اپل در 2023 طولانی‌ترین روند افت درآمد دو دهه گذشته خود را تجربه کرد

اپل در ۲۰۲۳ طویل‌ترین روال کم شدن درآمد دو دهه قبل خود را توانایی کرد


در سال ۲۰۲۳ اپل با طویل‌ترین افت درآمد خود در ۲۲ سال قبل مواجه بوده و در چهار فصل متوالی افت فروش را گزارش کرده است. مسائل سخت‌افزاری آیفون‌ها و لپ‌تاپ‌های اپل، اراعه‌نکردن مدل‌های تازه آیپد در سال ۲۰۲۳ و ممنوعیت تازه فروش اپل واچ‌ها در آمریکا نیز جهت افت شدت رشد سهام این شرکت شده است.

بر پایه گزارش CNBC، در اغاز به‌آخر‌رسیدن سال ۲۰۲۳، اگرچه اپل ناظر افزایش ۵۴ درصدی قیمت سهامش بوده، اما درمقایسه با رقیب ها و همتایان خود کارکرد ضعیفی داشته است. از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا به امروز، سهام انویدیا ۲۴۴ درصد، متا ۱۸۴ درصد، تسلا ۱۳۰ درصد، آمازون ۷۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ رشد داشته‌ است. حتی سهام مایکروسافت نیز با افزایش ۵۶ درصدی، از مقدار رشد سهام اپل جلوتر است.

ادامه مطلب
راهنمای خرید هدفون - تابستان ١۴۰٢

عوامل افت درآمد اپل در سال ۲۰۲۳

اپل در ۲۰۲۳ طویل‌ترین روال کم شدن درآمد دو دهه قبل خود را توانایی کرد ۷

در سال مالی ۲۰۲۳ اپل که در ماه سپتامبر (شهریور ۱۴۰۲) به آخر رسید، درآمد کوپرتینویی‌ها با ۳.۴ درصد افت به ۲۸.۳ میلیارد دلار رسید. بر پایه برآورد تازه، فروش آیپد از این نیز بدتر بوده و ۱۵ درصد افت داشته است.

این چنین فروش مدل‌های تازه اپل واچ چند روز قبل از کریسمس به علت اختلاف مالکیت معنوی با شرکت مسیمو در فروشگاه‌های اپل متوقف شد. بعد از خواست تجدیدنظر در اواخر دسامبر، این ساعت‌ها موقتاً به قفسه‌های فروشگاه‌ها بازگردانده شدند، اما تحلیل‌گران تخمین می‌زنند که اپل در طول این ممنوعیت مختصر، روزانه ۱۳۵ میلیون دلار از فروش خود را از دست داده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
نقد و بررسی آیفون ۱۵ پرو مکس؛

کامپیوترها و لپتاپ‌های مک نیز فروش خوبی نداشته‌اند. این لپتاپ‌ها که ارتقا چندانی نسبت به نسل قبلی خود اشکار نکردند، کاربران را به خرید ترغیب نمی‌کنند. فروش کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌های مک در سال مالی ۲۰۲۳ تقریباً ۲۷ درصد افت یافته و به ۱۰.۲ میلیارد دلار رسیده است.

اپل برای برگشت به رشد درآمد و نگه داری قیمت بازار ۳ تریلیون دلاری خود، به محصولات جدیدی نیاز دارد. این شرکت اغاز سال آینده میلادی با اراعه اولین هدست حقیقت مجازی خود، با قیمت ۳.۴۹۹ دلار، احتمالا بتواند مقداری درآمدش را بهبود ببخشد. با فکر این که اپل ۴۰۰ هزار هدست اراعه کند، درآمد ویژن پرو در سال آینده نزدیک به ۱.۴ میلیارد دلار خواهد می بود.

هدست ویژن پرو اولین دستگاه کاملاً تازه اپل از زمان معارفه اپل واچ است و تنها در فروشگاه‌های اپل به فروش خواهد رسید. اراعه این هدست می‌تواند برای محصولات حاضر اپل نیز سودمند باشد.

ادامه مطلب
نمایشگر آیفون 16 پرو به گمان زیادً 20 درصد روشنایی بیشتری خواهد داشت_اصفهانیا



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments