بسته‌های اینترنت  گنجشک به جای قناری

بسته‌های اینترنت  گنجشک به جای قناری » اصفهانیا


بعد از مدتی که او گفت و گو افزایش تعرفه‌های اینترنتی در فضای مجازی و بین کاربرها داغ شده می بود بالاخره اظهار شد با افزایش ۳۴ درصدی این تعرفه‌ها موافقت شده است. او گفت و گو‌هایی که چند سالی است می‌بشود. مدتی هم هست که کاربران از عدم کیفیت و شدت ملزوم اینترنت‌های در اپراتورهای گوناگون حس رضایت نمی‌کنند

 بعد از مدتی که او گفت و گو افزایش تعرفه‌های اینترنتی در فضای مجازی و بین کاربرها داغ شده می بود بالاخره اظهار شد با افزایش ۳۴ درصدی این تعرفه‌ها موافقت شده است. او گفت و گو‌هایی که چند سالی است می‌بشود. مدتی هم هست که کاربران از عدم کیفیت و شدت ملزوم اینترنت‌های در اپراتورهای گوناگون حس رضایت نمی‌کنند و هر روز از قطعی‌ها و شدت پایین آن گله می‌کنند. اپراتورها هم در بین دوراهی افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی و افت خدمات یا شدت آن مانده بودند و خواست افزایش قیمت‌ها را داشتند.
دو سالی هم دولت سیزدهم تلاش کرد که با همان تعرفه‌های اسبق و بدون تحول قیمت‌ها کار را جلو ببرد؛ اما انگارً دیگر موفق نشد در برابر خواست‌های اپراتورها مقاومت کند و به خواسته آن‌ها تن داد. خواسته‌ای که هر چند کام کاربران را تلخ کرده؛ اما یک شرطی هم در بین آن گذاشته شده و آن هم‌افزایش ۳۰ درصدی شدت و کیفیت خدمات است. دلنشین‌تر این که هم‌زمان با مطرح این اظهارات برخی مدیران وزارت ارتباطات موضع این وزارتخانه در برابر افزایش تعرفه خدمات اینترنتی را گفتن می‌کردند و حتی وزیر ارتباطات آب پاکی را روی دست اپراتورها ریخت. وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هفته پیش هیئت دولت درمورد خواسته سرویس‌دهندگان اینترنتی به خبرنگاران او گفت: «ما در دولت به جستوجو سود اپراتور نیستیم و رویکرد ما رسیدن به مقصد افزایش کیفیت اینترنت است.»  در آخرین اظهارنظر هم عیسی زارع‌پور به‌صراحت حرف های می بود که خبری از افزایش دوبرابری تعرفه‌ها نخواهد می بود. اما در این روزها می‌گوید: شرایط تورمی چند سال تازه، علتشده که او گفت و گو افزایش قیمت در همه حوزه‌ها نقل باشد و این چیزی نیست که اختصاصی شرکت‌های اینترنتی باشد.

ادامه مطلب
ترکیب برنده برای احیای زاینده‌رود » اصفهانیا

 اما جدای از این که آیا این مقدار افزایش قیمت در تعرفه‌ها منطقی است یا خیر و این که اپراتورها و سرویس‌دهندگان اینترنتی به همین مقدار تعرفه‌ها بسنده می‌کنند یا با ترفندهای گوناگون تلاش در افزایش آن خواهند داشت یا خیر یک او گفت و گو است و قضیه دیگر بر سر کیفیت و شدت سرویس‌ها است. کاربران در همین چند روز هم از عدم کیفیت سرویس‌ها گله کرده‌اند. کاربرانی که تا دیروز از حالت نامشخص فیلترینگ غمگین بودند و برای کسب‌وکارهایی که بر بستر فضای مجازی تشکیل کرده بودند ناچار به خرید بسته‌های فیلترشکن علاوه بر بسته‌های اینترنتی بودند اکنون با این افزایش قیمت‌ها مشکلاتشان بیشتر از قبل خواهد شد.
انحصاری بودن بازار خدمات اینترنت و عدم رقابتی بودن آن هم یکی از چالش‌های اساسی است که با آن مواجهیم. احتمالا اگر این انحصار شکسته می‌شد آن زمان کاربران قوت انتخاب بیشتری داشتند تا بین تعرفه و قیمت و شدت و کیفیت یکی را انتخاب کنند نه فقطً تابع بسته‌هایی باشند که چند اپراتور خاص برایشان دیکته می‌کنند.
کاربران امروز یک خواسته به حق دارند و آن هم‌افزایش کیفیت در روبه رو افزایش تعرفه‌ای است که صورت‌گرفته است. باید نشست و دید که آیا مسئولان پای حق کاربران هم خواهند ایستاد و نظارت بر سرویس‌های اراعه شده می‌کنند یا نه.

ادامه مطلب
انفجار گاز پیکنیک 4 مصدوم در پی داشت



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments