یحیی: این بهترین تصمیم در بهترین زمان است!

این بهترین تصمیم در بهترین زمان است! » اصفهانیا


پنج سال وجود در پرسپولیس و در نهایت دستیابی به همه افتخارات ممکن با سرخپوشان. سرمربی پرسپولیس سپس از دیدار برابر مس رفسنجان از قطع همکاری با این تیم خبر داده و این بار یقیناً تصمیم او قاطعانه و بدون برگشت به نظر می‌رسد.

با این حال با دقت به تکرار چندباره این چنین رفتاری از سوی یحیی گل‌محمدی، استعفای او این بار هم با عکس العمل‌هایی در فضای مجازی از سوی هواداران رقیب و حتی خودی همراه شده است. این هفتمین باری است که سرمربی سرخ‌ها از قطع همکاری خود با این تیم خبر می‌دهد و یقیناً در همه شش بار قبلی او به رختکن تیمش بازگشته و همین قضیه علتشده تا این بار هم فردی قطع همکاری‌اش را جدی نگیرد؛ خصوصا این که این بار هم این تصمیم در مقطع فیفادی و تعطیلی لیگ بوده و این گمانه‌زنی که سرمربی سرخ‌ها بار دیگر در آخر تعطیلات تمرینات را از سر بگیرد، زیاد است.

اما پیگیری‌های خبرنگار افتاب وطن مشخص می کند که سرمربی سرخ‌ها روی تصمیم خود به جمع‌بندی نهایی رسیده و قاطعانه تصمیم گرفته که علی‌رغم باقی ماندن نیم فصل از قراردادش، به همکاری خود آخر دهد. او در جمع دوستانش روی این نوشته اصرار کرده که قصدی برای برگشت ندارد و این بار برخلاف همه دفعات قبلی، هیچ موضوعی نمی‌تواند او را ترغیب کند که از تصمیمش مختصر بیاید.

ادامه مطلب
امیدوارم استقلال برنده دربی باشد اما از حقم نخواهم گذشت » اصفهانیا

در ادامه فارغ از حواشی و گمانه‌زنی‌هایی که درمورد گزینه‌های جانشینی یحیی گل‌محمدی نقل شده، به دلایل این مربی برای این چنین تصمیمی در مقطع جاری خواهیم پرداخت.

پرسپولیس در کورس مدعیان
پرسپولیس علی‌رغم همه انتقاداتی که متوجهش می بود، در نهایت با یحیی گل‌محمدی نیم فصل را در کورس مدعیان و اختلافی دو امتیازی با صدر به آخر رساند. آنها به زعم سرمربی این تیم شانس قهرمانی خود را نگه داری کردند تا فردی مدعی نشود که یحیی با فرار از رقابت و کم شدن شانس قهرمانی این تیم، پا بعد کشیده است.

ادامه مطلب
عکس| رونمایی از مدال قهرمانی استقلال در آسیا » اصفهانیا

زمان ۴۵ روزه برای آشنایی و آماده‌سازی
لیگ برتر تعطیل شده است. این بزرگترین گله های‌ و یقیناً انتقادی است که مدام به یحیی گل‌محمدی می‌بشود که چرا هر بار در تعطیلی لیگ تصمیم به استعفا می‌گیرد. یحیی اما این بار هم در زمان ۴۵ روزه تعطیلی لیگ تصمیم گرفته استعفا بدهد و از این جهت دست باشگاه را برای انتخاب سرمربی تازه و وجود وی و آماده‌سازی و نقل و انتقالات مطابق تفکر گزینه تازه باز گذاشته است. این احتمالا بزرگترین لطف یحیی برداشت بشود که در مقطع مناسبی از فصل تصمیم به کناره‌گیری گرفته تا باشگاه و احتمالا سرمربی تازه، زمان ملزوم برای اتفاقات مهمی که در نظر دارند را داشته باشد.

میزبانی از مدعیان در نیم فصل دوم
پرسپولیس بازی‌های مهم و در کورس خود را با مدعیان مهم را در زمین تیم‌های حریف در نیم فصل اول برگزار کرده است. سپاهان، تراکتور، فولاد، ملوان و حتی مس رفسنجان تیم‌هایی می باشند که در نیم فصل دوم باید در تهران و ورزشگاه آزادی برابر پرسپولیس قرار گیرند. به این تیم‌ها می‌توان استقلال، پیکان، هوادار و استقلال خوزستان را هم اضافه کرد که ۹ تقابل در تهران را برای سرخ‌ها در پی خواهد داشت تا از این جهت نیز تیم در کورس یحیی گل‌محمدی برای سرمربی احتمالی تازه، کمترین چالش بازی خارج از خانه را به همراه داشته باشد.

ادامه مطلب
حسرتی که پرسپولیسی‌ها از درخشش این بازیکن می‌خورند » اصفهانیا

سخن‌های تکراری و جواب‌های تکراری‌تر و بی‌سرانجام
یحیی گل‌محمدی طی همه زمان تازه گله های و انتقادات و خواسته‌های بسیاری از باشگاه داشته که هر بار تنها به او مباحثه ختم شده و هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است. خواست برای زمین تمرین، اردوی آماده‌سازی، جذب بازیکنان تراز اول، مهاجم خارجی، پرداختی به موقع، چارتر در شأن باشگاه (پروازی که زمان آن شرایط آماده‌سازی بدنی و ذهنی بازیکنان را تحت تاثییر قرار ندهد و فقط چارتر نباشد) و زیاد از مسائل فرد دیگر که یحیی خواهان آن شده، هیچوقت به طور کامل از سوی مدیران باشگاه فراهم نشده است و ناامیدی بزرگی را در او شکل داده است. یحیی نمی‌خواهد با یک ناکامی دیگر خاطرات بازی با الدحیل برای او و تیمش در رقابت با مدعیانی که این چنین مشکلاتی را بهمراه ندارند، برایش شکل گیرد و هواداران خاطرات اتفاقات و جام‌هایی که کسب شده را به سادگی فراموش کنند.

ادامه مطلب
چرخه باطل دستگیری خرده‌فروشان مواد و معتادان متجاهر

مورایس بدون چالش اما خواهان جدایی
یحیی در بابت قیاس نیز خود را در شرایط متغیری با مربیان دیگر می‌بیند؛ مورایس و پاکو خمس دو سرمربی خارجی سپاهان و تراکتور که طی دو فصل تازه قادر به کسب پیروزی و جامی نشده‌اند چندین دفعه طی همین فصل با خواست و ادعای آخر همکاری سخن بگویید کرده‌اند و با عکس العمل‌هایی روبه رو شدند. یحیی اما با دستیابی به ۳ قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی حذفی و دو سوپرکاپ و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا و آمار موفق از حیث کسب میانگین امتیازی در این تیم، علی‌رغم مشکلاتی که در مسیر جذب بازیکنان مورد نظر خود، شرایط اردویی و دریافتی داشته‌اند، مدام زیر تیغ انتقادات خود را می‌بیند. موضوعی که کلافگی بزرگ او شکل داده است.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

شرایط برابر برای سرمربی تازه
چه یحیی گل‌محمدی باشد و چه سرمربی تازه بیاید، این تیم میلاد سرلک را به علت خدمت سربازی و مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی را به علت صدمه دیدن در اختیار نخواهد داشت. در شرایط جاری نیز انتظار برای جذب بازیکنان مناسب و قابل اتکا نیز به واسطه نیاز تیم‌ها و سنگ‌اندازی احتمالی و تحت قرارداد بودن چالش بزرگی خواهد می بود. یحیی با دقت به اتفاقات تازه بابت این که لیست نقل و انتقالاتی او توسط باشگاه با ریجکت عدم توافق روبه رو بشود، پیش‌بینی تکرار کمبودها را هم دارد و نمی‌خواهد بار دیگر روبه رو هواداران قرار گیرد. نفراتی که او به باشگاه اظهار کرده به واسطه نیم فصل مسابقات تحت قرارداد با باشگاه‌های خود می باشند و مدیریت تیم نیز طی زمان تازه نشان داده که در مذاکره با بازیکنانی که قرارداد دارند با جمله “رضایت‌نامه بگیر و بیا” احتمالا کمترین شانس برای سرخپوش شدن در پنجره زمستانی را داشته باشند. احتمالا یحیی برود اوضاع و نوع مذاکره متفاوت بشود!

ادامه مطلب
فوتبال ایران جای شفر نیست ؛ او حرفهایی خلاف امنیت ملی کشورمان زده و از براندازان حمایتکرده » اصفهانیا

۲۵۷ ۲۵۱



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments