اولین فضانورد سوئیسی توسط شاتل پرواز کرد

اولین فضانورد سوئیسی توسط شاتل پرواز کرد


۲۸ دسامبر ۱۹۹۹، فضانوردان اروپایی «کلود نیکولیه» و «ژان فرانسوا کلرووی» و پنج فضانورد دیگر در شاتل فضایی دیسکاوری به زمین بازگشتند.

این مأموریت برای سرویس‌دهی به تلسکوپ فضایی هابل پرتاب شد. در طول پرواز، نیکولیه اولین فضانورد اروپایی شد که توسط شاتل به فضا راه یافت؛ چون او با فضانورد انگلیسی‌تبار «مایکل فوئل» در یک توقف شش ساعته در فضا کار می‌کرد.

اولین فضانورد سوئیسی توسط شاتل پرواز کرد ۷

دومین روز پرواز، نیکولیه و فوئل با پیروزی کامپیوتر تلسکوپ را جانشین کردند و قابلیت‌های هابل را به‌طور چشمگیری افزایش دادند و هزینه‌های عملیاتی را به‌طور چشمگیری افت دادند.

کلرووی، مهندس پرواز مأموریت، تخصص خود را به‌گفتن اپراتور مهم بازوی رباتیک شاتل در اطراف تلسکوپ در محفظه بار مدارگرد، به اثبات رساند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اولین تصاویر از زیر پوسته دستگاه هوش مصنوعی Humane انتشار شد_اصفهانیا

مقصد مهم این مأموریت جایگزینی شش ژیروسکوپ تلسکوپ می بود. از ماه نوامبر، بعد از ناکامی ژیروسکوپ چهارم، تلسکوپ کار نمی‌کرد. این تلسکوپ طی دو یا سه هفته آینده آزمایش شد.

علاوه بر جایگزینی همه ژیروسکوپ‌های تلسکوپ، سرنشینان تجهیزات هابل را نیز جانشین کردند که یا در محیط سخت فضایی تخریب شده بودند یا می‌توانستند با فناوری به‌روزتر جانشین شوند.

نیکولیه در زندگی حرفه‌ای بعدی خود در شعبه EVA دفتر فضانوردی کار کرد و پیش از بازنشستگی در سال ۲۰۰۷، فضانورد مهم ESA در مرکز فضایی جانسون (JSC) در هیوستون، تگزاس می بود.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments