نماینده‌های پیگیر ورزش به خصوص فوتبال بودید؛ تا این مدت هم فوتبال را جستوجو می‌کنید؟

من فوتبالی نیستم ولی تیم تراکتور را دوست دارم. چون مردم ایران آن را دوست دارند. ارومیه هم مهد والیبال است. من قبل از انقلاب کشتی می‌گرفتم و سال ۱۳۵۴ برای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رفتم. سپس از انقلاب هم مدتی جودو کار می‌کردم و عضو تیم ملی بودم.

وزنه‌برداری چطور؟

آخرین مطالب
ادامه مطلب
عکس‌| واکنش رسمی سپاهان به رای بازی با الاتحاد » اصفهان امروز آنلاین

نه. قبل از سوالات شما یک مطلبی را بگویم. جمهوری اسلامی ایران زیاد به ورزش اهمیت نداده است. رهبر انقلاب حرف های ایران قوی، ورزش قوی. اخیرا هم ورزشکاران در محضر ایشان وجود داشتند. مسئولان سرزمین باید به ورزش اهمیت دهند. الآن در دوومیدانی که بیشترین مدال را دارد، اندوخته‌گذاری کم است. ما در ۳ ورزشی که پیامبر اصرار کرده یعنی تیرانداری، شنا و سوارکاری مقام نداریم. الآن یک خانم ورزشکار در دوومیدانی ۴۰۰ متر را مدال طلا می‌گیرد و پرچم بالا می‌رود، همه بلند خواهد شد و به او احترام می‌گذارند. ما برای پیروزی در جهان و این همه هزینه باید به ورزش اهمیت دهیم و فدراسیون‌ها را فعال کنیم تا ایران در همه مسابقات ورزشی وجود فعال داشته باشد و بتوانیم قله‌های ورزش را فتح کنیم.

اخیرا همانند این که مطرح اصلاح مالیات‌ها به مجلس رفته و بند ۱۳۴ که معافیت فدراسیون‌های ورزشی از مالیات است را می‌خواهند حذف کنند. این برای ورزش اتفاق بدی است.

دولت باید هزینه‌های ورزشی را جزو مالیات حساب کند که نمی‌کند. یک درصد از درآمدهای ملی باید صرف ورزش بشود که نمی‌بشود. فدراسیون‌ها کار انتفاعی نمی‌کنند و باید معاف شوند. برای مثال فدراسیون وزنه‌برداری، پولی می‌گیرد که باید برای مسابقات هزینه کند و به هیچ گفتن نباید بابت آن مالیات دهد. من انتظار دارم خبرنگاران گرامی پیگیر فرمایشات رهبر انقلاب در همه سطوح جامعه باشند. ما ورزش را باید از آموزش و پرورش اغاز کنیم و حتی در نیروهای مسلح هم فعال باشیم. اگر بتوانیم به همه مردم ایران از نونهالان و نوجوانان ژیمناستیک و دوومیدانی که پایه همه ورزش‌ها است را آموزش بدهیم، تعداد بیماران بیمارستان‌ها و پرونده‌های دادگاه کم می‌بشود. نیروهای مسلح ما هم دارای سربازان قوی و شجاع خواهد می بود. در ورزش اگر یک میلیون اندوخته‌گذاری کنیم، ۱۰۰۰ میلیارد هزینه در بهداشت کم خواهد شد. ما باید به ورزش اهمیت بدهیم. من در مجلس پیگیر شدید بودم که باشگاه‌های بدنسازی بسته نشوند. در تهران ۵۰۰۰ باشگاه داریم و در هر کدام ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفر ورزش می‌کنند که این خودش مبارزه با اعتیاد است. هر چه مقدار باشگاه‌های ما زیاد تر باشند، تعداد زندانیان و معتادان کم می‌بشود. از شما می‌خواهم پیگیر فرماشیات رهبری باشید.

ادامه مطلب
عکس‌| پوستر اختصاصی AFC برای رکورد اختصاصی تیم ملی » اصفهانیا

تا این مدت بازی‌های تراکتور را جستوجو می‌کنید؟ آخرین بازی‌اش را دیدید؟

بله سوم جدول است.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

تراکتور در این سال‌ها به لیگ برتر آمده ولی تا این مدت قهرمان نشده است.

هر زمان یک ترک در راس باشد، تراکتور قهرمان می‌بشود. نمی‌گذارید و حق ما را می‌خورید!

چه فردی حق شما را می‌خورد؟

شما.

یعنی قبول دارید که هواداران می‌گویند نمی‌گذارند قهرمان شویم؟

ما انقدر قوت داریم که استادیوم آزادی را در چند ساعت پر کنیم. هیچکس در ایران به اندازه ما تراکتوری‌ها طرفدار ندارد. ما ۴۰ میلیون ترک هستیم که همه طرفدار تراکتور هستیم. حتی برخی فارس‌ها هم طرفدار تراکتور می باشند.

در جهان سپس از رئال مادرید تراکتور بیشترین طرفدار را دارد؟

نه در ایران بیشترین هوادار را داریم. در کشورهای همسایه هم طرفدار داریم.

ادامه مطلب
بیوگرافی حامیم و همسرش

تراکتور کی قهرمان می‌بشود؟

شما ورزش را از سیاست جدا کنید، تراکتور قهرمان می‌بشود.

یعنی سیاسیون دوست ندارند تراکتور قهرمان بشود؟

گفتم هر زمان یک ترک در راس باشد تراکتور قهرمان می‌بشود.

درمورد پرونده ویلموتس سخن بگویید کنیم. چه مقدار در جریان بودید؟

من در جریان نبودم. کلا نیستم.

حق پخش تلویزیونی چه وقتی حل می‌بشود؟

صدا و سیما، صدای میلی است و یکه‌تازی می‌کند. برای مثال در انتخابات علیه تعدادی کاندیدا سخن بگویید می‌کند. این در شاهن نظام جمهوری اسلامی نیست که صدا و سیمای آن اینطور برخورد کند. هر باشگاه هزینه خودش را دارد و باید حق پخش را بدهند که بخشی از هزینه‌ها جبران بشود.

در مجلس برای حق پخش جنگیدید؟

من طرفدار کارگران بودم و زیاد تر انرژی‌ام را صرف کارگران و کشاورزان مظلوم می‌کنم.

صدا و سیمای ما میلی است نه ملی!/ورزش را از سیاست جدا کنید؛تراکتور قهرمان می شود

درمورد VAR می‌انها گفتند که نمی‌بشود این سیستم داخل ایران بشود اما شد و مشکلی هم پیش نیامد.

ما باید بهترین تکنولوژی روز را داشته باشیم. اگر بهترین تکنولوژی را داشته باشیم و از ۲۰ جهت فیلمبرداری کنیم، داور نمی‌تواند نادرست کند.

الآن طرفدار تیم‌ها می‌گویند اگر VAR داخل بشود پرسپولیس قهرمان نمی‌بشود. موافقید؟

من به این کاری ندارم و برای همه تیم‌های ایران در مسابقات خارجی اهمیت قائلم و تشویق‌شان می‌کنم. سپاهان و ملوان و پرسپولیس و … با کشورهای خارجی مسابقه دهند، دعا می‌کنم برنده شوند. در داخل هم برای همه طرفداران احترام قائلم، به شرطی که آن‌ها هم فحاشی نکنند. طرفداران پرسپولیس تیم‌شان را قشنگ تشویق می‌کنند و این تشویق‌ها باشد، تیم رشد می‌کند. ما باید به هواداران احترام بگذاریم و به آن‌ها در ورزشگاه امکانات بدهیم که همراه شوند و حمایتکنند تا فوتبال ما پیشرفت کند و جهانی بشود. اگر تیم ملی ما یکی از ۳ تیم برتر جهان می بود حتما میلیاردها تومان درآمد به کشورمان می‌آمد. از هر تیم ۲۰ – ۳۰ نفر به کشورهای دیگر می‌رفتند و قرارداد می‌بستند که این پول داخل کشورمان می‌شد.

ادامه مطلب
به جمع تاریخ سازان استقلال خوش آمدی! » اصفهانیا

با وجود زنان در ورزشگاه موافق هستید؟

من ناموافق این نوشته نیستم اما باید چهارچوبش مراعات بشود. احترام مردم را نگه داری کنند و جای مناسب بدهند.

در تبریز زنان می‌توانند به ورزشگاه‌ها بروند؟

خبری ندارم ولی در ارومیه به سالن والیبال آمده بودند.

اخیرا حواشی بسیاری درمورد حواله مالیات ماشین به وجود آمد. نظر شما چیست؟

ما برای این که استبدادی نشود، توزیع قوت را بیشتر از حد کرده‌ایم. هنگامی فردی اجازه می‌دهد ورزشکاران ما ماشین بیاورند، همان موقع باید پلاک می‌کردند و تحویل می‌دادند. اینطوری نیست که شما بگویید بیاورید، من بگویم بیخود کرده‌اید. این به زیان سرزمین و مملکت ماست. اگر انها گفتند، ورزشکاران با این شرایط داخل کنند، باید در مرز پلاک می‌شد و سوار می‌شدند.

الآن اعتراض شده که چرا به بقیه ورزشکاران نمی‌دهند؟

ما تشکیلات کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش را داریم که می‌توانند در هیات دولت مصوبه بگیرند. من کاری به این ندارم ولی فردی که آورده باید پلاک بشود. یقیناً اشکالی ندارد به بقیه مدال‌آوران هم بدهند. مگر چند نفر می باشند؟

این رانت نیست؟ چرا مردم عادی نتوانند؟

نه من رانت نمی‌بینم. این تشویق است که پرچم را بالا برده‌اند.

ولی این کار را نکردند و ناکامی خوردند!

من کلا می‌گویم. هر ورزشکاری که خارج از سرزمین برای ایران ورزش می‌کند، برای من محترم است و برد و باخت در مرحله بعدی قرار دارد. رفتن به مسابقات جهانی کار هر فردی نیست و باید از آن‌ها تقدیر بشود. افرادی که مدال آوردند زیاد تر تقدیر شوند.

ادامه مطلب
زمان برگشت بیرانوند به میدان ها اشکار شد » اصفهانیا

تقدیر ۱۰۰ میلیاردی؟

شما حساب کنید هنگامی رهبر می‌گوید ورزش قوی داشته باشیم، باید هزینه کنیم و مفت نمی‌بشود. باید برای مثال در دوومیدانی هزینه کنیم و آنقدر قوی شویم که ۱۰۰ مدال المپیکی بگیریم.

علاقه خاصی به دوومیدانی دارید!

دوومیدانی و ژیمناستیک پایه همه ورزش‌ها می باشند. فوتبالیست خوب باید خوب بدود. وزنه‌بردار باید بدن قوی داشته باشد.

نظرتان درمورد وزیر ورزش چیست؟

تا این مدت به نظر من جدال او با هیات دولت ندیدیم که برای قهرمانان دانشگاه بگیرد یا با وزیر دفاع بیاید آخر خدمت بگیرد. تا این مدت چیزی ندیده‌ایم ۳۰-۴۰ درصد انرژی گذاشته و باید زیاد تر تلاش کند. باید در هیات دولت دعوا کند و هزینه‌ها را بگیرد که جزو مالیات محسوب بشود.
یک ماه دیگر تیم ملی با هدایت امیر قلعه‌نویی به جام ملت‌ها می‌رود. نظر شما چیست؟

امیر قلعه‌نویی مربی داخلی و فرزند خودمان است. نیرو و شیرمرد ایران است و هرچه به او برسیم برای خودمان است. جای این که به یک خارجی برسیم که آخر هم از ما شکایت کند. ما دعا می‌کنیم قلعه‌نویی و تیمش موفق بشود و از او و بازیکنانش حمایتمی‌کنیم. الان هنگامی است که باید دست او را بگیریم.

یک حواله هم برای جام ملت‌ها بدهیم!

نه شما مزاح می‌کنید. با ورزش نمی‌توان اینطوری برخورد کرد و زیاد مهم است. ما از قلعه‌نویی حمایتمی‌کنیم که برای ایران مقام بیاورد.

صدا و سیمای ما میلی است نه ملی!/ورزش را از سیاست جدا کنید؛تراکتور قهرمان می شود

۲۵۸ ۲۵۸



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments