خطر در کمین اپل؛ دولت آمریکا می‌خواهد انحصار اپ استور را بشکند

خطر در کمین اپل؛ دولت آمریکا می‌خواهد انحصار اپ استور را بشکند


اپل در سال ۲۰۲۴ با مجموعه‌ای از تصمیمات رگولاتوری روبه رو خواهد شد که می‌تواند آینده کسب‌وکار خدمات آن‌ها را تعیین کند. این کسب‌وکار عظیم که درآمد سالانه ۸۵ میلیارد دلاری دارد، به‌اختصاصی از سوی وزارت دادگستری آمریکا به‌خاطر سیاست‌های اپ استور زیر ذره‌بین قرار گرفته و با خطرات مختلفی مواجه است.

به‌گزارش فایننشال تایمز، کاخ سفید در حال تشدید فشارها علیه چیزی است که از آن با گفتن قوت بی‌حدوحصر شرکت‌ها یاد می‌بشود. «جاناتان کانتر»، رئیس واحد ضدانحصار وزارت دادگستری ایالات متحده که از نوامبر ۲۰۲۱ مشغول فعالیت در این سمت است، بی‌پرده اظهار کرده که می‌خواهد پرونده‌های بسیاری را علیه شرکت‌های آمریکایی به جریان بیندازد.

وزارت دادگستری با همه توان علیه اپ استور اپل به پا می‌خیزد

واحد او چند سالی است که سیاست‌های اپ استور اپل را زیر نظر گرفته، و به حرف های کانتر، با همه توان در این عرصه عمل خواهد کرد. با آخر دوره ریاست جمهوری «جو بایدن»، به گمان زیادً دوره ریاست او هم روبه‌پایان می‌رود، در نتیجه، زمان مقداری برای کانتر وجود خواهد داشت تا عمل های مورد نظر خود را انجام دهد.

ادامه مطلب
با سختی اتحادیه اروپا حساب گسترش‌دهنده اپیک گیمز مجدد فعال شد
خطر در کمین اپل؛ دولت آمریکا می‌خواهد انحصار اپ استور را بشکند ۷

وزارت دادگستری آمریکا می‌خواهد اپل را به حذف انحصار اپ استور در توزیع اپلیکیشن‌های آیفون وادار کند. این وزارت‌خانه می‌خواهد اپل در آمریکا به کاربران اجازه منفعت گیری از فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث را بدهد و کاربران بتوانند اپ‌ها را از منبع های جانبی نصب یا سایدلود کنند.

پیش‌تر اتحادیه اروپا از طریق قانون DMA اظهار کرده می بود که اپ استور باید سیاست‌های انحصارطلبانه خود را کنار بگذارد. به گمان زیاد اپل نیز از این قانون تبعیت می‌کند و به کاربران اروپایی خود اجازه سایدلودینگ را می‌دهد. اما سازمان‌های آمریکایی نمی‌خواهند این استثنا تنها برای کاربران اروپایی در نظر گرفته بشود. آن‌ها باور دارند که کاربران آمریکایی هم لایق این آزادی می باشند.

ادامه مطلب
مایکروسافت در سال 2020 برای فروش بینگ با اپل مذاکره کرده بود

افزون‌براین، در گزارشی تازه حرف های شده است که ژاپن هم در حال آماده‌کردن قوانینی است تا اپل را به اراعه قابلیت سایدلودینگ در آیفون وادار کند. در نتیجه، سال سختی پیش روی اپل قرار دارد و باید دید در نهایت قفل آیفون در حوزه اپلیکیشن‌ها شکسته می‌بشود یا خیر.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments