ژاپن احتمالاً با مأموریت آرتمیس ناسا اولین فضانورد خود را به ماه می‌فرستد

ژاپن به گمان زیادً با مأموریت آرتمیس ناسا اولین فضانورد خود را به ماه می‌فرستد


ایالات متحده و ژاپن درحال مذاکره برای وجود یک فضانورد ژاپنی در مأموریت آینده آرتمیس می باشند. مأموریت آرتمیس تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۵ فضانوردان آمریکایی را به سطح ماه رساند. پیش از این، «کاملا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا حرف های می بود که این مأموریت بین‌المللی خواهد می بود و یک غیرآمریکایی هم فضانوردان ناسا را همراهی خواهد کرد. او به ملیت این فضانورد اشاره نکرد و اکنون به نظر می‌رسد یک فضانورد ژاپنی در این مأموریت وجود خواهد داشت.

بر پایه گزارش The Japan Times، کاملا هریس چند روز قبل او گفت که ایالات متحده تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۹ یک فضانورد بین‌المللی، فضانوردان آمریکایی را به سطح ماه همراهی کند، بااین‌حال، او نگفت که فرد مورد نظر از کدام سرزمین است. درهمین‌حال، «فومیو کیشیدا»، نخست وزیر ژاپن در نشست ستاد راهبردی گسترش فضایی قبول کرد که این دو سرزمین در حال تسریع مذاکرات می باشند.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی «مرلین مونرو»، بازیگر مشهور هالیوود، معارفه شد

همکاری ژاپن و آمریکا در کاوش ماه

ژاپن به گمان زیادً با مأموریت آرتمیس ناسا اولین فضانورد خود را به ماه می‌فرستد ۷

تا این مدت فرستادن فضانورد ژاپنی از سوی دو سرزمین قبول نشده است، اما با دقت به شراکت این دو سرزمین و نقش مستمر ژاپن در مأموریت‌های اکتشاف فضایی، گمان دارد آمریکا و ژاپن با هم در کاوش ماه همکاری کنند.

آژانس فضایی ژاپن (JAXA) و ناسا در قبل نیز باهم کار کرده‌اند. ژاپن این چنین در پروژه‌های دیگر ناسا، از جمله ساخت دروازه ماه، که یک پایگاه به دور این کره است، شراکت خواهد کرد. با دقت به این همکاری‌ها، منطقی به نظر می‌آید که فضانورد بین‌المللی مأموریت آینده آرتمیس از ژاپن باشد. احتمالا در سال ۲۰۲۴ اخبار بیشتری درمورد این همکاری به دست آید.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
راه‌اندازی برنامه سیاره زنده توسط آژانس فضایی اروپا_اصفهانیا

مأموریت آرتمیس ۲ ناسا چهار فضانورد از ایالات متحده و کانادا را با فضاپیمای Orion به ماه خواهد فرستاد. این مأموریت اکنون برای پرتاب در نوامبر ۲۰۲۴ (آبان ماه ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده است. ناسا امیدوار است تا سال ۲۰۲۸ سفرهای سالانه‌ به ماه را فراهم کند.

علاوه‌بر برگشت دادن انسان به ماه و پیشبرد اکتشافات ماه، مقصد نهایی برنامه آرتمیس کاوش مریخ است.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments